رشته های تحصیلی دوره های پردیس خودگردان براساس دفترچه کنکور سراسری۱۳۹۷

پردیس خودگردان | رشته ­های تحصیلی دوره ­های پردیس خودگردان | رشته ­های تحصیلی دوره ­های ظرفیت مازاد براساس دفترچه کنکور سراسری۱۳۹۷


رشته ­های تحصیلی دوره ­های پردیس خودگردان براساس دفترچه کنکور سراسری۱۳۹۷

به منظور گسترش آموزش عالی کشور و فراهم نمودن شرایط لازم برای تحصیل در داخل کشور به جای خارج از کشور، برخی از دانشگاه­ها و مؤسسات آموزش عالی داخل بـا توجه به ضوابط مربوط مبادرت به پذیرش دانشجو می­نمایند.

پذیرش دانشجو در این دوره­ها به روش متمرکز صورت خواهد گرفت.

 

– از دانشجویان دوره­های «پردیس خودگردان» دانشگاه­­ها و مؤسسات آموزش عالی، بر اساس مقررات مربوط شهریه اخذ می­گردد.

 

– بر اساس مصوبات وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی میزان شـهریه دوره­ های پردیس خودگردان، بر اساس مصوبات هیأت امنای دانشگاه­های مربوط تعیین و از پذیرفته شدگان دریافت خواهد شد.

 

 

لذا آن دسته از دانشگاه­ها و مؤسسات آموزش عالی، که در دوره­های «پردیس خودگردان» نسبت به پذیرش دانشجو اقدام می ­نمایند، موظفند جداول شهریه مصوب هیأت امنا را در پایگاه اینترنتی خود درج و به اطلاع داوطلبان برسانند.

 

– پذیرفته­ شدگان ملزم به رعایت تعهدات مالی در قبال دانشگاه مربوطه خواهند بود.

 

رشته ­های تحصیلی دوره ­های ظرفیت مازاد براساس دفترچه کنکور سراسری۱۳۹۷

 

۱- براساس مصوبات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از سال تحصیلی ۹۴-۱۳۹۳ آن دسته از دانشگاه­ها و دانشکده­های علوم پزشکی که فاقد پردیس خودگردان می­باشند، مجاز هستند طبق ضوابط مصوب جلسه ۲۳۵ مورخ ۳۰/۲/۱۳۹۳ شورای گسترش دانشگاه­های علوم پزشکی، دانشجوی مازاد ظرفیت پذیرش نمایند.

 

 

۲- پذیرش دانشجوی مازاد مشروط به پرداخت هزینه تحصیل و خدمات رفاهی توسط پذیرفته شدگان بر اساس تعرفه تعیین شده توسط معاونت آموزشی وزارت بهداشت و تصویب هیأت امنای دانشگاه ­ها و دانشکده ­های علوم پزشکی مربوطه می­باشد.

 

 

۳- محل تشکیل کلاس پذیرفته شدگان مازاد ظرفیت در اختیار دانشگاه می­باشد.

 

۴- نقل و انتقال و مهمانی پذیرفته شدگان مازاد ظرفیت میان دانشگاه­هایی که دارای ظرفیت مازاد می­باشد، مشروط به موافقت مبدأ و مقصد و با رعایت سایر ضوابط آیین­نامه انتقال بلامانع است.

 

 

۵- سایر شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی پذیرش دانشجوی مازاد همانند پذیرش دانشجو در پردیس­های خودگردان می­باشد.

 

 

۶- داوطلبان می­توانند برای کسب اطلاعات بیشتر بـه پایگاه­های اینترنتی دانشگاه­های مذکور مراجعه نمایند.

 

توصیه می شود مقاله ای که در مورد توزیع ظرفیت در رشته­ ها و دوره­ های مختلف بر اساس دفترچه کنکور سراسری ۱۳۹۷ است را  بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *