پایه نهمی ها برای مطالعه از کی باید شروع کنند؟

پایه نهمی ها برای مطالعه از کی باید شروع کنند؟


تعطیلی طولانی سه ماهه عملاً نتیجه­ای جز فراموشی مطالب درسی ندارد. اما نقش تابستان در مطالعه چرا این قدر مهم است؟

باید پیوستگی درسی خود را در تابستان حفظ کنید تا مطالب از ذهنتان نرود؛ با این کار در طول سال تحصیلی با تقسیم کار مطالب راحت­تر پیش رفته و در مهرماه می­توانیم به معلمان کمک زیادی کنیم؛ مهم­ترین و پر­انرژی­ترین روزهای سال تحصیلی روزهای ابتدایی سال است که به یادآوری مطالب سال قبل اختصاص می­ یابد، درحالی که دبیران می­توانند به مطالب جدید و دقیق بپردازند.

 

دانش آموزان پایه نهم  باید در تابستان بخشی از مطالب درسی پایه دهم را پیش­خوانی کنند؛

معمولاً برای خواندن مطالب جدید انگیزه بسیار زیادی داریم ولی وقتی می­خواهیم مطالبی را که قبلاً خوانده‌­ایم را دوباره بخوانیم عملاً برای ما زیاد جذاب نیستند و دچار رکود و رخوت می­شویم.‌

این پیش­خوانی باید کار شدنی و عملی باشد به همین دلیل توصیه می­کنیم دو تا چهار درس مهم حتماً مطالعه شوند؛

حجم زیادی از این مطالب قرار نیست خوانده شود؛

بلکه تقریباً نیمی از آن چیزی را که دانش آموزان در طول نیم سال اول فراخواهند گرفت در تابستان پیش­خوانی می­کنند.

عملاً این پیش­خوانی باعث می­شود در آغاز سال درس­ها را سریع­تر فرابگیرند و کار معلمان آسانتر می شود.

دانش آموزانی که تصمیم می­گیرند در برنامه تابستانی خود درس خواندن را هم قرار دهند دانش آموزان سخت‌کوش‌­تری هستند و پدر و مادرهای آن­ها به پیشرفت تحصیلی فرزندانشان توجه بیشتری نشان می­دهند.

لازم است که این دسته از دانش آموزان یک برنامه متعادل داشته باشند؛

در این جا برنامه­‌ریزی اهمیت ویژه­ای پیدا می­کند چون مدرسه ها تعطیل هستند و کسانی که می­خواهند درس بخوانند باید برنامه خوبی داشته باشند زیرا  برای این زمان برنامه مشخصی ندارند.

پس از انتخاب رشته تحصیلی خود می­توانید به مطالعه و مرور درس­های اصلی رشته مورد نظر خود شوید….

انتخاب رشته تحصیلی نیازمند توجه به چند مورد می باشد که شناخت این موارد و مشورت و آگاهی در مورد رشته های تحصیلی می تواند به یک انتخاب درست کمک کند.

علاقه، توانایی­‌های فردی، پایه درسی و آموزشی، بازار کار، زمینه شغلی خانواده، نیاز آینده بازار، وضعیت اقتصادی و…. از عوامل مؤثر بر این انتخاب هستند.

اولیای پیگیر، مشاورین و معلم­‌های آگاه در کنار دانش آموز در انتخاب رشته صحیح نقش بسیار مهمی دارند .

اولیا باید تمایلات و آرزوهای شخصی خود را به طور آگاهانه با توانایی­ها و علائق فرزند خود تلفیق نموده و نهایتاً با مشورت مشاوران آنچه را که درست است انتخاب کنند.

صرف تحصیل در یک رشته­‌ی خاص با اقبال عمومی بالا برای همه ممکن است نتیجه یکسانی نداشته باشد و عده ای موفق شده و گروهی نیز با بی علاقگی در آن رشته تحصیل کنند.

انتخاب رشته، موضوعی شخصی است و برای هر دانش ­آموز با دیگری متفاوت است.

یکی از مؤثرین کارها در انتخاب درست رشته، مشاوره با متخصصین و مشاوران در این خصوص می باشد.

اگر به آینده فکر می­کنید، هدفمند هستید و می‌خواهید آینده خود را در رفاه زندگی کنید و این رفاه را از راه آکادمیک به دست آورید…

اگر می‌خواهید از خیلی­‌ها جلوتر باشید…

اگر می‌خواهید سه سال آینده را با آرامش درس بخوانید و کنکور را بدون دغدغه پشت سر بگذارید…

اگر پایه نهم هستید و می‌خواهید بدون استرس­‌های فراوان، با مطالعه به اندازه و در عین حال رسیدن به تفریحات، در کنکور به رتبه خوب دست یابید…

اگر می‌خواهید در امتحانات نهایی به بالاترین سطح و نمره برسید و همزمان برای کنکور هم آماده بشید و…

خیلی خوبه که از همین امسال به فکر باشید..

به قول سعدی صاحب سخن «رهرو آن نیست که گه تند و گهی خسته رود… رهرو آنست که آهسته و پیوسته رود»

 

در این سال دو نوع مشاوره تخصصی رو پیشنهاد می‌کنیم:

مشاوره کنکوری پایه نهم که مخصوص شتابدهی به شماست که با هدف بالابردن معدل، ارتقا و بهبود وضعیت تحصیلی، تمرکز بر یادگیری مفاهیم، تغییر و بهبود شیوه و عملکرد مطالعاتی می باشد تا در نهایت بتونین با سه سال معدل بالا به کنکور برسید و بدون هیچ فشاری بهترین نتیجه رو در کنکور بدست بیارید که شامل برنامه‌ریزی هفتگی، جلسات راهبردی و در صورت نیاز پشتیبانی و پیگیری های بیشتر هست.

و اما این را هم فراموش نکنیم که نوع دیگر مشاوره حمایتی راهبردی در خلال سال تحصیلی پایه نهم هست که در قالب جلسات ماهی یک بار و با هدف تغییر و بهبود عملکرد و شیوه مطالعاتی و هدایت تحصیلی شغلی فرد با توجه به توانایی ها و علایق و ویژگی های فردی انجام میگردد که برای جهت دهی به حرکت آینده و تعیین سرنوشت بسیار مفید و موثر می باشد.

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *