وقتی همه نگرانند تو چه کار میکنی ؟

کنکور

گپی کوتاه با داوطلبان کنکور در نیمه راه سال آخر

پس از گذشت چندماه از سال تحصیلی و یا بهتر بگوییم از دی ماه به بعد معمولا اضطراب و نگرانی کنکوریها بالا می رود و همه ی داوطلبان درگیر مساله زمان رسیدن و نرسیدن به کنکور می‌شوند؛

در این زمان شما چه کار می‌کنید؟
آیا مانند دیگران درگیر افکار غلط و اضطراب ها و اتلاف وقت هستید؟

عوامل مختلفی باعث ضعف و سستی و نگرانی در این مرحله ی زمانی میشوند و البته بسیاری دانش آموزان و داوطلبان در این دوره به دلیل رویارویی با امتحانات ترم اول و گاها نرفتن به مدرسه و یا فشار زیاد به دلیل برگزاری کلاس ها در دوره امتحانات دچار عقب نشینی و یا کندی و رخوت میشوند و ساعات و یا کیفیت مطالعه آنها کاهش می یابد و مسلما برنده آن کسی است که در این زمان از دیگر رقبا پیشی بگیرد و با تداوم کیفیت و ساعات مطالعاتی و حتی افزایش ان بتواند از برنامه ی کلی خود عقب نماند.

عواملی که در این دوره آسیب زا هستند عبارتند از:

نگرانی از نرسیدن:

هنگامی که از شکست و نتیجه نگرفتن واهمه دارید، هیچ گاه حرکت قدرتمندی نخواهید داشت! هر زمان که از سرزنش و  تنبیه و تخریب دیگران واهمه داشتید یعنی در تحقق بخشیدن به اهدافتان ضعیف و سست شده اید.

سرزنش به خاطر کم کاری ها:

هر زمان  به خاطر مشکل یا پیشامد کم اهمیتی و یا به خاطر کم کاری ای که در قبال آن موضوع داشته اید، خودتان را سرزنش کردید، بدانید در حال پس رفت هستید! پس لطفا کم کاری نکنین و از طرفی خود را هیچ وقت سرزنش نکنید.

کمال گرایی:

بعضی داوطلبان کنکور که احتمالا تازه شروع به مطالعه جدی کرده اند و یا دوستانی که از قبل بسیار زیاد درس میخوانند به این میرسند که راه بسیار زیادی تا اتمام همه ی دروس دارند و در نتیجه به عمقی از بی تحرکی و بی انگیزگی وارد می شوند.

همیشه این را بدانید که تفکر همه یا هیچ اکثر اوقات مخرب ترین تفکر برای پیشرفت و رسیدن به هدف است.

سعی کنید اهسته و پیوسته حرکت کنید و با چند روز درس خواندن انتظار اتفاقات محیرالوقع نباشید و انتظار تست زنی ۱۰۰% در مبحث مورد مطالعه را از خود نداشته باشید و این را از یاد نبرید آن کسی که تا آخر پیوسته در میدان باشد، جز رقبای اصلی است.

بی برنامگی:

برنامه مهمترین عامل جهت دهی به حرکت است، وقتی برنامه ریزی منسجم نداشته باشید مطمئنا انسجام عملکردتان پایین می آید و همین موضوع دلیلی برای کم کاری و سستی و نگرانی شما خواهد شد و زمان بیشتری را از دست خواهید داد.

برای دریافت برنامه ریزی اختصاصی کنکور و موفقیت در مسیر کنکور میتونین با همکاران هماهنگی در مرکز با شماره ۲۲۶۹۱۰۱۰-۰۲۱ تماس بگیرید و از خدمات مشاوره و برنامه ریزی و منابع آموزشی بهره ی لازم رو ببرید.

امیدواریم شما در دسته افرادی باشید که حال که این مطلب را مطالعه کردید بتوانید جایگاه خود را تغییر دهید و پر توان با رعایت همه ی اصول برنامه ریزی و مطالعه در مسیر هدفتان ثابت قدم بمانید و سربلندی را پس از کنکور برای خود و خانواده تان به ارمغان آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *