روش صحیح مطالعه کردن برای کنکور

روش صحیح مطالعه کردن برای کنکور

 

 

در این ویدیو در مورد یکی از سوالات متداول شما؛ چجوری درس بخونیم؟ روش صحیح مطالعه چی هست؟

دوستای عزیزم در مورد این سوال خیلی جواب‌ها هستش که باید بهش داد و در مورد اینکه هر درسی رو چه مدلی بخونیم، در مورد اینکه هر زمانی توی هر سن و سالی چگونه درس بخوانیم واقعاً نمی شه در یک ویدئو در زمان کم همه‌ی این مسائل رو توضیح داد در کتابم در زمینه مطالعه موفق میشه گفت تقریباً کامل به شرح این موارد پرداختم و براتون گفتم اگه حال و حوصله کتاب خواندن رو دارید که انشااله شما دارید حتماً می‌تونید به کتاب مراجعه کنید و اطلاعات خیلی خوبی رو کسب کنید ولی یک قالب کلی برای مطالعه، امروز می‌خواهم برای شما بگویم که اگر درست و صحیح اجرا کنید می‌بینید که یک معجزه را خواهید داشت اما من معمولاً کم‌تر از این کلمه استفاده میکنم ولی در واقع این مکانیزم آموزشی، این مکانیزم یادگیری لایق این کلمه هست، بله معجزه یک معجزه در یادگیری شما.

خب!  چطوری می‌بایست درس بخونیم، با چه روشی که این معجزه اتفاق بفتد روش آموزش سه مرحله‌ای، روش یادگیری سه مرحله‌ای شما را به بالاترین نقطه‌ی توانتان می‌برد باید چه کاری انجام دهید در این روش:

 

 

پیشخوانی

 

 مرحله‌ی اول پیشخوانی؛ حتماً حتماً شب قبل از اینکه معلم قرار است بخشی را به شما درس بدهد، ده الی پانزده دقیقه آن مطالب را مطالعه کنید به همین سادگی، با چه شیوه‌ای با شیوه‌ی مطالعه‌ی روزنامه‌وار خیلی ساده ده الی پانزده دقیقه زمان بگذارید و کتاب‌هایی را که قرار است فردا معلمتان تدریس کند آنها را ورق بزنید و مطالعه سریع داشته باشید یعنی فقط کافیست تیترها را به خاطر بسپارید و یک نگاه کلی به متن داشته باشید همین و همین… یک پیشخوانی خیلی کوتاه.

 

 

آموزش

 

 

مرحله دوم: آموزش؛ آموزش به راحتی انجام می‌شود نمی‌خواد کاری کنیم کافیست یه مقدار بهش توجه کنیم. بله، فردا معلمتون صد در صد اون درس‌ها را در مدرسه به شما ارائه می‌دهد و در اینجا مرحله‌ی آموزش اتفاق می‌افتد در مرحله‌ی آموزش توجه حداکثری یا بهتر است بگیم توجه صد در صدی شما لازم است. هر چقدر توجه‌ شما بیشتر باشد میزان یادگیری و بهره‌وری‌تون از زمان خیلی بالاتر است یادتون باشه اگر که چند ساعت تو مدرسه، سر کلاس تحمل کنید و خوب گوش کنید خیلی از روزهای آینده‌تان را می‌توانید تفریح کنید و دیگر نیازی به درس‌ خوندن‌های مداوم و سنگین نیست، پیشنهاد میدم امتحان کنید حتماً نتیجه می‌گیرید و آخرین مرحله:

 

 

بازخوانی یا پس‌خوانی

 

 

مرحله سوم: بازخوانی یا پس‌خوانی دو مرحله دارد:

مرحله‌ی اول آن بعد از تدریس معلم است معمولاً‌ می‌گوییم که اگر شما صبح مدرسه هستید ظهر که برگشتید استراحتتون رو کنید کارهاتون رو انجام بدید ناهارتون رو میل کنید و بعد از آن هم ۲۰ الی ۳۰ دقیقه زمان بگذارید برای بازخوانی دروس.

یک مرحله پیشخوانی داشتیم یک مرحله آموزش و مرحله سوم که در واقع تثبیت اطلاعاتمون در ذهن هست با اتفاق بازخوانی و یا پس‌خوانی صورت می‌گیرد مرحله سوم ما دو بخش دارد که بخش اولش همان بازخوانی لحظه‌ای که بعد از تدریس معلم می‌باشد و بخش دوم آن بازخوانی یا پس‌خوانی بعد از یک هفته الی دو هفته می باشد.

 

هر موقع حال داشتید هرموقع وقت داشتید  بعد از یکی دو هفته حتماً دوباره دروس رو یک نگاه کوچک بیندازید من اصلاً نمی‌خوام شما مطالعه عمیق کنید کافیه نگاه کوچک بندازید در این بخش یا یک مرور سطحی و نه الزاماً عمیق شما در مرحله‌ی یادگیری آموزش اون حالتی را که معلم به شما درس می‌دهد تمام مطالب را یاد خواهید گرفت پس در اینجا فقط لازم‌است که مرور‌های سطحی انجام دهید.

 

با یادگیری سه مرحله‌ای یعنی

 

 

مرحله اول پیشخوانی؛ شب قبل از تدریس

 

 

مرحله دوم: آموزش؛ که معلم زحمتش رو می‌کشد و فقط کافیست شما گوش دهید

 

 

و مرحله سوم: پس‌خوانی یا بازخوانی که در دو بخش تقسیم می‌شه شما می‌توانید به معجزه‌ای که گفته شد دست پیدا کنید. شاید الان بگید که نه ما همیشه این کار رو کردیم، خودتون بهتر می‌دونید که معمولاَ این کار رو نکردید و اگر از امروز به مدت حداکثر دو هفته این کار را انجام بدید منتظر یک معجزه در یادگیری‌تون باشید یعنی دقیقاً این قسمتی رو که با این شیوه یاد گرفتید چند هفته‌ی آینده خواهید دید که چقدر قشنگ و کامل و واضح در ذهنتون هست و در شب امتحان دیگر نیز به مطالعه مجددش ندارید و احتمالاً قسمت‌های دیگر رو احتمالاً خیلی باید زحمتش‌رو بکشید تا یاد بگیرید و یک نکته‌ی خیلی مهم با این شیوه وقتی پیش برید مطمئن باشید که برای کنکور مطالعه کردن خیلی خیلی ساده‌تر میشه. درواقع شما یک آموزش جامع و کامل دیدید مطالب به خوبی در ذهنتون قرا گرفته و در هنگام آموزش تست‌زنی یا تمرین تست زنی شما دیگه مشکلی با مفاهیم نخواهید داشت.

امتحان کنید حتماً نتیجه می‌گیرید.

موفق باشید

 

 

 

اگر فیلم بالا را به صورت آنلاین نمی توانید نگاه کنید نرم افزار adobe flash را از اینجا دانلود و بر روی کامپیوترتان نصب نمایید تا از این به بعد فیلم ها را به صورت آنلاین تماشا کنید

و یا اگر می خواهید این فیلم آموزشی را دانلود کنید و همیشه آن را بر روی کامپیوترتان داشته باشید اینجا کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *