تأثیر مرور به‌موقع و صحیح و بالا بردن ساعات مطالعه در پیشرفت تحصیلی

تأثیر مرور به‌موقع و صحیح  و بالا بردن ساعات مطالعه در پیشرفت تحصیلی

مرور به‌موقع و صحیح از مهم‌ترین عوامل در یادآوری مطالب است؛ در انتهای هر هفته، یک‌بار همه مطالب مطالعه شده در طول هفته را مجدد مرور کنید و اگر در هنگام مطالعه با اشکالی مواجه بودید، آن را با دقت بیشتری بخوانید، این‌کار در انتقال مطالب به حافظه بلند‌مدت همچنین احساس رضایت‌مندی از جمع‌بندی هفتگی نقش مؤثری دارد.

 

 

در صورتی‌که درس‌ها در ساعت معینی در روز مطالعه شود پس از ۲۱ روز ، ذهن نسبت به آن موضوع شرطی شده و در آن ساعت، مطلب مورد نظر را بهتر یاد می‌گیرد و پس از ۲۱ روز در همان ساعت، مغز دارای توانایی قدرت تجزیه و تحلیل بیشتری خواهد شد.

 

 

رعایت این موارد در مطالعه درس‌ها بسیار مهم است:

درس‌هایی را که علاقه بیشتری به آن‌ها دارید را  مطالعه کنید.

درنهایت، ۲ درس اختصاصی (ریاضی. فیزیک. شیمی) بدون وقفه خوانده شود و پس از مطالعه ۲ درس اختصاصی، یک درس عمومی (ادبیات. عربی. معارف. زبان) در برنامه قرار داشته باشد.

به‌طور قطع، اجرای کامل یک برنامه، امکان‌پذیرنخواهد بود اما در بسیاری از موارد اجرای ۸۰ درصد از برنامه‌ تهیه شده نیز مشکل است با این وجود اگر اصول و قواعد را رعایت کنیم، می‌توان به بخش اعظمی از آنچه که پیش‌بینی شده دست یافت.

 

 

بالا بردن ساعت مطالعه

برای کسب تراز ‌بالا باید ساعت مطالعه‌ی بالایی داشته باشید. با ساعت مطالعه‌ی پایین نمی‌توانید معجزه کنید و تراز خود را به مقدار قابل توجهی افزایش دهید! برای به‌دست آوردن یک تراز عالی شما نیازمند برنامه‌ی مطالعاتی حرفه‌ای و برتر هستید.

مطمئن باشید هر چه ساعات مطالعه‌ی بیشتر و مفیدتری در یک درس داشته باشید طبیعتاَ نتیجه بهتری نیز در درس مربوطه کسب خواهید کرد.

با افزایش ساعت مطالعه و  مرور به ‌موقع و صحیح، بدون شک می­توانید گام بزرگی در پیشرفت تحصیلی و بهبود تراز خود بردارید؛

همانطور که مشاهده می‌کنید در کارنامه زیر  که مربوط به یکی از داوطلبین عزیز می‌باشد، به سادگی می‌توان پیشرفت را طی دوره زمانی کم احساس کرد.

 

 

 

تراز کل داوطلب:

در آزمون ۲۲ دی ۹۶: ۵۳۱۷

در آزمون ۰۶ بهمن ۹۶ : ۵۴۹۳

 

 

که به سادگی می‌توان پیشرفت را  احساس کرد.

برای مشاهد دیگر کارنامه‌های پیشرفت در آزمون کلیک کنید.

 

 

 

 

کارنامه پیشرفت تحصیلی

کارنامه پیشرفت تحصیلی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *