کاردانی امور زراعی باغی

کاردانی امور زراعی باغی

 

 

انسان از حدود ۹ هزار سال قبل در جلگه های دجله و فرات و نیل به کشت و زرع بعضی از محصولات مشغول بوده است .

در مصر قدیم تعداد زیادی از گیاهان باغی مانند خرما ، انگور ، زیتون ، انار ، موز ، لیمو ، انجیر ، سبزیجات و حبوبات کشت می گردید.

با کسب علم و دانش و به کار بستن تکنولوژی جدیدمی توانیم سطح زیر کشت را از طریق اصلاح اراضی افزایش دهیم همچنین عملکرد محصول در واحد سطح را با اصلاح گیاهان و به زراعی و مبارزه با آفات و امراض بالا ببریم.

رشته امور زراعی و باغی یکی از رشته های دانشگاهی زیر شاخه‌ی گروه علوم تجربی است.

دانشجویانی که در این رشته تحصیل می کنند با اصول علمی پرورش گیاهان باغی و زراعی آشنا می شوند و ضمن انتقال تجربیات هنرآموزان خود به اطرافیان زمینه بالا بردن فرهنگ صحیح کشاورزی را فراهم می‌کنند.

امروزه با توجه به رشد روزافزون جمعیت، نیاز به مواد غذایی یکی از دغدغه‌های فکری انسانهاست که دراین مبحث نقش تحقیقات در افزایش محصولات زراعی و باغی به منظور تأمین مایحتاج غذایی بشر لاینفک می‌باشد.

محصولات غذایی همچون گندم، برنج، ذرت و … که عمده‌ترین مواد غذایی انسانها خصوصاً کشورهای درحال توسعه و توسعه نیافته می‌باشد در این گروه جای دارد.

هنرجویان این رشته با کاشت و پرورش محصولات زراعی مانند گندم، برنج، ذرت، چغندرقند و … محصولات باغی مانند پرورش درختان میوه، سبزی و گلکاری آشنا می‌شوند.

در ضمن زمینه‌های شغلی رشته مذکور عبارت است از:

سرپرست مزرعه

طراح باغ و فضای سبز

اشتغال در کشت و صنعت‌ها

کار در سازمان پارکها و فضای سبز شهرداریها

کمک کارشناس در آموزش کشاورزی

تأسیس دفاتر خدمات کشاورزی

مشاور در شرکت‌های خدمات سمپاشی

اشتغال در شرکتهای تولید سموم کشاورزی

شناسایی آفات و امراض گیاهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *