تاریخ‌ ثبت‌نام‌ و شرکت در‌ کنکور سراسری سال ۱۳۹۹

هر ساله سازمان سنجش آموزش کشور ، جهت ورود داوطلبان به عرصه دانشجویی اقدام به برگزاری آزمونی تحت عنوان کنکور سراسری می نماید. معمولا این آزمون در تیر ماه و برای گروه های آزمایشی ریاضی‌فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، زبان‌ خارجی و هنر به‌ طور جداگانه برگزار می گردد. لازم است بدانید که آزمون گروه های آزمایشی زبان های خارجی و هنر به صورت شناور می باشد. یعنی داوطلبان علاوه بر شرکت در کنکور گروه آزمایشی مربوط به رشته خود، می توانند در یک یا هر دو آزمون گروه های هنر و زبان نیز شرکت کنند.

داوطلبان جهت شرکت در آزمون سراسری ۹۹، باید یک ثبت نام اینترنتی انجام دهند که معمولا در بهمن ماه و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور عملی می شود.

زمان ثبت نام کنکور سراسری ۹۹

طبق اعلان سازمان سنجش ثبت‌نام‌ و شرکت‌ در آزمون‌ سراسری سال ۱۳۹۹ برای پذیرش در رشته‌های با آزمون در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه‌)، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی، دانشگاه‌ پیام‌‌نور و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی غیرانتفاعی و همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از روز چهارشنبه مورخ ۹۸/۱۱/۱۶ منحصرا از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش و آموزش کشور آغاز و در روز پنجشنبه مورخ ۹۸/۱۱/۲۴  پایان می‌پذیرد. لذا داوطلبان می‌توانند در مهلت مقرر برای شرکت در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ ثبت‌نام نمایند.

نحوه برگزاری کنکور سراسری ۹۹

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با توجه به تاثیر معدل در آزمون سراسری ۹۹ در مورد نحوه برگزاری آن اعلام کرد که در این کنکور نیز همانند کنکور سال گذشته ۲ نوع سوال برای داوطلبان متقاضی نظام جدید و نظام قدیم طراحی می شود. با این تفاوت که داوطلبان می توانند در زمان ثبت نام آزمون سراسری ۹۹ در فرم مربوطه نوع نظام آموزشی امتحانی خود را ( قدیم یا جدید ) برای شرکت در کنکور انتخاب نمایند و در یکی از نظام های آموزشی جدید یا قدیم برای کنکور شرکت کنند.

بر این اساس در کنکور سراسری ۹۹ یک نوع سوال از کتاب های نظام جدید برای متقاضیان شرکت در کنکور نظام جدید و یک نوع سوال از کتاب های نظام قدیم برای داوطلبان متقاضی کنکور نظام قدیم طراحی می شود.

منبع اصلی طراحی سوالات کنکور سراسری ۹۹ برای متقاضیان شرکت در کنکور نظام جدید ( ۶ – ۳ – ۳ ) کتاب های پایه های دهم ، یازدهم و دوازدهم برای تمامی رشته ها و منبع اصلی طراحی سوالات کنکور سراسری ۹۹ برای متقاضیان شرکت در کنکور نظام قدیم کتاب های پایه های دوم و سوم متوسطه و پیش دانشگاهی در رشته های ریاضی و تجربی و انسانی می باشد.

شرایط شرکت در کنکور سراسری ۹۹

از مهم ترین شرایط ثبت نام در کنکور سراسری ۹۹ برای داوطلبان نظام قدیم دارا بودن مدرک دیپلم ۴ ساله نظام قدیم یا مدرک کاردانی، یا دارا بودن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی و از مهم ترین شرایط ثبت نام داوطلبان نظام جدید دارا بودن مدرک پایه دوازدهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *