مهندسی مکانیک بیوسیستم (کشاورزی)

رشته مهندسی مکانیک بیوسیستم (کشاورزی)

 

 

ایران با داشتن اراضی کشاورزی فراوان و آب و هوا و اقلیم مناسب، ظرفیت بسیار خوبی برای کشاورزی دارد. توسعه بخش کشاورزی می تواند در پیشرفت و توسعه کشور نقش اساسی داشته باشد.

برای موفق شدن در این راه باید از کشاورزی به روش سنتی فاصله گرفته و روش های مدرن کشاورزی را در کشور اجرایی کرد. در این مسیر وجود متخصصان کشاورزی در زمینه های مختلف بسیار ضروری است.

امروزه کارهای مختلف کشاورزی از جمله شخم و مسطح کردن زمین، کاشت، داشت و برداشت محصولات، نگهداری و آبیاری زمین های زراعی و … به وسیله انواع ماشین آلات کشاورزی انجام می‌گیرد. به منظور تولید و نگهداری ماشین‌های کشاورزی نیاز به متخصصانی حرفه ای وجود دارد.

 

 

 

 

رشته مکانیک ماشین های کشاورزی با استفاده از علوم و تکنولوژی مربوط به طراحی و سازگاری ماشین های مختلف کشاورزی، توان و کارایی لازم را به متخصصان داده و آنها را برای کار در کارخانجات سازنده انواع ماشین های کشاورزی، شبکه تعمیرگاه های مجهز ماشین های کشاورزی، مراکزپژوهشی و تحقیقاتی مرتبط و… آماده می‌سازد. در واقع رشته مکانیک ماشین های کشاورزی کاربرد مهندسی مکانیک در بخش کشاورزی است.

 

 

 

 

تعداد واحدهای درسی رشته مهندسی مکانیک بیوسیستم(کشاورزی):

 

 

تعداد کل واحدها :۱۳۵ واحد
دروس عمومی: ۲۰ واحد
دروس پایه : ۲۲ واحد
دروس اصلی : ۴۴ واحد
دروس تخصصی: ۳۹ واحد
دروس اختیاری : ۱۰ واحد

نکته: در اعلام سرفصل دروس این رشته از سایت وزارت علوم استفاده شده است.این سرفصل صرفاً جهت آشنایی کلی با محتوای دروس است و احتمال تغییرات جزیی وجود دارد.

 

 

 رشته‌ی مهندسی مکانیک بیوسیستم (کشاورزی) از زیر گروه‌های ۱ گروه آزمایشی ریاضی و فنی  است و ضرایب دروس اختصاصی برای این رشته عبارت است:

ریاضی:۴فیزیک :۳شیمی:۱

 

 

 

با بررسی نمونه کارنامه‌های داوطلبان در سال ۹۶-۹۵ به دست آوردن حدود میانگین‌های زیر برای قبولی در رشته‌ مهندسی مکانیک بیوسیستم (کشاورزی) است:

قبولی مهندسی مکانیک بیوسیستم (کشاورزی) دانشگاه دولتی تبریز    <———-       میانگین ۲۵ و ۱۵درصدی دروس(به ترتیب) عمومی و اختصاصی

 

 

درصد و نمونه کارنامه قبولی رشته علوم مهندسی مکانیک بیوسیستم(کشاورزی) در مقطع کارشناسی در کنکور  ۹۶-۹۵

 

 

رشته مهندسی مکانیک بیوسیستم (کشاورزی) دانشگاه دولتی تبریز  – (منطقه ۱)

 

 

 

 

گرایش‌های رشته مهندسی مکانیک بیوسیستم(کشاورزی) در مقطع کارشناسی ارشد بر اساس دفترچه سراسری ۱۳۹۷

ارشد

 

 

 

گرایش‌های رشته مهندسی مکانیک بیوسیستم(کشاورزی) در مقطع دکتری بر اساس دفترچه سراسری ۱۳۹۷

دکتری

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *