کنکور جای آزمون و خطا نیست!

کنکور جای آزمون و خطا نیست!

 

 

اگر در چند آزمون پیاپی با یک برنامه‌ی مطالعاتی پیشرفت نکردید و افزایش تراز نداشتید، توصیه می‌شود هر چه زودتر برنامه‌ی خود را عوض کنید و به خاطر داشته باشید که کنکور جای آزمون و خطا نیست و باید با یک برنامه‌ریزی حرفه‌ای و علمی درس‌های خود را مطالعه کنید.

در برنامه‌ریزی درسی صحیح باید انعطاف وجود داشته باشد؛ یعنی روزهایی تعیین شده باشد تا در صورتی که از برنامه عقب افتادید بتوانید به برنامه برسید.

تعداد تست باید مشخص شود.

تست آموزشی از آزمونی تمایز داده شده باشد و برنامه‌ی مرور برای دروس مختلف درونش جا داده شده باشد.

پس حتماً با برنامه‌ای درست در مسیر کنکور قدم بردارید.

 

 

تحلیل و ارزیابی آزمون

 

تحلیل آزمون از مهم‌ترین اقدامات بعد از آزمون است.

بعد از خراب کردن یک آزمون در صورتی که اقدام به بررسی و تحلیل سؤالات درست و غلط خود نکنید همین اشتباهات را در آزمون بعدی خود نیز تکرار خواهید کرد و فقط روحیه‌ی خود را بیشتر از دست می‌دهید.

توصیه‌ی می­شود که حتماً دفتری را به تحلیل سوالات آزمون‌های آزمایشی خود اختصاص دهید و برای تحلیل آزمون وقت ویژه‌ای را درنظر بگیرید.

مهم این است که تحلیل آزمون در همان روز آزمون صورت بگیرد و به روز دیگری موکول نشود.

 

 

پرکردن کامل دفتر برنامه­ ریزی خود

 

با بررسی آزمون و تحلیل کارنامه‌ی آزمون متوجه نقاط قوت و ضعف خود خواهید شد.

توصیه می‌شود در راستای جمع‌آوری اطلاعات بیشتر در این زمینه حتماً دفتر برنامه­ریزی خود را به طور کامل و دقیق پر کنید(داوطلبی که به فرض عربی را به طور مجموع ۲ ساعت مطالعه کرده نمی‌تواند از خود انتظار درصد بالای ۵۰ داشته باشد.)

با بررسی دفتر برنامه‌ریزی و تحلیل کارنامه آزمون آزمایشی خود می‌توانید با حفظ دروسی که نقطه‌ی قوت شماست، سعی در تقویت دروسی داشته باشیدکه به نقاط ضعفتان تبدیل شده است.

با کمی بیشتر وقت گذاشتن برای دروسی که نقطه‌ی قوت شماست می‌توانید به تسلط ۱۰۰ درصدی در این دروس برسید و به نوعی این دروس را به سکوی پرتاب خود تبدیل کنید.

گاهی اوقات درصد خوب و گاهی درصد پایین کسب می‌کنید با افزایش ساعت مطالعه و افزایش تست‌زنی می‌توانید آن درس را نیز به نقطه‌ی قوت خود تبدیل کنید.

طی بازه زمانی ۱۴ روزه به راحتی می­توان از کارنامه این داوطلب پیشرفت تحصیلی او را که با برنامه­ریزی صحیح و منطقی و بهره­گیری از مشاوره کارآمد بدست آمده را مشاهده نمود.

 

 

 

تراز کل داوطلب:

در آزمون ۲۰ بهمن ۹۶: ۵۷۲۳

در آزمون ۰۴ اسفند  ۹۶ : ۵۸۳۷

 

 

که به سادگی می‌توان پیشرفت را  احساس کرد.

برای مشاهد دیگر کارنامه‌های پیشرفت در آزمون کلیک کنید.

 

 

پیشرفت تحصیلی

پیشرفت تحصیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *