چگونه بر تنبلی غلبه کنیم؟

غلبه بر تنبلی
کتاب کوتاه و پرفروش قورباغه را قورت بده نوشته برایان تریسی به معرفی ۲۱ روش سودمند برای غلبه بر تنبلی و انجام کار بیشتر در زمان کمتر می­پردازد. این مطالب خلاصه و چکیده کتاب مشهور قورباغه ات را قورت بده است. این کتاب به نظر برخی یک شاهکار ساده مدیریت شخصی است.

از قدیم گفته‌اند اگر اولین کاری که باید هر روز صبح انجام بدهی، این باشد که قورباغه زنده‌ای را قورت بدهی در بقیه روز خیالت راحت خواهد بود که سخت‌ترین و بدترین اتفاقی را که ممکن است در تمام روز برایت پیش بیاید پشت سر گذاشته‌اید. قورباغه شما در واقع بزرگترین و مهم‌ترین کاری است که باید انجام بدهید. همان کاری که اگر الان فکری به حالش نکنید به احتمال زیاد همین طور برای انجام آن تنبلی خواهید کرد. ضمناً کار موردنظر همان کاری است که انجام آن در حال حاضر می‌تواند بیشترین تأثیر مثبت را در زندگی شما بگذارد.                 

حداقل ۹۵ درصد از موفقیت شما در زندگی و کار بستگی به عادت‌های مختلفی دارد که به مرور زمان کسب می‌کنید،‌ عادت تعیین اولویت‌ها، غلبه بر تنبلی  و مداومت در انجام مهم‌ترین وظایف یک مهارت ذهنی و جسمی است. برای ایجاد عادت توجه و تمرکز برروی مهم‌ترین کارهای به سه ویژگی اساسی نیاز دارید که هرسه را می‌توان فرا گرفت:                  

تصمیم گیری. انضباط. اراده کلید خوشبختی، رضایت، موفقیت بزرگ و احساس فوق‌العاده‌ی قدرت و تأثیرگذاری شخصی این است که به خوردن قورباغه‌تان در ابتدای هر روز و به عنوان اولین کارتان، عادت کنید. خوشبختانه این مهارت یاد گرفتنی را می‌توانید با تکرار کردن به دست آورید. هنگامی که به آغاز مهم‌ترین کار روز، قبل از انجام هر کار دیگری، عادت کردید، موفقیت شما تضمین می‌شود.

۲۱ راه غلبه بر عادت تنبلی و به تعویق انداختن و انجام سریع‌تر کارهای بیشتر در این نوشتار به صورت خلاصه آورده شده است. برای اینکه این اصول و مقررات جزیی از تفکر و عمل شما شوند تا می­توانید باید آنها را مرور و تکرار نمایید.

۲۱ روش سودمند برای غلبه بر تنبلی و انجام کار بیشتر در زمان کمتر

۱-سفره را بچینید (میز را آماده کنید):

قبل از آغاز، اهداف خود را بنویسید و دقیقاً تصمیم بگیرید که چه می‌خواهید. مشخص کردن هدف­ها یک شرط اساسی است؛ پیش از شروع کار، هدف‌ها و تصمیم‌هایتان را بنویسید. برای موفقیت یک ویژگی هست که فرد باید آن را داشته باشد و آن مشخص بودن هدف است. به بیان دیگر فرد باید بداند که چه می خواهد و شدیداً خواستار بدست آوردن آن باشد.

۲-برای هر روز خود از قبل برنامه‌ریزی کنید:           

برنامه‌ریزی

برنامه‌هایتان را روی کاغذ بیاورید. اگر ده دقیقه از وقتتان را به برنامه­ریزی اختصاص دهید مطمئن باشید ۵ تا ۱۰ دقیقه از زمان شما هنگامی که به کار کردن مشغول هستید صرفه جویی می­شود. برنامه‌ریزی، آوردن آینده به زمان حال است تا بتوانید همین الان کاری برای آن انجام دهید.
یکی از مهمترین قوانن کارایی فردی «قانون ۹۰/۱۰» است؛ این قانون می‌گوید:۱۰ درصد  وقت اولیه ای را که قبل از شروع کار صرف برنامه‌ریزی و تنظیم فعالیت‌های خود می‌کنید معادل ۹۰% از وقتی را که در حین انجام فعالیت ‌تا مصرف می‌کنید صرفه‌جویی می کند.

۳-قانون ۸۰/۲۰ را در مورد هر عملی به کار ببرید:         

 قانون ۲۰/۸۰‌ یکی از سودمندترین قوانین در زمینه مدیریت زمان و زندگی است نام دیگر آن «قانون پارتو» است که به افتخار بنیان­گذار آن پارتو اقتصاددان ایتالیایی نامگذاری شده است.

در هر شرایطی، چه در بحث‌های اقتصادی، چه کارهای گروهی یا حتی در فعالیت‌های روزانه، فقط ۲۰ درصد دلایل موجب به وقوع پیوستن ۸۰ درصد از رخدادها می‌شوند . قاعده ۸۰/۲۰ یک فرضیه را مطرح می‌کند و آن این است که ۸۰ درصد از نتایجی که می‌گیرید تنها نتیجه‌ی ۲۰ درصد از تلاش‌های شما است.

مهم‌ترین بخش عملی قانون ۸۰/۲۰ مدیریت زمان است. به همین منظور باید یک تغییر و جهش در شیوه‌ی فکری ما ایجاد شود. از این رو باید یاد بگیریم که کارهای کم اهمیت روزانه که کم‌ترین تأثیر بر اهداف ما را دارند را در مدت زمان کوتاه‌تری انجام داده یا آن‌ها را حذف کنیم. همه‌ی ما در زندگی، کارهای وقت‌گیری داریم که باید انجام شوند؛ بدون آن که چیزی به ارزش‌های زندگی ما اضافه کنند. طبیعتاً مواردی مانند رفت و آمد، پخت و پز، تمیز کردن، اتو کردن لباس یا خرید مواد غذایی کارهایی هستند که در نهایت باید انجام شوند. هر چند که  کم‌ترین تأثیر را در پبشبرد اهداف و بالا بردن کیفیت زندگی ما دارند. اگرچه بخش عمده­ای از زمان ما صرف انجام این نوع فعالیت‌ها می‌شوند!

قانون ۸۰/۲۰ را در مورد هر عملی به کار ببرید
تنظیم یک برنامه‌ریزی بهتر و کوتاه‌تر و حتی برون سپاری امور کمک می‌کند که نتیجه‌ی بهتری از قانون ۸۰/۲۰ بگیرید.

قانون ۸۰/۲۰ یک حکم سفت و سخت نیست؛ بلکه‌ نقش یک ابزار را ایفا می‌کند که می‌تواند همانند یک عدسی، جنبه‌های دیگر زندگی را هم برای شما نمایان کند. در واقع هدف کلی استفاده از این قانون آن است که زندگی خود را ساده‌تر کرده و بیشتر وقت خود را صرف کارهای باارزش‌تر کنیم.

۴-پیامد کارهای خود را در نظر داشته باشید:

کارهایی که  بیشترین تأثیر را چه مثبت و چه منفی روی کار و زندگی شما بگذارند بی شک مهم‌ترین و ضروری‌ترین کارهای شما به شمار می­روند. به جای تمرکز روی سایر کارها، تمام توجهتان را به این نوع کارها معطوف کنید. میزان موفقیت هر فرد بستگی به این دارد که تا چه حد می‌تواند همه نیروهای خود را در یک کار واحد متمرکز  نماید.

۵-شیوه‌ی ABCDE را همواره به کار ببرید:

نخستین قانون موفقیت تمرکز است. یعنی همه نیروهای خود را روی یک نقطه متمرکز کنید، مستقیماً به سراغ همان نقطه بروید و به چپ و راست منحرف نشوید.

یکی از روش­هایی که برای الویت بندی  و مدیریت زمان می توانید به کار ببرید روشABCDE می باشد، در این روش، شما باید قبل از شروع کار، فهرست خود را مرور کنید وکنار هر کاری یکی از حروف A ، B، C، D ،  E را بنویسید. اگر شما این روش را مدام اجرا کنید و قبل از عمل در مورد کارهای خود فکر کنید،در زمان اجرای کارهای خود به طرز چشمگیری کارآیی و کارآمدی شما افزایش پیدا می کند.
کار  A از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تکمیل یا عدم تکمیل آن پیامد های جدی در پی دارد. شما باید قبل از انجام هر کاری، کار A خود را انجام بدهید. اگر بیش از یک کار A  دارید آن ها را براساس اولویت بندی ها به پایان رسیدند، به سراغ کار A-1 خود بروید و قبل از انجام هر کاری توجه خود را معطوف اجرا و تکمیل این کار کنید.
شما باید کار  را انجام بدهید اما اجباری برای انجام آن نیست و انجام دادن یا ندادن این دسته از کارها شاید موجب زحمت و ناراحتی شما شود، اما پیامدهای آن  زندگی تان خیلی مهم نیستند.به عنوان مثال، برقراری تماس با یک دوست، یا چک کردن اینستاگرام را می­توان از جمله کارهای  شمرد.
 انجام دادن یک کار  خوب است، اما هیچ پیامدی ندارد؛ چه این کارها را انجام بدهید،چه انجام ندهید هیچ اثری بر روی کار و زندگی شما نمی گذارند. صحبت کردن با دوست، روزنامه خواندن یا خرید کردن در طی روز از جمله کارهای C  هستند.
کار  D کاری است که می­توانید آن را به دیگران بسپارید تا برایتان انجام دهند؛ در این صورت زمان بیشتری برای انجام کارهای  A خود در اختیار خواهید داشت.

خدمات مشاوره فردی و یا مدیریت رابطه در مرکز مشاوره دکتر پدرام را بیشتر بشناسید…

شما می توانید کار  E را اغلب اوقات به کل حذف کنید. بیش­تر کارهای بی نتیجه ای که در طول روز یا هفته انجام می دهید را می­توانید حذف کنید.
همواره به این قانون توجه کنید: هرگز وقتی که هنوز کار  A خود را انجام نداده اید به سراغ کار  Bخود نروید، و هرگز وقتی که کار B خود را انجام نداده اید به سراغ کار  C نروید. در طول روز تنها به کار A توجه کنید و در پی انجام آن باشید.
اکنون با خود مرور کنید و ببینید که چه کارهایی را انجام می­دهید که هیچ کمکی به موفقیت شما نمی­کنند و فقط وقت شما را می­گیرند. کارهای خود  در طول روز لیست بندی کنید و از  روش ABCDE  برای الویت بندی و انجام آن استفاده کنید.

۶-بر روی کارهای مهم و اهداف اصلی خود تمرکز کنید:

تمام طول روز بر روی این مورد متمرکز شوید و خوب فکر کنید تا بتوانید عوامل و نتایجی را که برای دستیابی به نتایج مثبت که عامل موفقیت شما می­شوند را پیدا کنید. وقتی همه نیروهای جسمی و ذهنی متمرکز شوند توانایی فرد برای حل مشکلات به طور حیرت انگیزی چند برابر می‌شود.

۷از قانون ضروری‌ترین کارها پیروی کنید:

هیچ یک از ما همیشه وقت کافی برای اینکه بتوانیم همه کارهای خود را انجام دهیم را نخواهیم داشت. ولی برای انجام دادن مهمترین کارهایمان وقت کافی و لازم داریم. برای خود مشخص کنید آن کارهای مهم کدامند؟

تمرکز در معنای اصلی و درست کلمه توانایی، دقت و توجه ذهن روی یک موضوع واحد است.کارهای مهم را اول انجام دهید و کارهایی را که در اولویت نیستند اصلاً انجام ندهید.

۸-پیش از شروع، مقدمات کار را کاملاً فراهم کنید:

آمادگی تمام و کمال قبل از شروع کار مانع عملکرد ضعیف می‌شود؛ قبل از شروع کردن هر کاری مقدمات آن را آماده نمایید.

۹-دانش و مهارت خود را افزایش دهید(همیشه یک شاگرد باقی بمانید)

تنها ابزار موفقیت صرف نظر از اینکه کارتان چیست، این است که بیشتر و بهتر از آنچه از شما انتظار می‌رود کارایی داشته باشید. اگر در انجام امور کلیدی روزمره خود دانش و مهارت شما بیشتر شود و با آگاهی پیش بروید بالتبع سرعت شما برای شروع کار و به ثمر رساندن آنها بیشتر و بیشتر خواهد شد.

۱۰- استعدادهای منحصر به فرد خود را تقویت کنید:.

برای خود لیستی از کارهایی که در انجام دادن آنها بسیار موفق بوده و یا می­توانید خوب عمل می­کنید را تهیه نمایید؛ سپس خودتان را  به طور جدی سرگرم انجام این امور نمایید.

۱۱- محدودیت‌های اصلی خود را شناسایی کنید:

تمام افکار خود را روی کاری که دارید انجام می دهید متمرکز کنید. محدودیت ها و یا عوامل بازدارنده درونی و بیرونی خود را مشخص کنید. سپس تمرکزتان را به از بین بردن این محدودیت‌ها معطوف کنید.

وقتی که روز را با هدف از میان برداشتن یک نقطه ضعف اصلی و یا عامل محدود کننده آغاز می­کنید سرشار از انرژی و قدرت های فردی خواهید شد این انگیزه شما را برای ادامه حرکت و یافتن عامل به پیش می­راند.

 به یاد داشته باشید که همواره عامل محدود کننده ای وجود دارد و در اغلب اوقات مهم ترین قورباغه ای که باید بخورید یافتن و از بین بردن همین عامل محدود کننده یا بازدارنده است.

۱۲- هر بار یک قدم به جلو بروید:

اگر در کارهایتان عجله نداشته و سعی کنید قدم به قدم و مرحله به مرحله پیش رفته و آگاهانه و سنجیده گام بردارید، بدون شک می­توانید از پس بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین کارهای خود برآمده و آنها را با موفقیت انجام دهید.

یک ضرب المثل قدیمی انگلیسی می‌گوید: «یک متر یک متر سخت است ولی یک سانت یک سانت مثل آب خوردن.طی کردن راهی که هزاران فرسنگ است با برداشتن یک قدم آغاز می‌شود»

۱۳-خود را تحت فشار قرار دهید:

نخستین شرط لازم برای موفقیت این است که نیروهای جسمی و ذهنی خود را به طور پیوسته و خستگی ناپذیر روی یک مسئله متمرکز کنید.

بسیاری از انسان­ها منتظرند کسی از راه برسد و به آنها انگیزه بدهد تا به انسانی تبدیل شوند که آرزویش را دارند.

مشکل این است که هیچکس قرار نیست به نجات آنها بیاید. از آن نمی گذرد.

در نتیجه اگر این افراد مسئولیت زندگی خود را بر عهده نگیرند و خودشان را تحت فشار قرار ندهند، ممکن است برای همیشه منتظر بمانند و این کاری است که اکثر مردم می کنند.

کاری که باید بکنید این است که در خود این عادت را ایجاد کنید که خودتان را تحت فشار بگذارید و منتظر نمانید تا کس دیگری بیاید و این کار را برای شما بکند باید خودتان قورباغه هایتان را انتخاب کنید و سپس آنها را به ترتیب اهمیت بخورید.

افراد موفق همواره برای بالا بردن کارایی شان خود را تحت فشار قرار می دهند افراد ناموفق باید نظارت و رهبری شوند و توسط دیگران تحت فشار قرار گیرند.

یکی از بهترین راه ها برای غلبه بر تنبلی، کار کردن به نحوی است که گویی فقط یک روز فرصت دارید تا مهم ترین کارهای خود را قبل از اینکه شهر را به مدت یک ماه ترک کنید یا به مسافرت بروید به انجام برسانید.

خود را تحت فشار قرار دهید

با تحت فشار قراردادن خود کارهای بیشتر و بهتری را در مدت زمانی کمتر از قبل پایان خواهید رساند، به یک شخص کارآمد و موفق تبدیل می شوید، نسبت به خودتان احساس فوق العاده پیدا می­کنید و کم کم عادت تسریع در انجام امور را در خود ایجاد می­کنید، عادتی که از آن پس در تمام روزهای زندگی به شما خدمت خواهد کرد.

۱۴- قدرت‌های فردی خودرا به حداکثر برسانید:

ساعات خاصی برای شما از شبانه روز بهترین زمان انجام کار است شما باید این زمان­ها را مشخص کنید و مهم ترین و دشوارترین کارهایتان را در این ساعت ها انجام بدهید. اکثر افراد صبح ها پس از یک خواب خوب شبانه سرحال و پر انرژی هستند. برخی دیگر بعد از ظهرها و تعداد کمی هم شب ها و یا آخر شب ها کارایی و خلاقیت بیشتری دارند.

اوقاتی از روز را که از نظر ذهنی و جسمی کارایی بیشتری دارید مشخص کنید و مهم‌ترین و ضرویر‌ترین کارهایتان را در این اوقات انجام دهید. به اندازه کافی استراحت کنید تا بتوانید بیشترین بازدهی را داشته باشید. همه استعدادهای خود را گرد آورید و همه توانایی‌های خود را برای تسلط روی حداقل یک زمینه کاری متمرکز کنید.

در موقع شروع کار هر چقدر احساس بهتری داشته باشید کمتر دچار سستی و تنبلی می­شوید و بیشتر مشتاق خواهید بود که کار را تمام کنید و کارهای دیگری را شروع کنید.

۱۵- خودتان را به فعالیت ترغیب کنید:

خودتان مشوق خودتان باشید. در هر شرایط یا موقعیتی به دنبال کسب نتایج خوب باشید. به جای تمرکز بر مشکلات به دنبال راه حل بگردید. همواره فردی خوش بین و سازنده باشید.

مانند یک انسان با انگیزه رفتار کنید:اگر بی‌حوصله‌اید و انگیزه کاری را ندارید، تصور کنید که سرشار از انگیزه‌اید. حسن این کار در این است که به محض شروع، آرام آرام احساس می‌کنید که شور و علاقه، حقیقتاً در وجود شما زنده شده است.

همیشه و در همه حال به جای فکر کردن به شکست‌ها و ناکامی‌ها، موفقیت‌ها و کامیابی‌هایتان را به‌خاطر بسپارید. بهتر آن است که آنها را یادداشت کنید؛ حتی با ذکر جزئیات، زیرا فراموش کردن موفقیت بسیار آسان است و گاهگاهی مراجعه به نوشته‌هایتان می‌تواند خاطرات خوبی را در شما زنده کند و البته انگیزه کار و تلاش را در وجود شما زنده و تازه نگه دارند.

بیاموزید که بیشتر اوقات مثبت‌اندیش باشید و یاد بگیرید که افکار منفی را قبل از آنکه سد راه شما باشند، از سر بیرون کنید. ممکن است که همه نتوانیم همیشه مثبت‌اندیش باشیم، اما باور کنید که بیشتر ما می‌توانیم این حس را در خود تقویت کنیم و نتیجه حاصل نیز می‌تواند به تلاش بیشتر ما کمک کند.

۱۶- روش تنبلی سازنده را تمرین کنید:

مدام برای انجام وظایف و کارهای اصلی خود وقت ایجاد کنید. هر روز برای انجام کارهای فردا برنامه‌ریزی کنید. چند کار کوچک را که باید حتماً انجام شوند همان اول صبح انجام دهید. سپس بلافاصله به سراغ وظایف اصلی و مهم بروید و کار را تا به اتمام رساندن آنها ادامه دهید.

هیچکس نمی‌تواند همه کارها را انجام دهد. بنابراین باید یادبگیرید که از روی عمد در انجام برخی از کارهایی که از ارزش و اهمیت کمتری برخوردار هستند تنبلی کنید. با این کار خواهید توانست وقت کافی برای معدود کارهایی که واقعاً مهم هستند ایجاد کنید.

افراد خلاق معمولاً از چارچوب گریزان هستند و سعی می­کنند طرحی نو ابداع و خلق کنند. افراد تنبل نیز به دنبال راه­هایی برای ذخیره انرژی هستند که بعضاً بسیار خلاقانه هستند. بنابراین می شود گفت که شاید احتمال بروز افکار خلاقه در افراد تنبل بیش از بقیه باشد،ولی این هرگز به معنای آن نیست که برای خلاق بودن باید تنبل بود.

بیل گیتس: من تنبل­ترین افراد را برای سخت ترین کارها انتخاب می­کنم زیرا این افراد راحت­ترین راه را برای انجام آن پیدا می کنند.

۱۷- کار سخت‌تر را اول شروع کنید:

 بعضی مواقع هنگامی که به کارهای روزمره خود فکر می‌کنیم به‌نوعی دچار نگرانی می‌شویم که کی و چگونه این همه کار را انجام بدهیم. از سخت‌ترین کارتان شروع کنید؛ هنگامی که سخت‌ترین کار موجود در فهرست را شروع کرده و به اتمام برسانید، احساس می‌کنید که بار سنگینی را از دوش­تا‌ن برداشته‌اید و بالتبع احساس آرامش بیشتری در وجودتان پدیدار گشته و ادامه روز اعتماد به‌نفس بیشتری خواهید داشت و نگرانی‌های روزمره‌تان کاهش پیدا می‌کنند.

۱۸-کار خود را به قسمت های کوچک‌تر تقسیم کنید:

کارهای بزرگ و پیچیده را به قطعات کوچکتر تقسیم کنید و سپس هر بار یک قسمت از ار را شروع کنید و به اتمام برسانید.

یکی از دلایل سستی و تنبلی در انجام کارهای بزرگ و مهم آن است که هنگامی که برای اولین بار با آنها مواجه می شویم بسیار بزرگ و سخت به نظر می رسند.

از نظر روانی شروع قسمتی از یک کار بزرگ آسان تر از شروع تمام آن کار است. اغلب اوقات هنگامی که یک قسمت از کاری را شروع می کنید و به اتمام می رسانید, مشتاق می شوید که قسمت بعدی را شروع کنید و به همین ترتیب خواهید دید که حتی قبل از آنکه خودتان متوجه بشوید تمام کار به اتمام رسیده است. نکته مهمی که باید به خاطر بسپارید این است که «ضرورت تمام کردن کار» یا آنچه اغلب «اجبار در تمام کردن کار» نامیده می شود در وجود اغلب انسان­ها هست. به این معنی که وقتی کاری را شروع می­کنید و به اتمام می­رسانید احساس خوشحالی و قدرت بیشتری می­کنید. انسان به طور ناخود آگاه از تمام کردن یک کار یا پروژه احساس رضایت و خشنودی می­کند. هر چقدر کاری که شروع و تمام می کنید بزرگ تر باشد، پس از اتمام آن احساس خوشحالی بیشتری به شما دست می دهد.

هنگامی که قسمت کوچکی از کار را شروع و به پایان می­رسانید، انگیزه شما برای شروع و تمام کردن قسمت بعدی کار بیشتر می­شود و همین روال را تا آخر کار ادامه خواهید داد.

۱۹- وقت بیشتری  برای خود ایجاد کنید:

برنامه روزانه خود را را طوری تنظیم کنید که به صورت طولانی مدت هر روز وقت کافی برای تمرکز کامل روی کارهای مهم و اصلی داشته باشید.

۲۰- سرعت انجام کار را افزایش دهید:

زمان مناسب تر از اکنون وجود ندارد  بنابراین منتظر نمانید؛ از هم اکنون با همین ابزار و امکاناتی که در اختیار دارید کار را ادامه دهید. همین طور که پیش می‌روید  ابزارها و امکانات بهتر و مناسبب‌تر را پیدا خواهید کرد.

عادت کنید کارهای اصلی خود را سریع‌تر انجام دهید. به عنوان فردی که کارها را سریع و دقیق‌ انجام می دهد مشهور  و شناخته شوید.

انسان­های کارآمد و دارای بهره وری بالا ابتدا زمانی را صرف برنامه ریزی و تعیین اولویت­ها می­کنند. سپس سریع و با تمام توان برای رسیدن به هدف­های خود کار را شروع می­کنند. آنها مرتب، بدون تعجیل و بی وقفه کار می­کنند و در همان مدتی که افراد معمولی مشغول معاشرت با دیگران، اتلاف وقت و یا انجام کاری کم اهمیت هستند بسیاری از کارهای اصلی خود را به اتمام می­رسانند.

۲۱-کارهایتان را یک به یک انجام دهید:

اولویت‌های شغلی خود را مشخص کنید و سپس بدون وقفه شروع به عمل کنید و کار را تا انتها پیش ببرید. نکته مهم در عملکرد خوب همین است. عزم خود را جزم کنید که هر روز به همین طریق عمل کنید تا عادت کنید.
با تمرین کردن مداوم یاد بگیرید که چطور توانایی‌های خود را هدر ندهید و در لحظه آنها را بر یک نقطه متمرکز کنید. کارهای ضروری تان را دقیقاً مشخص کنید.

نتیجه گیری:

وقتی که این اصول بیست و یک گانه به جزئی از شخصیت شما تبدیل شود آینده‌ی روشنی در پیش خواهید داشت. از همین الان شروع کنید. قورباغه خود را قورت دهید!

زمان کافی برای انجام همه کارهایی که قرار است انجام دهیم وجود ندارد و هرگز هم به وجود نخواهد آمد. افراد موفق سعی نمی‌کنند همه کارها را انجام دهند. آن‌ها یاد گرفته‌اند که فقط مهم‌ترین کارهایشان را سر و سامان دهند و به انجام برسانند.

یک ضرب‌المثل قدیمی می‌گوید: اگر اولین کاری که باید هر روز صبح انجام دهی خوردن یک قورباغه زنده است هر چه زودتر آن را قورت بده تا خیالت راحت شود که سخت‌ترین کار خود را انجام داده ای. جمله‌ی « قورباغه را قورت بده! » یعنی مهم‌ترین کار خود را اول از همه انجام بده. چرا که این کار بیشترین تأثیر مثبت را بر حرفه و کار شما بر جای می‌گذارد.

                                    

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *