قبولی ذخیره دانشگاه آزاد چیست؟

قبولی ذخیره دانشگاه آزاد چیست؟ | قبولی در دانشگاه آزاد | دانشگاه آزاد


 قبولی ذخیره دانشگاه آزاد چیست؟

اگر قبولی ذخیره دانشگاه آزاد هستم آیا حق ثبت نام دارم؟!

با اعلام نتایج نهایی دانشگاه آزاد ممکن است تعدادی از داوطلبان در جلوی برخی از کدرشته­ ها با لغت ذخیره مواجه شوند؛ چنانچه لغت ذخیره در کنار هریک از کدرشته­ های انتخابی در انتخاب رشته ۲۰ تایی درج شده باشد. به این معناست که شما نیز باید همانند قبولی­ های اصلی در تاریخ اعلام شده توسط دانشگاه آزاد به دانشگاه مراجعه نمایید؛ ولی این مراجعه به هیچ وجه به معنای قبولی قطعی و ۱۰۰ درصدی شما در دانشگاه مورد نظر نیست؛ در واقع ذخیره بدین معنا است که در صورت وجود ظرفیت، امکان ثبت نام برای داوطلبان وجود خواهد داشت (یعنی احتمال پذیرش داوطلب در یکی از این چند ذخیره وجود دارد.)

ذخیره دانشگاه آزاد برای داوطلبانی اعلام می­ شود که تراز آن­ها در یکی از رشته محل­ه ای انتخابی فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد به نفر آخر پذیرفته شده در رشته محلی نزدیک باشد، برای این دسته از داوطلبان در آن رشته محل اعلام قبولی ذخیره شده که آن­ها می­ توانند در صورت دارا بودن ظرفیت در دانشگاه قبولی ذخیره یکبار در مهر ماه جهت ثبت نام اقدام کنند و اگر دانشگاه در آن بازه زمانی ظرفیت خالی نداشت یکبار دیگر در بهمن ماه به دانشگاه مراجعه نماید.

 

برای آشنایی با شرایط ثبت نام دانشگاه آزاد و نیز مشاوره جهت انتخاب رشته می توانید با مرکز مشاوره پدرام با شماره ۲۲۶۹۱۶۶۹-۰۲۱ در تماس باشید.

 

تراز قبولی ذخیره دانشگاه آزاد:

طبق اعلام دانشگاه آزاد داوطلبانی که با توجه به اعلام نتایج دانشگاه آزاد ۹۸ دارای تراز بالاتری بودند چون شانس قبولی بالاتری را دارند، یک رشته محل به عنوان ذخیره برایشان اعلام شده است و داوطلبانی که دارای تراز پایین ­تری بودند بین یک تا سه کد رشته محل به عنوان ذخیره معرفی شده­اند.

توجه: اگر ظرفیت اصلی دانشگاه آزاد به وسیله قبولی­ های اصلی تکمیل نگردد، آنگاه با رعایت اولویت ­قبولی­ های ذخیره تکمیل ظرفیت صورت می­ گیرد.

حال اگر داوطلب در محلی به عنوان قبولی ذخیره شناخته شده است و دانشگاه مذکور اجازه ثبت نام را به وی نمی­دهد، در این حالت اگر

واحد دانشگاهی اعلام کرد ظرفیت تکمیل است و اقدام به ثبت نام نکرد، می ­توانید درخواست خود را با ذکر توضیحات و کارنامه پیوست شده  به مرکز سنجش و پذیرش ارسال کنید تا توسط مسئولین مرکز سنجش و پذیرش مورد بررسی قرار بگیرد، پاسخ به صورت کتبی به شما ابلاغ خواهد شد.

اعلام ذخیره برای کدام دسته از داوطلبان است؟

اعلام ذخیره برای بخشی از داوطلبانی است که در دانشگاه آزاد در گروه پزشکی انتخاب رشته کرده و دارای رتبه های بالا بودند. رشته محل های اعلام شده به عنوان ذخیره فقط مربوط به گروه­ های پزشکی (دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری، علوم آزمایشگاهی و … ) و دامپزشکی است.

 

نحوه انتخاب رشته ذخیره دانشگاه آزاد ۹۸

داوطلبان پس از مراجعه به سایت azmoon.org با ثبت کد ملی و کد دسترسی انتخاب رشته می­توانند وارد سامانه انتخاب رشته ذخیره دانشگاه آزاد ۹۸ شوند و تا حداکثر ۱۰۰ کد رشته محل را انتخاب نمایند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *