پاسخ به سوالات متداول کنکوری ها

 

پاسخ به سوالات متداولی که بچه‌ها اکثر اوقات می‌پرسن

 

 

– برنامه‌ای که برای داوطلبین ضعیف دارید به چه صورت هست؟

 

 

مهم‌ترین نکته‌ای که در سیستم برنامه‌ریزی گروه آموزشی پرواز، یعنی کاری که ما انجام می‌دهیم برنامه ریزی اختصاصی هستش، در سیستم برنامه‌ریزی اختصاصی برای ما فرقی نداره که دانش‌آموزشی ضعیف هست، قوی هستش، چه موقع شروع کرده، چه منابعی داره، چه پایه‌ای داره، کدوم شهر؟ هیچ فرقی نمی‌کنه مهم‌ترین نکته‌ای که برای ما حائز اهمیت هستش این است که شما چه وضعیتی دارید یعنی تمام ویژگی‌های شمارو می‌سنجیم و براساس اون برنامه‌ریزی می‌کنیم. پس در گروه آموزشی پرواز کاری که برای شما انجام می‌دهیم مطمئناً کاملاً اختصاصی هست که بر اساس نیاز و وضعیت شماست و با توجه به اینکه شما چه کرده‌اید تا به امروز ، چه توانایی‌هایی دارید، روزی چند ساعت درس می‌خوانید، منابعتون چی هست؟ احتمالاً معلم یا سیستم آموزشی حال حاضرتون به چه صورت است؟ دانش آموزید، فارغ‌التحصیلید، سال چندم هستید؟ دوستانی هستند که سال نهم و دهم هستند و با مجموعه پرواز کار می‌کنند و فرقی نمی‌کنه که شما چه وضعیتی دارید برنامه‌ای که به شما داده می‌شه کاملاً اختصاصی و براساس نیاز و وضعیت شما خواهد بود و باتوجه به کارهایی که انجام می‌دهید، امروز چه توانایی‌هایی دارید، روزی چند ساعت درس می‌خوانید  منابعتون چی هست؟ احتمالاً معلم یا سیستم آموزشی‌تون در حال حاضر به چه صورت هستش، فارغ‌التحصیلید، دانش‌آموزید، سال چندمید دوستای بسیار زیادی با مجموعه پرواز کار می‌کنند. خیالتون راحت اگه ضعیف هستید اگر قوی هستید کارشناسان پرواز به خوبی همراه شما خواهند بود و با هر وضعیتی برای شما برنامه‌ی ویژه‌ی خودتون رو دارند، پس فکر می‌کنم از همین امروز می‌توانیم  شروع کنیم و برنامه اختصاصی خودتان را بگیرید. من این قول رو به شما می‌دهم که اگر از همین امروز شروع کنید طی چهار هفته بتونید نتایج خوب یا شاید عجیب و غریبی رو داشته باشید یعنی با یک برنامه منسجم و حرفه‌ای خوب پیش بروید که بتونید اون نتیجه‌ای رو که دوست دارید بگیرید و این تغییر و تحول را حتماً در این چهار هفته همراه ما خواهید دید.

 

 

– شیوه‌ی برنامه ریزی گروه آموزشی پرواز به چه صورت می‌باشد؟

 

 

استانداردترین شیوه‌ی برنامه‌ریزی در کلیه سطوح برای داشتن یک برنامه حرفه‌ای، برنامه حجمی حرفه‌ای هست به غیر از موارد خاص که مسلماً به آنها اشاره می‌کنیم و در مشاوره‌ها مشخص هست برای اکثر بچه‌ها برنامه‌ریزی حجمی-زمانی می‌تونه خیلی کارآمد و مناسب باشد.

برنامه‌ریزی حجمی-زمانی؛ برنامه‌ای است که در آن کاملاً به ریز مشخص شده که حجم درس چقدر هست و در چه بازده زمانی باید مطالعه بشه مثلاً ما باید یک ساعت و نیم ریاضی از صفحه ۲۰ تا ۳۸ بخونیم، دو ساعت برای شیمی وقت بگذاریم بعدش سوالات عربی رو حل کنیم. مرور درس‌های قبل را در برنامه‌مون داریم یک جاهایی دوباره مرور تستی داریم جاهایی دیگر مرور مطالعاتی براساس خلاصه‌هامون داریم یعنی در هر قسمت برنامه در هر روز مشخص هست که چه حجمی رو چه اندازه‌ای از مطلب، کدوم مبحث رو و در چه بازده زمانی انجام بدهیم بر اساس زمانبندی شما، به عنوان مثال شما می‌گویید من امروز می‌تونم ۷ ساعت درس بخونم و براساس اون ۷ ساعت ما برای شما برنامه‌ریزی خواهیم کرد، برنامه‌ریزی منسجم و هماهنگ با نیازها، احتمالاً برنامه آزمون،‌ برنامه مدرسه پس برنامه‌ای که به شما داده میشه حجمی- زمانی هستش و بر اساس وضعیت شما طراحی شده ما تقریباً می‌شه گفت هیچ برنامه از پیش تعیین شده‌ای نداریم، این که بگیم شما باید با این الگو پیش بروید غلط است. کلاً این سیستمی که ما بخواهیم با برنامه‌ای که دلمان می‌خواهد شما پیش بروید این غلط است ما بر اساس اصول برای شما برنامه می‌نویسیم پس با برنامه‌ی حجمی- زمانی انشالا گروه آموزشی پرواز در کنار شما خواهد بود که مطمئناً بعد از همون چهار هفته‌ای که به شما قول دادیم کاملاً این سیستم رو درک خواهید کرد و از آن لذت می‌برید ذهن شما آماده یادگیری مطالب میشه و خیلی خیلی  بهتر و منسجم‌تر می‌تونید مطالب رو یاد بگیرید.

 

 

– آیا مشاوره‌ها فقط به صورت حضوری انجام میشه؟ تلفنی یا اینترنتی هم میشه مشاوره گرفت؟

 

 

بله؛ ما در کل اصول سیستم برنامه‌ریزی‌مون رو، بر پایه‌ی تلفنی گذاشتیم، یعنی حالت مجاز یا محاوره‌ای غیر از حضوری اگر کسی نیاز و دوست داشته باشد و باشه مسلماً به صورت حضوری داخل مجموعه در خدمتشون هستیم، ولی خارج از اون برنامه‌ریزی‌ها به صورت تلفنی ارائه میشود و  هیچ مشکلی ندارد، ارتباط‌های اینترنتی ما، هم می‌تواند به صورت نوشته باشد. هم مدار اصلی برنامه‌ریزی، ارائه برنامه‌ها، ارائه راهبردها،‌ و حتی بحث‌های انگیزشی از طریق سیستم تلفن انجام می‌شود. شما در هر نقطه از کشور که هستید خیالتون راحت باشد که به راحتی مثل دانش‌آموزانی که در تهران هستند بدون هیچ تفاوتی می‌توانید از برنامه‌ریزی‌ها استفاده کنید و همون کیفیت رو داشته باشید پس هیچ فرقی بین شما و کسی که در تهران یا هر نقطه‌ای از ایران که هستند نیست و خیلی راحت همه می‌توانند به صورت یکسان از یک برنامه‌ی منسجم ویژه‌ی خودشان استفاده کنند.

 

 

– من از چه منابعی می‌تونم استفاده کنم، چه منابعی بهترند، منابع آموزشی، کلاس‌ها، فیلم‌ها، دی‌‌وی‌دی‌های آموزشی و…

 

 

ما می‌بایست دقت کنیم وضعیتمون به چه صورت است،‌ نیازمون چی هست؟ ما هیچ موقع نمی‌تونم بگم فلان مبحث یا منبع آموزشی برای شما خیلی خوبه شما حتماً خازن رو بخون شما از کتاب‌های فلان انتشارات استفاده کن یا این آزمون حتماً به درد شما می‌خوره، ما هیچ موقع نمی‌تونیم یک بحث جامع و کامل رو داشته باشیم که بگیم این کتاب بهترین کتاب است. بله، مسلماً کتاب‌های بسیار زیادی هست در بازار، آموزش‌ها‌ و فیلم‌های و  دی‌وی‌دی‌‌های مختلفی، معلمین و اساتید همکاران خودم که در حوزه‌ی آموزش هستند همه‌ی آنها معمولاً خوب هستند ولی، ‌اینکه نیاز من، توانایی‌ها و ویژگی‌های مطالعاتی من چیست؟ اما این مهم است که من دقیقاً به چه آموزشی نیاز دارم؟ حواستون باشد که ما باید بر اساس وضعیت شما بهتون پیشنهاد بدیم. نه اینکه الزاماً براساس ساخت خودم یا اینکه فلان کتاب خیلی خوبه گاهی اوقات کتاب های  خیلی خوبی هستند با اینکه خود من براشون ارزش و احترام خیلی زیادی قائل هستم و از کتاب های قدیمی و پیشکسوت بازار آموزش هستند ولی متأسفانه امروز اون کیفیت و کارایی لازم رو برای شما ندارند. حتی شاید به خاطر بیش از حد خوب بودنشون،  خیلی از مواقع یکی از منبعی که خیلی خوبه نمی‌تونه به ما کمک کنه و یا منبعی که از نظر تستی و آموزشی شاید ضعیف باشه، پس حواسمون باشه منابع آموزشی می‌بایست بر اساس هر شخص مشخص بشه من هیچ‌وقت نمی‌توانم پیشنهاد کاملی بدهم البته که در کانال تلگرام در سایت یک سری پیشنهادات کلی با یک سری توضیحات دادیم ولی اصولاً بهتر است شما بر اساس نیازهای خودتان ببینید که چه محصول آموزشی، کلاس، دی‌وی‌دی‌ آموزشی یا استادی بیشتر به دردتون می‌خوره.

موفق باشید.

 

اگر فیلم بالا را به صورت آنلاین نمی توانید نگاه کنید نرم افزار adobe flash را از اینجا دانلود و بر روی کامپیوترتان نصب نمایید تا از این به بعد فیلم ها را به صورت آنلاین تماشا کنید

و یا اگر می خواهید این فیلم آموزشی را دانلود کنید و همیشه آن را بر روی کامپیوترتان داشته باشید اینجا کلیک نمایید.

۴ دیدگاه

  • امیررضا گفت:

    سلام با عرض خسته نباشید می خواستم بدونم چند تا گروه آزمایشی میتونیم تو کنکور شرکت کنیم مثلا منی که تجربی هستم میتونم در کنارش انسانی هم امتحان بدم یا نه و این که سهمیه ۵٪ دارم میتونم تو دو گروه ازش استفاده کنم مثلا هم تجربی هم انسانی ممنون میشم پاسخ بدید

    • Admin گفت:

      سلام
      ممنون
      دو گروه آزمایشی، یکی اصلی ( ریاضی، تجربی،انسانی) و یکی م شماور ( هنر، زبان )

      خیر شما میتونین فقط در یکی از گروه های اصلی ( در یک سال)، یعنی یا انسانی و یا تجربی رو شرکت کنین.
      سهمیه هیچ تاثیری در این خصوص نداره

  • خسروی س گفت:

    با سلام و خسته نباشید…لطفا و خواهشا جواب بدید…من امسال در کنکور ۹۸ سهمیه ی ۵ درصد را اعمال کردم درصورت انتخاب رشته و قبول نشدن سال بعد میتونم از سهمیه استفاده کنم یا نه؟

    • Admin گفت:

      سلام دوست عزیزم
      در صورت قبول نشدن
      بله
      سال بعد هم میتونین بزنین و استفاده کنین
      فقط در صورت اعلام نام شما به عنوان قبولی در هر کدام از دوره های روزانه، شبانه، غیرانتفاعی، پریس، ظرفیت مازاد و یا پیام نور در سالی که از سهمیه استفاده کردن، سهمیه از بین میره و در صورت عدم قبولی، سهمیه ی شما محفوظ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *