رشته های تحصیلی دوره های مجازی (الکترونیکی)بر اساس دفترچه کنکور سراسری ۱۳۹۷

رشته های تحصیلی دوره های مجازی | اصول و قوانین رشته های تحصیلی دوره های مجازی | رشته های تحصیلی دوره های مجازی (الکترونیکی)بر اساس دفترچه کنکور سراسری ۱۳۹۷ |


 

 

رشته­ های تحصیلی دوره ­های مجازی (الکترونیکی)بر اساس دفترچه کنکور سراسری ۱۳۹۷

 

– آموزش مجازی یا آموزش الکترونیکی به طور کلی بهره­ گیری از سیستم­های الکترونیکی مثل کامپیوتر، اینترنت، دیسک­های چندرسانه­ای، نشریه­ های الکترونیکی و خبرنامه ­های مجازی و نظایر این­هاست که با هدف کاستن از رفت و آمدها و صرفه­ جویی در وقت و هزینه و در ضمن یادگیری بهتر و آسانتر صورت می­گیرد.

 

–  برگزاری کلاس­های الکترونیکی به ­طور غیر همزمان انجام می­ شود به این معنا که دانشجویان می­توانند به راحتی با استادان خود ارتباط برقرار کرده و در کلاس درس شرکت کنند، بدون اینکه این کار را همزمان با استادان و یا سایر دانشجویان انجام دهند.

 

البته سیستم­های آموزش الکترونیکی در شرایط خاصی ایجاب می­کنند کـه استادان و دانشجویان همزمان وارد سیستم اینترنت شوند.

این حالت بیشتر در مواقعی که کلاس حالت تکنیکی داشته، مثلاً واحدهای آزمایشگاهی و یـا در صورتی کـه تجربه کردن فرآیندها و گرفتن بازخورد و نتیجه فوری ضرورت دارند، انجام می­شود.

در دوره­ های مجازی دروس و برنامه ­های آموزشی از طریق اینترنت به دانشجو ارائه می­شود و دانشجو با استفاده از تکنولوژی اینترنت، نیازی به حضور در کلاس­های درس سنتی ندارد.

در واقع دانشگاه مجازی نوعی از آموزش از راه دور است که در آن تکنولوژی وب و اینترنت برای آموزش و ارزشیابی دانشجو به کار می­رود.

– برای این آموزش محدودیت مکانی و یا زمانی وجود ندارد. امتحانات یک نیمسال شامل میان ترم و پایان ترم می­باشد که به صورت کتبی برگزار می­گردد.

– در کلاس آموزش مجازی حضور و غیاب اینترنتی انجام می­شود و دانشجو تابع تمامی قوانین و آیین نامه­های آموزشی مانند سایر دانشجویان می­باشد.

–  دانشجویان بعد از فارغ­التحصیلی مدرک رسمی خود را که مورد تأیید وزارت علوم و مراکز استخدامی می­باشد از دانشگاه دریافت می­کنند.

 

مدارک ایـن دانشگاه­ها در سطح جهانی نیز مورد قبول است و دانشجو می­تواند در مقاطع بالای دانشگاه­ها بدون محدودیت شرکت نماید.

داوطلبانی که در این دوره­ها پذیرفته می­شوند حداقل باید دارای یک دستگاه کامپیوتر بوده و امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت را داشته باشند.

از دانشجویان دوره­های «مجازی» در دانشگاه­ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی، بر اساس مقررات مربوط شهریه اخذ میگردد.

 

– بر اساس مصوبات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری میزان شهریه دوره ­های مجازی، براساس مصوبات هیأت امنای دانشگا­های مربـوط تعیین و از پذیرفته شدگان دریافت خواهد شد.

 

لذا آن دسته از دانشگاه­ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی، که در دوره­ های «مجازی» نسبت به پذیرش دانشجو اقدام می­نمایند، موظفند جداول شهریه مصوب هیأت امنا را در پایگاه اینترنتی خود درج و به اطلاع داوطلبان برسانند.

 

– پذیرفته ­شدگان ملزم به رعایت تعهدات مالی در قبال دانشگاه مربوطه خواهند بود.

همه چیز در مورد کنکور و قوانینش را بدانید و مقالات مربوطه را مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *