چگونه اعتماد به نفس همسر خود را بالا ببرم؟

بالا بردن اعتماد به نفس همسر با بیان کلمات مثبت

اعتماد به نفس همسر تان تا حدودی به رفتار و دیدگاه شما نسبت به او بستگی دارد. شما می‌توانید به همسرتان چنان قدرتی بدهید که او از پس سخت‌ترین مسائل نیز برآید. برخی زنان و مردان به دلیل عقده ها، ترس‌ها و پایین بودن اعتماد به نفس خودشان، آگاهانه یا ناخودآگاه در هر موقعیتی همسرشان را شماتت می‌کنند. بر عکس برخی دیگر با تعریف و تمجیدهای بی اساس اعتماد به نفس کاذب داده و به طریقی دیگر موجب تخریب باورهای همسرشان می‌شوند. تخریب اعتماد به نفس همسرتان پیامدهایی منفی برای رابطه زناشویی شما خواهد داشت. همه انسان‌ها به یک حامی عاطفی نیاز دارند، شما می‌توانید با اقداماتی ساده این نیاز همسرتان و به طبع آن نیاز به محبت خودتان را نیز تامین کنید. در ادامه روش‌هایی برای بالا بردن اعتماد به نفس همسر ارائه شده است.

بالا بردن اعتماد به نفس همسر با بیان کلمات مثبت

 کلمات مثبت در ذهن و قلب همسرتان بکارید

ممکن است همسرتان فکر کند زیبا نیست یا اینکه نمی‌تواند در اوقاتی که با هم هستید شما را از نظر روحی و عاطفی ارضا کند. شما به راحتی می‌توانید با بیان احساس واقعی تان در مورد زیبایی همسرتان به او اعتماد به نفس بدهید. به او بگویید که چقدر در کنار او به شما خوش می‌گذرد. حتما صادق باشید تا کلمات مثبت تان تاثیر واقعی داشته باشند. تحسین ارزش‌های همسرتان باعث می‌شود تا افکار او بر روی نقاط قوت و مثبت شخصیتش متمرکز شود و از احساسات منفی فاصله بگیرد. سلامتی همسر شما تضمینی بر سلامت خانواده تان خواهد بود، پس نیازمندید تا به افکار او نیز رسیدگی کنید.

ارتباط مستقیم اعتماد به نفس همسر تان با خوشحالی او

با شناختی که از همسرتان دارید، می‌توانید هر روز با انجام یک کار ساده مثل پوشیدن لباس زیبا، درست کردن صبحانه مورد علاقه اش یا سپری کردن تعطیلات آخر هفته در جایی که دوست دارد، او را خوشحال کنید. وقتی کاری را با هدف خوشحال کردن همسرتان انجام می‌دهید، او به نیت شما پی می‌برد و احساس مهم بودن می‌کند. همین احساس، لذت کار شما را نیز چند برابر نشان می‌دهد.

جمع دوستان و خانواده فرصتی برای بالا بردن اعتماد به نفس همسر

در جمع دوستان و خانواده، همسرتان را تحسین کنید

شما بهتر از هر کسی نقاط قوت همسرتان را می‌شناسید. وقتی در یک جمع درباره همسر خود صحبت می‌کنید، ویژگی‌های مثبت او را تحسین کنید و احساس رضایت از زندگی مشترک تان را برای دیگران بیان کنید. به هیچ عنوان در یک جمع خانوادگی یا دوستانه، همسرتان را تحقیر نکنید. اگر نکته منفی در زندگی تان وجود دارد که می‌خواهید درباره آن با کسی مشورت کنید، حتما صحبت شما به صورت خصوصی و دو نفره باشد. یک جمع چند نفره به هیچ عنوان جای مناسبی برای بیان مشکلات خصوصی زندگی نیست و هیچ کمکی به حل مسائل شما نمی‌کند. اگر دارای رابطه زناشویی تان دارای مشکلاتی است که دیگران هم متوجه آن شده اند حتما برای ممانعت از پیشروی مشکل در جلسات مشاوره خانواده شرکت نمایید.

زمانی در روز را فقط به همسرتان اختصاص دهید

بیشتر افراد پیش از ازدواج تصور می‌کنند که در آینده همیشه در کنار همسرشان خواهند بود و دوست دارند شب و روزشان را در کنار عشق زندگی شان بگذرانند. اما وقتی زندگی مشترک شروع می‌شود، بیشتر روز صرف کارهای فردی می‌شود. اگر می‌خواهید رسیدگی به امور شخصی تان شما را از همسرتان دور نکند، باید مقداری از روز را فقط به بودن در کنار همسرتان اختصاص دهید.

تلویزیون را خاموش کنید، روزنامه، مجله و اینترنت را کنار بگذارید و فقط با همسرتان باشید. باید علاوه بر جسم تان، فکر و توجه شما نیز حضور داشته باشد. لحظه به لحظه این حضور به همسرتان حس فوق العاده ای می‌دهد. باعث می‌شود تا همسرتان بفهمد که شما قدردان زندگی در کنار او هستید. این کار اعتماد به نفس شریک زندگی تان را بسیار بالا می‌برد و به شما کمک می کند تا خانواده شاد و موفق داشته باشید.

به جای موضوع بحث، به احساس او دقت کنید

به جای موضوع بحث، به احساس او دقت کنید

فراز و نشیب‌های زندگی به یک اندازه روی زن و شوهر اثر نمی‌گذارد. ممکن است یک مسئله که از نظر شما کاملا بی اهمیت است، تمام فکر و ذکر همسرتان را مشغول کند. این مسئله در تمام دنیا به دلیل تفاوت‌های زنان و مردان کاملا طبیعی است. شاید غیر ممکن باشد که همیشه خودتان را جای همسرتان بگذارید و دقیقا مثل او فکر کنید. به جای این کار، بپذیرید که مشکلات و دغدغه‌های همسرتان به هیچ عنوان بی اهمیت و پیش پا افتاده نیستند. لازم نیست به نقدِ دیدگاه و تفکر او بپزدارید، تنها کمی با او همدلی کنید.

دادن اعتماد به نفس با درک لحظات سخت همسرتان

در لحظات سخت حامی همسرتان باشید. از او بپرسید که از شما چه کمکی بر می‌آید. ممکن است همسرتان برای رفع مشکلش نیاز به کمی تنهایی داشته باشد و بخواهد مدتی را با خودش خلوت کند. در این مواقع او را تحت فشار قرار ندهید و به او بگویید هر وقت که دلش خواست می‌تواند با شما صحبت کند. وقتی همسرتان حمایت کامل شما را در مواقع بحرانی ببیند، به رفع مشکلش امیدوارتر می‌شود و وقتی که با حمایت و کمک شما مسئله خود را حل می‌کند، اعتماد به نفس بیشتری می‌یاید و در مسائل آینده نیز روی شما حساب ویژه ای باز می‌کند.

اعتماد به نفس شما نیز شرط است

وقتی اعتماد به نفس شما و همسرتان بالا باشد، دیگر مشکلات نمی‌توانند لحظات زندگی تان را تلخ کنند. پس به دنبال راهی برای افزایش اعتماد به نفس خود نیز باشید. چون هر مسئله ای پیش رویتان باشد، با همفکری و حمایت یکدیگر از پس حل آنها بر می‌آیید. رضایت از زندگی در نبود مشکلات نیست، بلکه در قدرت حل مسئله موجود است. 


خدمات مشاوره فردی و یا مدیریت رابطه در مرکز مشاوره دکتر پدرام را بیشتر بشناسید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *