چرا پایه دهمی ها باید از تابستان شروع کنند؟

چرا پایه دهمی ها باید از تابستان شروع کنند؟


در راه آمادگی برای کنکور، تابستان اولین فرصت است و می­تواند یک گام  محکم برای داوطلبانی باشد که می­خواهند در کنکور موفق شده و به نتیجه دلخواه خود دست یابند.

برای موفق شدن در مسیر کنکور، یک شروع خوب می­تواند تا حد زیادی کسب نتیجه مطلوب در آن را تضمین کند. با استفاده صحیح از زمان تابستان در سال دهم می­توان به مقدار زیادی، حجم بالای مطالب در سال کنکور و سرنوشت ساز(دوازدهم) و نیز استرس به خاطر مرور مطالب مربوط به سال دهم را کاهش داد.

از سویی دیگر به علت پیوستگی مطالب پایه دهم، یازدهم، دوازدهم به یکدیگر، یک مطالعه درست در تابستان می­تواند در گرفتن نمره خوب در امتحانات نهایی و معدل خوب در سال آینده (یازدهم) تحصیلی تأثیرگذار بوده و نقش بسزایی داشته باشد.

با شروع تعطیلات تابستانی، دانش‌آموزان و اولیای آن‌ها به فکر تفریح و مسافرت هستند.

دانش‌آموزان پایه دهم باید در کنار تفریح و مسافرت و استراحت، به فکر مطالعه نیز باشند؛

دانش‌آموزان در تابستان از درس خواندن فاصله می‌گیرند ( به علت زیاد بودن تعطیلات تابستانی) و همین امر سبب افت تحصیلی و فراموش شدن بخش عمده‌ای از اطلاعات سال گذشته و عدم پیوستگی در یادگیری و منفعل شدن فعالیت آموزشی می‌شود.

دانش آموزان سال دهم با فرصت مطالعاتی که برای تابستان در اختیار دارند می­توانند با مطالعه‌ی درس‌های سال گذشته نقطه‌ی قوت خود را به نقطه‌ی قوت پایدار تبدیل کرده و نقاط ضعف خود را نیز برطرف کنند.

همچنین با مطالعه‌ی درس‌هایی از سال آینده انگیزه‌ی دانش‌آموزان برای یادگیری مطالب جدید بیش‌تر خواهد شد و خود را برای سال آینده آماده می‌کنند و در نهایت اعتمادبه‌نفس در آن‌ها افزایش می‌یابد و نگرانی ناشی از شروع سال جدید کم‌تر خواهد شد.

به دانش آموزان سال دهم توصیه می­کنیم پیوستگی خود را با مطالعه از طریق مرور مطالب سال گذشته و یادگیری مطالب سال آینده حفظ کنند.

با این کار پیشرفت درسی نیز در روند مطالعه صورت می‌گیرد.

رمز موفقیت داوطلبان ممتاز که بعداً جزئی از رتبه­ های برتر کنکور شدند مصمم بودن آنها و مطالعه درست و هدفمند از  سال های پایه کنکور(دهم و یازدهم) بوده است.

آنها از قدرت ذهنی خارق العاده ای برخوردار نبودند؛

تنها از زمان و فرصت هایشان درست و به موقع استفاده کرده­اند پس لازمه موفق شدن، داشتن یک برنامه و تعهد به انجام آن است.

این داوطلبان از سال دهم حس کنکوری و انگیزه بالایی برای موفق شدن در کنکور پیدا کرده بودند!

اگر می­خواهید از امروز برای کنکور آماده شوید، به شما تبریک می­گویم که زمان مناسبی را انتخاب کرده اید و در واقع می‌خواهید آینده‌ تحصیلیتان را از بسیاری جهات بهبود بخشید.

اگر پایه دهم هستید و نمی‌خواهید کارها را برای شب آخر بگذارید و به دنبال گرفتن نمرات بالا در درس های تخصصی هستید…

اگر پایه دهم هستید و توان خود را برای رتبه شدن مناسب می­دانید و انگیزه رفتن به دانشگاه های خوب و سراسری را دارید…

به خودتان کمک کنید…

یک برنامه­ریزی منسجم و هدفمند براساس توان و بازدهی شما می­تواند شما را به بالاترین راندمان مطالعاتی برساند.

مشاوره­ های کنکوری و راهبردی “مرکز مشاوره پدرام” در قالب پکیج های مختلف با رویکرد بالابردن معدل، ارتقا و بهبود وضعیت تحصیلی، تمرکز بر یادگیری مفاهیم، تغییر و بهبود شیوه و عملکرد مطالعاتی می‌باشد که شامل برنامه‌ریزی هفتگی، جلسات راهبردی فردی و در صورت نیاز پشتیبانی و پیگیری های بیشتر نیز می­باشد.

 

بهتر است که دانش آموزان پایه ده مطالعه برای کنکور را از همان پایه‎ دهم شروع کنند و مطالعه‎ آهسته و پیوسته را نیز فراموش نکنند و در پایه‎ دوازدهم نیز اهتمام جدی‎تری را به خرج دهند.
این را به یاد داشته باشید که کنترل همه چیز دست خودمان است و هیچ چیز به اندازه‎‏ تلاش خود فرد در موفقیت او مؤثر نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *