اصل انعطاف پذیری در برنامه ریزی تحصیلی

اصل انعطاف پذیری در برنامه­ ریزی تحصیلی

شاید عمده‌ترین دلیل اجرایی نشدن برنامه در روند برنامه­ریزی درسی، عدم انعطاف‌پذیری آن‌ها باشد؛ در صورتی‌که بنا به هر دلیلی نتوانسته‌اید طبق برنامه‌ مطالعه کنید، به برنامه خود ادامه دهید تا زنگ حذف شده را در زنگ‌های آزاد جبران کنید.

در صورتی که تمام زنگ‌های مطالعه خود را اجرا نمودید؛

می‌توانید با توجه به زمان، زنگ‌های آزاد را به مطالعه‌ی درس‌هایی که در آن‌ها ضعف بیشتری دارید اختصاص داده و یا به تست‌زنی و یا تفریح بپردازید.

با توجه به این‌که در اجرای برنامه‌ی هفته‌ی خود، خوب عمل نموده‌اید، انتخاب این‌که در زنگ‌های آزاد چه فعالیتی انجام دهید، به عهده‌ی خودتان است.

از دلایل عمده مطالعه مقطعی، افراط در مطالعه است؛

پس برای استمرار مطالعه تا انتهای سال (به‌طور مثال: پنج‌شنبه بعدازظهر به تفریح و انجام کار‌های مورد علاقه اختصاص پیدا کند)

هر چند ممکن است در ماه‌های ابتدایی به دلیل شور و شوق فراوان، توجهی به این موضوع نشود، ولی بررسی تمامی داوطلبانی که در اواسط سال از بی‌حوصلگی و بی‌انگیزگی خود گلایه می‌کنند، نشان داد که بیش از ۸۵ درصد آن‌ها به نشاط روحی خود اهمیت نمی‌دادند.

پس، تفریح سالم و ایجاد نشاط روحی حق داوطلب است.

نمونه کارنامه انتخاب شده یکی از داوطلبان در ذیل به خوبی تأثیر برنامه­ ریزی تحصیلی و نحوه صحیح اجرایی­ کردن آن را به خوبی مشهود میسازد.

 

 

 

تراز کل داوطلب:

در آزمون ۰۴ اسفند ۹۶ : ۵۸۷۸

در آزمون ۱۸ اسفند ۹۶ : ۶۲۳۹

 

 

 

که به سادگی می‌توان پیشرفت را  احساس کرد.

برای مشاهد دیگر کارنامه‌های پیشرفت در آزمون کلیک کنید.

 

 

 

 

پیشرفت تحصیلی

پیشرفت تحصیلی

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *