پیشرفت تحصیلی در نیمسال منتهی به کنکور

سوال رایجی که اکثر بچه‌ها می‌پرسند

 

– تو این نیمسال دوم می‌تونیم کاری کنیم؟

 

– می‌تونیم پیشرفت کنیم؟

 

– تو نیمسال اول نتونستم کاری کنم.

 

– من تابستونم رو از دست دادم.

 

– آیا الان، امروز می‌تونم کاری کنم؟ می‌تونم تا کنکور اتفاقی بندازم و به اون هدفی که می‌خوام برسم؟

 

جواب این سوالات نه می‌تونه بله باشه و نه خیر! اونجوری نیست که من بتونم به همه بگم بله شما همه‌تون صد درصد می‌تونید موفق بشید خوب چنین چیزی شاید غیرممکن باشه و یک جواب غیرمنطقی، که حداقل من به کسی چنین جوابی رو بدون داشتن اطلاعات نمی‌دم. ولی اگر ما وضعیت خودمون رو بسنجیم، بدونیم که با مراجعه به یک مشاور خوب و یا اینکه رو خوب بشناسیم؛ بله راه‌هایی هست که می‌تونیم اتفاقات خوب بندازیم و حتماً میتونیم پیشرفت زیادی بکنیم.

خب چه طوری؟

این راه‌هارو با هم بررسی می‌کنیم.

نکات مفید و کلیدی که برای نیمسال دوم برای شما باید محور اصلی کارتون باشند رو بگم که انشالا رعایت کنید و نتیجه بگیرید.

 

 

نکات

 

 

اولین نکته این هست که ما اگر تا امروز تحلیل آزمون نکردیم حتماً آزمون‌هامون رو تحلیل کنیم، یعنی اگر شما در نیمسال اول، سال قبل به هر صورتی آزمون‌هاتون رو بررسی نمی‌کردید لطفاً! خواهشاً این کار رو بکنید.

 

 

بزرگ‌ترین کمکی که می‌تونید با خودتون انجام بدید این هست که تحلیل آزمون رو داشته باشید. تحلیل آزمون رو احتمالاً بلد هستید اگر نه مطالبی در موردش داخل سایت هست بخونید و اگر با مشاوری کار می‌کنید که صد درصد ایشون براتون انجام میده و زحمت شما کمتر، ولی اگرنه حتماً خودتون این کار رو انجام بدید، تحلیل آزمون، دیدن سوالات غلط، درست ، تعداد سوالات نزده و . . . . بسیار به شما کمک می‌کنه برای اینکه راهتون رو پیدا بکنید.

 

 

نکته دوم: اگر سال چهارمی هستید از دوران طلایی نوروز استفاده کنید. حواستون باشه من توی ویدیو جداگانه‌ای کامل در مورد دوران نوروز صحبت کردم حتماً مراجعه کنید و ببینید و با یک برنامه‌ خوب انشالا از این دوران طلایی به تعبیری استفاده بکنید.

 

 

نکته سوم: در نیمسال دوم حتماً به برنامه‌ریزی خیلی خیلی توجه کنید. اگر برنامه ریزی درستی نداشتید، اگر برنامه‌ریزی داشتید و بهش عمل نمی‌کردید در نیمسال دوم حتماً از برنامه‌ریزی منسجمی استفاده کنید، داشتن یک برنامه خوب که در ویدیوی دیگه راجع‌بهش کامل صحبت کردیم به ما کمک می‌کنه که اتفاقات خوبی بندازیم و خیلی یادگیری بهتری داشته باشیم و مسلماً تست‌زنی و نتیجه بهتری در کنکورمون.

 

 

نکته چهارم: نقطه قوتتان را پیدا کنید. نقطه قوت شما چیست؟ در چه درس‌هایی و چه مباحثی خیلی بهتر و قوی‌تر می‌تونیم عمل کنیم.  اون درس‌ها و مباحث رو که مطمئناً می‌تونن باعث موفقیتتون بشوند رو پیدا کنید. حتماً باید تمرکزتون روی نقاط قوتتون باشه درس‌هایی رو که نخوندید، کار نکردید، دیگه بهشون بها ندید احتمالاً اونها درس‌هایی نیستند که به شما کمک کنند تا به اون نتیجه‌ای که می‌خواهید برسید، برید سراغ مباحثی که بیشتر و قوی‌تر می‌تونید اونها رو تست بزنید و خوب‌تر می‌تونید به آنها عمل کنید.

 

 

نکته پنجم: روش موفقیت؛ روش موفقیت و یادگیری بهترتون در هر درستون رو پیدا کنید. یعنی من عربی رو چطوری می‌خوندم که خوب یاد می‌گرفتم، ریاضی رو چه طوری تست می‌زدم، مطالعه‌م در درس دینی چه طوری بود؟ برای هر درس صد در صد تا به امروز روشی رو پیدا کردیم و اگر پیدا نکردیم با کمک مشاور راه و روش رو پیدا کنیم و طبق همون روش جلو برویم، این نباشه که روزی مطالعه روزنامه‌وار کنیم و بعد تست بزنیم روز دیگر مطالعه عمیق بکنیم و بعد تست بزنیم یه روز دیگه فقط تست بزنیم و بعد بریم سراغ مطالعه یا هر روش دیگه‌ای، روش مطالعه درستون رو پیدا کنید و با استفاده از یک منبع درست پیش برید و وقتتون رو سر این کتاب اون کتاب، از این شاخه به اون شاخه تلف نکنید مهم‌ترین قسمت الان برای ما زمان هستش پس زمانمون رو نباید از دست بدیم از زمانمون باید درست استفاده کنیم با بهترین روش.

 

 

نکته ششم: تمام تمرکزتون رو روی سوالات کنکورهای سال‌های قبل بگذارید یاتودن باشه که توی کنکور امسال حدود ۸۰ یا ۷۰ درصد سوالات سال‌های قبل تکرار می‌شن، مسلماً ممکنه همون عنوان سوال با همون اعداد نباشه ولی تیپ سوالات دقیقاً مانند همون سوالات میاد و شما می‌تونید اگر که خوب اون سوالات رو کار کرده باشید و روی آنها تسلط داشته باشید حتماً می‌تونید اونها رو بزنید. پس حواستون باشه کلید کار شما این است که توی این دوران به سراغ سوالات سال‌های قبل بروید یعنی آزمون‌های قبل و کتاب‌هایی هستند که سوالات را به  تفکیک سال دارند، احتمالاً این کتاب‌ها رو که سوالات کنکور سال‌های قبل داخلش هست را در کنارتون دارید  روی همون‌ها کار کنید، موقعی که می‌خواهید مبحثی رو کار کنید حتماً به سراغ همون سوالات بروید برای اینکه آنها احتمال اومدنشون توی کنکور خیلی هست اون ۱۰الی ۲۰ درصدی که می‌خواد جدید باشه رو ما امروز باهاش کاری نداریم؛ بله اگه از روز اول شروع می‌کردیم به خواندن، امروز خیلی با اونها کار داشتیم ولی برای شمایی که شاید عقب افتادی و تا به امروز کار خاصی نکردی خیلی نکته‌ی مهمی هست که بری به سراغ سوالاتی که احتمال اومدنش خیلی زیاد هستش که میشه سوالات کنکور سال‌های قبل، پس حتماً به آنها دقت کن!

 

 

نکته هفتم: بین مطالعه و تست‌زنی حتماً تعادل خوب برقرار کنید؛ گفته شد تعادل؛ نه این که حتماً نصف نصف بشه، تعادل الزاماً نصف نصف نیست خیلی‌ها وقتی می‌گوییم تعادل برداشتشون این است که منظورمون نصف نصف شدن است،‌ خیر منظور ما اصلاً این نیست، منظور ما این است که بیشتر تست بزنیم، تست زدن بیشتر می‌تونه خیلی  به ما کمک کنه برای اینکه بتوانیم نقاط ضعف و قوت خودمون رو پیدا بکنیم و وقتی که ما تست‌زنی بیشتری خواهیم داشت احتمال اینکه بتونیم به مشکلاتمون مسائلمون یا حتی نقاط قوتمون تسلط بیشتری پیدا بکنیم زیاد هست پس تعادل رو درست معنی کنیم و درست برنامه‌ریزی کنیم احتمالاً شاید توی درس‌هایی شما نیاز داشته باشید بیشتر تست بزنید و بعد برید سراغ مطالعه یا چالش‌یابی، پس حواستون به تعادل باشه.

 

 

و نکته آخر این هست که أهم رو فالأهم کنید  یعنی ایجاد تقدم و تأخر بین موارد و موضوعات و کارهایی که باید انجام بدیم تمامی افراد باهوش، تمام کسانی که موفق شدند همیشه می‌دونستند که چه کاری رو اول و چه کاری رو دوم انجام بدهند چه موقع تست‌زنی کنند و چه زمانی مطالعه کنند کدوم درس‌ها  و کار  برای شما اهمیت بیشتری دارند؟ رسیدن به درس‌های مدرسه، رسیدن به سوالات کنکور، برای جمع‌بندی پایه، پیش؟ زمانی که از دست دادیم، زمانی که الان داریم کدوم کارها رو باید انجام بدیم، چه اتفاقاتی مهم‌تر هستش؟ همه و همه به شدت می‌تونه تأثیرگذار باشه در روند موفقیت شما.

موفق باشید.

 

اگر فیلم بالا را به صورت آنلاین نمی توانید نگاه کنید نرم افزار adobe flash را از اینجا دانلود و بر روی کامپیوترتان نصب نمایید تا از این به بعد فیلم ها را به صورت آنلاین تماشا کنید

و یا اگر می خواهید این فیلم آموزشی را دانلود کنید و همیشه آن را بر روی کامپیوترتان داشته باشید اینجا کلیک نمایید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *