کتاب های تالیف شده توسط دکتر پدرام

عنوانصفحه
انگیزه
انگیزه چست؟۸
تمرکز
موفقیت یعنی: تمرکز، تمرکز و تمرکز۱۶
همه آنچیزی که باید درباره تمرکز بدانید۱۹
تمرکز واقعا یعنی چه؟۲۳
اساس تمرینهای تمرکز حواس۲۷
چگونه فکر کنیم۳۰
افزایش تمرکز از کارهای آسان تا سخت۳۳
۱۲راهکار معجزه‌آسا برای افزایش تمرکز۳۴
تکنیکهای ذهنی برای افزایش تمرکز۴۰
عوامل موثر در تمرکز حواس برای مطالعه۴۲
تنفس صحیح و تاثیر آن بر افزایش تمرکز۴۶
تنفس عمیق چه تاثیری بر زندگیمان دارد۴۷
تکنیک تنفس عمیق۵۰
چند نکته برای انجام تمرینهای تکنیک تنفس عمیق۵۱
مشاوران تحصیلی، والدین و معلمها بخوانند.
راهکارهای ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان و تاثیر آن در پیشرفت تحصیلی۵۴
null

در این کتاب چه می آموزیم؟

تمامی عوامل موثر در مطالعه و آزمون به تفکیک در فصول « گامهای موفقیت در کنکور » در کتاب مختلف آورده شده تا به درستی با اصول تمرکز، مطالعه صحیح، برنامه‌ریزی همگن، زمانبندی شناور، موانع مطالعه موفق، راهکارهای کاهش استرس منفی، تقویت استرس مثبت و در ادامه چرایی و چگونگی بهره‌گیری از آن، روشهای بهره‌وری از زمان، تکنیکهای ذهن یادگیرنده، چگونگی شروع مجدد، تست‌زنی موفق، مرور و دوره در چند ثانیه، موفقیت و معنای آن آشنا میشویم. شیوه طرح این مباحث به گونه‌ای است که پس از مطالعه آن، بتوانید تمامی این مفاهیم را به صورت کاربردی و درونی استفاده کنید.

 

چرا خواندن این کتاب برای ما حیاتی است؟

این کتاب را میخوانیم تا راه‌های اشتباه را کنار بگذاریم و به درستی و آسانتر موفق شویم. با مطالعه این کتاب می‌خواهیم راه‌های بسیاری که در مسیر مطالعه در هر مقطعی و علی الخصوص دوران حساس متوسطه و آستانه ی کنکور که پیشینیان تجربه کرده‌اند و نتیجه‌ای حاصل نشده و یا نتیجه آنچنان که مورد انتظار فرد نبوده، دریافت نشده را دوباره تجربه نکنیم و ارزش زمان طلایی‌مان را جدی بگیریم. از درسهای آنها بیاموزیم، ولی به خاطر داشته باشیم بزرگترین اشتباه در زندگی این خواهد بود، که “پیوسته ، از اشتباه کردن واهمه داشته باشیم” نکته مهمی که آلبرت هوبارد این نویسنده، هنرمند و فیلسوف شهیر آمریکایی به زیبایی می‌گوید و در این جمله به ما یادآور میشود، این است که: آزمون و خطا، جزئی جدا نشدنی از زندگی همه ما است. هرگاه بشر از آزمون و خطا دست بکشد، بزرگترین اشتباه و یا به عبارتی، اشتباه واقعی را انجام داده است.
ما همواره میبایست در مسیر خود ثابت قدم باشیم. همواره با تلاش و ممارست به اهداف برنامه‌ریزی شده خود برسیم. همین راه، منجر به تمامی پیشرفت‌های بشری شده است. اگر بشر پس از هر خطا و اشتباهی دست از تلاش و آزمون برمیداشت، شاید هنوز در دوران پارینه سنگی مانده بودیم.
در پایانِ مقدمه و شروعِ کتاب، یادآوری این نکته خالی از لطف نیست که تمامی مطالب این کتاب براساس مطالعه در دوران تحصیل و به ویژه دوران کنکور جمع آوری، تالیف و تدوین شده است.

 

در این کتاب مثالها به صورت کاربردی ارایه شده است. همچنین مباحث ارایه شده در این کتاب، براساس مشکلات داوطلبان کنکور، دانشجویان و خانواده آنها در جلسههای مشاوره تحصیلی (با رعایت اصل محرمانگی) نگاشته شده است.

عنوانصفحه
مطالعه چیست
اقسام مطالعه۸
گروه‌های مطالعه‌کننده۸
شرایط مطالعه اثربخش۹
بهترین زمان برای مطالعه چه موقعی است؟۲۳
تکنیکها و شیوه‌های مطالعه
فوت و فن مطالعه اثربخش۲۸
تمرکز حواس۲۹
منشا حواس پراکندگی کجاست؟۲۹
روشهای تقویت تمرکز حواس۳۱
روشهای مطالعه متمرکز۳۷
برخی از فنون موجود که به روش دقیق‌خوانی کمک میکند۳۹
مزایای یک گروه درسی۴۰
آغاز یک گروه مطالعه۴۱
خصوصیات یک گروه درسی موفق۴۳
اشتباهات ممکن در یک گروه درسی۴۴
انگیزه۴۵
ده اصل طلایی مطالعه صحیح۴۷
null

در این کتاب چه می آموزیم؟

این کتاب دومین جلد از مجموعه‌ی کتاب‌های صحیح مطالعه، عوامل مؤثر بر مطالعه و کیفیت آن، روش های مطالعه اثربخش و تکنیک‌های مطالعه‌ی حرفه ای را خواهیم آموخت و در پایان این کتاب نیز شیوه‌های عمومی و متداول مطالعه هر درس را به صورت جداگانه مرور میکنیم.

ذکر این نکته در همین جا مهم است که بدانیم ، برای هر بخش و هر درس همیشه می توان شیوه های ابداعی و مناسبی را داشت که بسیار اثر بخش باشد و این به دست نخواهد آمد به غیر از روش آزمون و خطا توسط هر فرد تا بتواند به روش های شخصی ویژه ی خود دست یابد و یا با کمک گرفتن از مشاور حرفه ای به این روش ها سریعتر دسترسی پیدا نماید.

چرا خواندن این کتاب برای ما حیاتی است؟

این کتاب را میخوانیم تا راههای اشتباه را کنار بگذاریم و به درستی و آسانتر موفق شویم.

 

 

عنوانصفحه
کلام اول۶
تعریف موفقیت۸
چگونه در درس موفق شویم؟۱۵
برنامه‌ریزی درسی۱۷
۷ کلید طلایی پیشرفت درسی۳۰
عوامل موثر در نتیجه‌گیری صحیح در کنکور۳۶
برنامه‌ریزی شناور، نظم در اوج آزادی۴۴
مثلث برنامه‌ریزی اختصاصی۴۶
برنامه‌ریزی اختصاصی۴۸
۱۱ عادت خوب در مطالعه دانش‌آموزان موفق۵۵
null

در این کتاب چه می آموزیم؟

در این کتاب با تعریف موفقیت به درستی آشنا میشویم و یاد میگیریم که موفقیت واقعی چیست و کی به دست می‌آید، سپس به سراغ عادات خوب مطالعه می‌رویم، چرا که همانطور که از جلد اول قرار گذاشتیم مطالب این کتاب همگی کاربردی هستن و سعی شده هر بند کتاب کاملا در روند موفقیت شما کاربردی داشته باشه !

بعد از اون عادات خوب میریم برای بررسی روش ها و نیازهای برنامه‌ریزی مطالعات فردی و یادگیری هر آنچه برای برنامه‌ریزی به آن نیازمندیم، در ادامه هم ۷کلید طلایی پیشرفت رو یاد می‌گیریم و با نکات و ترفندهای بی‌نظیری که در این کتاب می‌خوانیم، امیدوارم هر روز پیشرفت چشمگیری در درس و تحصیلتون داشته باشین و از همشون لذت ببرید.