تکنیک‌ کنکوری/ زمان طلایی مرور درس‌ها چه وقتی است؟

تکنیک‌ کنکوری: شاید شما هم شنیده باشید که برخی می‌گویند هرچقدر هم درس خوانده باشم بازهم باید پیش از امتحان مطالب را به طور کامل مرور کنم، چراکه در غیراینصورت، به نتیجه مطلوب نخواهم رسید. شاید اصلا خود شما یکی از این افراد باشید. اما چرا این اتفاق می‌افتد و چگونه می‌توان آن را مدیریت کرد؟

مرور کردن درس‌ها، یک شیوه اثبات شده برای یادگیری و به خاطر سپردن مطالب است. هنگامی که مطلب تازه‌ای یاد می‌گیرید، بهترین زمان برای مرور اول، همان روز است.

تکنیک کنکوری

اگر می‌خواهید در کنکور یا امتحان‌های نهایی موفق شوید، حتما باید نکات مهم درسی که آموخته‌اید را در همان روز مرور کنید تا به خوبی در ذهن‌تان جای بگیرد و به اصطلاح به حافظه اصلی‌تان منتقل شود. این یک تکنیک‌ کنکوری مهم و اساسی است.

اگر مرور درس‌ها را مثلا به یک هفته بعد موکول کنید، متوجه خواهید شد که مفاهیم را به سختی به خاطر می‌آورید در نتیجه زمان بیشتری را از دست خواهید داد. به همین دلیل دکتر پدرام به شما توصیه می‌کند نه تنها هر درس را همان روز مرور کنید، بلکه پس از گذشت یک هفته، دوباره زمانی را برای مرور درس‌ها اختصاص دهید تا به خوبی در ذهن شما ماندگار شود.

با گذشت چند روز، برای یادآوری آن مطالب به تلاش بیشتری نیاز خواهید داشت. به هر حال یک مرور سریع در انتهای روز، باعث ماندگاری بیشتر در مغز و یادآوری آسانتر مطالب خواهد بود. به ویژه در مورد دروس اختصاصی و مطالب سنگین، مرور و حل کردن چند تمرین، چند ساعت پس از تدریس، بسیار مفید خواهد بود.

دکتر پدرام به شما توصیه می‌کند پس از مطالعه این تکنیک‌ کنکوری این مطلب را هم بخوانید:

تکنیک‌های کنکوری/ کوتاه اما پیوسته درس بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *