آشنایی با نقش مهم تقسیم صحیح زمان مطالعه در فرایند یادگیری و پیشرفت تحصیلی

آشنایی با نقش مهم تقسیم صحیح زمان مطالعه در فرایند یادگیری و پیشرفت تحصیلی

 

 

در یک برنامه­ ریزی صحیح برای مطالعه، قطعاً تقسیم منطقی واحد‌های زمانی مطالعه نقش مهمی در فرایند یادگیری شما دارد:

قدرت یادآوری به صورت بیولوژیکی به قدرت طراحی مغز بستگی دارد، بدین‌معنی که مغز، مطالب ابتدایی و انتهایی را ساده‌تر و سریع‌تر یادآوری می‌کند.

به‌طور مثال اگر ۴ ساعت بدون خستگی مطالعه کنید، فقط ۲ زمان بیشترین یادگیری را ایجاد کرده‌اید، اما با تقسیم­کردن این زمان به واحد‌های منطقی، تعداد بیشتری از شرایط حداکثر یادگیری را ایجاد و درنتیجه، مطالعه‌ای با بازده بیشتر خواهید داشت.

بهترین زمان مطالعه در حدود ۵۰ دقیقه است که با توجه به اهمیت ایجاد یک آهنگ فکری و نیز تهیه الگو‌های یادگیری هر واحد مطالعه، ۷۵ دقیقه در نظر گرفته خواهد شد که پس از هر زنگ مطالعه ۱۵ دقیقه به استراحت ذهنی می‌پردازیم و اگر برای مطالعه درسی بیش از ۷۵ دقیقه زمان نیاز باشد باید مطالعه آن را به زنگ بعدی و یا زنگ‌های آزاد موکول کرد.

ایجاد آهنگ فکری و بیشترین یادگیری باید هم‌زمان مورد نظر باشد؛

بنابراین اگر کسی بگوید من در روز به جای ۱۰ زنگ ۷۵ دقیقه‌ای، می‌خواهم ۷۵ زنگ (واحد) ۱۰ دقیقه‌ای مطالعه کنم، ایجاد آهنگ فکری را در نظر نگرفته و واحد مطالعه نادرستی را انتخاب کرده است هرچند ممکن است برخی از داوطلبان بگویند که باوجود مطالعه در زمان‌های طولانی، احساس خستگی نمی‌کنند، اما نباید فراموش کرد که احساس خستگی جسمانی با کاهش توانایی ذهن متفاوت است.

با این روش به راحتی می­توانید با وجود حجم بالای دروس در سال کنکور، پیشرفت تحصیلی قابل توجهی را تجربه نمایید.

کارنامه­ یکی از داوطلبان در ذیل به عنوان نمونه آورده شده که با مشاهده آن می­توانید به نقش برنامه‌ریزی صحیح و مشاوره کارآمد در پیشرفت تحصیلی پی ببرید.

 

 

 

تراز کل داوطلب:

 

در آزمون ۱۵ دی ۹۶ : ۵۲۲۸

در آزمون ۲۹ دی ۹۶ : ۵۵۱۷

 

 

که به سادگی می‌توان پیشرفت را  احساس کرد.

برای مشاهد دیگر کارنامه‌های پیشرفت در آزمون کلیک کنید.

 

 

 

 

 

 

کارنامه پیشرفت تحصیلی

کارنامه پیشرفت تحصیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *