برخیز و مبارزه کن

همه نفس ها در سینه محبوس شده بود؛ یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های مشت‌زنی سال ۱۹۹۰ در توکیو در حال برگزاری بود: در یک سوی رینگ مایک تایسون(به انگلیسی Michael Gerard “Mike” Tyson: زاده ی۳۰ ژوئن ۱۹۶۶ در بروکلن، نیویورک، مشت‌زن بازنشسته آمریکایی است. وی جوان‌ترین قهرمان بوکس حرفه‌ای سنگین‌وزن و یکی از مشهورترین شخصیت‌های ورزشی دنیاست. تایسون از سال ۱۹۸۵ وارد دنیای بوکس حرفه‌ای شد. در ۱۹۸۶ قهرمان دسته فوق سنگین شورای جهانی مشت‌زنی شد و سال بعد قهرمان اتحادیه جهانی مشت‌زنی و فدراسیون بین‌المللی مشت‌زنی را هم به چنگ آورد و قهرمان بلامنازع جهان شددر ۱۹۸۸ در یک مبارزه به‌یادماندنی در ۹۱ ثانیه مایکل اسپینکس را ناک‌اوت کرد و ( ناک اوت یا ضربه فنی یک معیار پیروزی در مسابقات ورزشی نظیر بوکس، هنرهای رزمی ترکیبی و … است. این اصطلاح به از دست دادن ناگهانی هوشیاری در اثر یک ضربه فیزیکی اطلاق می‌شود.
در بوکس اگر حریف بر روی تشک بیفتد و به دلیل خستگی، درد، سرگیجه یا عدم هوشیاری قادر به برخاستن در مدت زمان تعیین شده نباشد ناک اوت در نظر گرفته می‌شود. مثلاً اگر یک بوکسور ناک داون شود و ظرف مدت ده ثانیه نتواند به مبارزه ادامه دهد ناک اوت محسوب می‌شود و حریف او امتیاز پیروزی را دریافت می‌کند) و اولین شکست او را رقم زد و ۲۰ میلیون دلار جایزه مسابقه را برد.
تایسون برای مدتی شکست‌ناپذیر به‌نظر می‌رسید و در سوی دیگر آن جیمز باستر داگلاس به انگلیسی: James “Buster” Douglasزاده ۷ آوریل ۱۹۶۰( بوکسور سابق سنگین‌وزن اهل ایالات متحده آمریکا) است که با سن و سال بسیار کم خود برخلاف تمام پیش‌بینی‌ها، به سلطه چندساله تایسون با ناک اوت در راند دهم پایان داد و با این مبارزه دنیا را متعجب نمود و قهرمان سنگین‌وزن جهان شد و به‌خاطر ورق‌برگردانی (Upset) و پیروزی خیره‌کننده‌اش در برابر مایک تایسون‌که قهرمان بی‌چون‌و چرای سنگین‌وزن جهان بود، شهرت جهانی کسب نمود. مسلما دیدن این ویدئو افکاری شگرف به انسان می دهد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *