تست شخصیت مایرز بریگز (MBTI)

این پرسشنامه توسط کاترین بریگز و ایزابل بریگز ساخته شده است‚ و در جهت شناخت چگونگی ارضاء شخصیت و رضایت شغلی تلاش می کند تا برخی از انواع مشاغل مناسب را معرفی کند بطوریکه چگونگی نگاه فرد به محیط و چگونگی تصمیم گیری او را نشان می دهد. درک او از اولویت ها و ترجیحات خود و دیگران‚ او را در شناسایی توانمندی هایش یاری می کند. این درک و فهم به او بینشی نسبت به نوع کاری که از آن لذت می برد و در آن موفق است و چگونگی ارتباط او با دیگران که ترجیحات متفاوتی دارند ‚ بدست می دهد. این آزمون دارای ۸۷ سوال است.

کمک می‌کند خودتان را بشناسید و بدانید برای انجام چه مجموعه کارهایی مناسب‌تر هستید. در واقع جایگاه واقعی خودتان را در زندگی خواهید شناخت. وقتی دانشتان عمیق‌تر شد می‌توانید از تیپ شناسی در برقراری روابط موثر، بهبود رابطهٔ عاطفی، مدیریت اختلافات، رشد کسب‌وکار، فروش، رهبری و مدیریت هم استفاده کنید. اما کاربرد اول و اصلی MBTI خودشناسی و درک بهتر نقاط ضعف و قوت است.

حالا که متوجه شدید هدف MBTI چیست و این دانش یا به عبارت بهتر نظام تحلیلی چه هدفی را دنبال می‌کند و چه مزایایی می‌تواند داشته باشد، بهتر می‌توانید تصمیم بگیرید که در چه زمینه‌ای می‌خواهید از شخصیت شناسی MBTI استفاده کنید. ممکن است دانش‌آموز یا دانشجویی باشید که می‌خواهید در انتخاب رشته از MBTI کمک بگیرید یا ممکن است به تازگی در شرف انتخاب همسر یا شریک عاطفی‌تان هستید و می‌خواهید به کمک MBTI دست به انتخاب آگاهانه‌تری بزنید، یا ممکن است سخنران،‌ مدرس یا مشاوری باشید که قصد دارد با استفاده از MBTI شیوه‌های انتقال مفاهیم را به مخاطبان مختلف یاد بگیرد و یا حتی مدیری که می‌خواهد چیدمان اعضای سازمانش بیشترین راندمان را به ارمغان بیاورد. در هر صورت در هر طیفی که باشید لازم است اول تیپ شخصیتی خودتان را بشناسید.

جالب است بدانید آزمون MBTI حتی در بهترین حالت هم ممکن است با خطا همراه باشد و تیپ شخصیتی درست شما را به دست ندهد. به همین دلیل کافی نیست که فقط به نتیجهٔ تست متکی باشید، بلکه باید از درستی آن مطمئن شوید. قدم‌های بعدی به شما کمک می‌کنند تا در مورد نتیجه‌ای که از آزمون به دست آورده‌اید مطمئن شوید و به آن معنا دهید.

 

راهنمای شرکت در آزمون:

  • در هر کدام از پرسش‌ها، عبارتی که به بهترین شکل توصیف‌کننده‌ی خصوصیات شماست را انتخاب نمائید.
  • دقت کنید که پاسخ درست و غلط وجود ندارد. در هر کدام از سوالات، عبارتی را انتخاب کنید که آن‌چه که هستید را به خوبی توصیف می‌کند.
  • پاسخ خود را صادقانه از میان گزینه‌ها انتخاب نمائید. همان گزینه‌ای را که عمیقاً معتقدید در مورد شما صادق است انتخاب کنید.
  • لازم است به همه‌ی پرسش‌ها پاسخ دهید.
  • زمان لازم برای پاسخ دادن به پرسش‌ها: حداقل ۱۷ دقیقه- حداکثر ۳۰ دقیقه

با آرزوی موفقیت برای شما

 

 

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1.آیا شناختن شما *

1 از 88

دسته‌بندی نشده