ویژگی ظاهری زنان با اعتماد به نقس

ویژگی ظاهری زنان با اعتماد به نقس

آیا زنان با اعتماد به نفس ویژگی های خاصی در زبان بدن خود دارند؟ امروزه با افزایش حضور زنان در اجتماع آن ها به ابزارهای بیشتری برای برقراری ارتباطی همراه با اعتماد به نفس نیاز دارند. زبان بدن یکی از قدرتمندترین ابزارها برای نشان دادن اعتماد به نفس کافی و داشتن یک ارتباط موثر است. اگر شما نیز می خواهید در محافل عمومی و خانوادگی خود با اعتماد به نفس بیشتری ظاهر شوید آگاهی از زبان بدن می تواند کمک بسیاری در این زمینه به شما داشته باشد. در ادامه درباره ویژگی ظاهری زنان با اعتماد به نفس صجبت کرده ایم.

زنان با اعتماد به نفس چگونه ظاهر می شوند؟

هر یک از حالت ها و ژست های بدنی شامل حرکات دست، سر، ارتباط چشمی و حرکات کلی بدن اطلاعاتی را در مورد ویژگی های شخصی و افکار شما به دیگران منتقل می کنند. در نتیجه اگر می خواهید فردی قدرتمند و با اعتماد به نفس باشید و دیگران نیز همین برداشت را از شما داشته باشند؛ باید زبان بدن را بشناسید. در ادامه به یکسری راهکارها اشاره خواهیم کرد که به شما کمک می کنند مانند دیگر زنان با اعتماد به نفس رفتار کنید:

۱-دستان خود را روی میز قرار دهید

هنگامی که برای قراری کاری می روید یا زمانی که قرار است پشت میزی برای سخنرانی قرار بگیرید؛ بهتر است که دستان خود را پشت میز پنهان نکنید. بلکه دستان خود را روی میز قرار دهید. به آرنج های خود تکیه کنید این کار باعث می شود تا قدرت و نیروی خود را کاملا در جلوی خود قرار دهید و آن را به دیگران نشان دهید. اما پنهان کردن دست ها در پشت میز، نشانه ای از عدم اعتماد به نفس و تنش کافی باشد.

۲- گاهی دست به سینه بایستید

دست ها در نشان دادن میزان اعتماد به نفس شما تاثیر بسیار زیادی دارند. قرار دادن دست ها روی سینه و فشردن انگشتان در این حالت به یکدیگر یکی از ژست های رایجی است که اطمینان و اعتماد به نفس بالای شما را به دیگران نشان می دهد. به همین خاطر می توانید گاهی از این ژست استفاده کنید اما استفاده دائمی از آن باعث می شود که تا حدی خشک و انعطاف ناپذیر به نظر برسید.

۳- زنان با اعتماد به نفس حرکات اضافه نمی کنند

زنان معمولا هنگامی که عصبی هستند با موها یا طلا و جواهرات خود بازی می کنند. یا به طور ناخودآگاه شروع به لمس گردن خود می کنند. این حرکات اکثرا به عنوان عدم اطمینان و نداشتن اعتماد به نفس شناخته می شوند. هنگامی که عصبی و یا از چیزی ناراحت هستید، به جای این حرکات، تلاش کنید با استفاده از تکنیک هایی نظیر ریلکسیشن و تکنیک های تنفسی در جهت آرام سازی خود بکوشید.

۴- وسایل زیادی با خود حمل نکنید

تحقیقات نشان می دهند مردم افرادی که بیش از یک وسیله را در دستان خود حمل می کنند به عنوان افرد آشفته و فراموش کار شناخته می شوند. به همین دلیل  تا حد ممکن تلاش کنید تا تنها یک کیف در دست داشته باشید و برای مثال: گوشی، کیف پول، سوییچ ماشین و… را در طول زمان ملاقات خود هم زمان در دست نگیرید.

۵- به نحوه ایستادن خود توجه کنید و آن را اصلاح کنید

نحوه ایستادن شما هسته اصلی ویژگی های زبان بدن است که میزان اعتماد به نفستان را به دیگران نشان می دهد. سعی کنید که راست بایستید. شانه های خود را اندکی باز کنید تا خمیده به نظر نرسید. تمرین این نحوه ایستادن و راه رفتن حتی در موقعیت های روزمره نظیر زمان هایی که برای خرید به فروشگاه می روید، کمک می کند تا این حالت بدنی در شما به صورت یک عادت همیشگی در بیاید. این تمرین خود به افزایش اعتماد به نفس در شما کمک می کند و به دیگران این احساس را منتقل می کند که شما از آن چه که هستید رضایت دارید و به آن افتخار می کنید.


خدمات مشاوره فردی و یا مدیریت رابطه در مرکز مشاوره دکتر پدرام را بیشتر بشناسید…

زنان با اعتماد به نفس با چالش های زیادی رو به روست

اعتماد به نفس انسان تحت شرایط مختلفی می تواند دچار آسیب و اختلال شود. به خصوص در زنان که دائما تحت فشارها و قضاوت های اجتماعی قرار دارند این اتفاق بیشتر رخ می دهد. کاهش اعتماد به نفس به طور خودکار وضعیت های بدنی شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد و در نتیجه در ارتباطات شما نیز اختلال ایجاد خواهد کرد.

اگر احساس می کنید که در طول زمان به دلیل شکست های شخصی یا انتقادهای مکرر دیگران با آسیب هایی در زمینه اعتماد به نفس خود مواجه شده اید، پیش از هر چیز نیازمند دریافت مشاوره روانشناسی برای درمان این مشکل خود هستید. چرا که کمبود اعتماد به نفس در نهایت به مشکلاتی نظیر افسردگی و انواع اختلالات اضطرابی منجر خواهد شد و پیشگیری از این مشکلات به خدمات تخصصی روانشناسی نیاز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *