ترفندهای موفقیت/ ده عادت روزانه میلیونرهای خودساخته

ترفندهای موفقیت/ ده عادت روزانه میلیونرهای خودساخته: تمام ثروتمندان خودساخته از نقطه‌ای شروع به کار کرده‌اند. تبدیل‌شدن از یک فرد عادی به یک میلیونر، نتیجۀ چیزی جز عادات رفتاری آن‌ها نیست. یک پژوهشگر با بررسی زندگی بیش از ۱۰۰ میلیونر خودساخته، عادت‌های روزانۀ آن‌ها را که به موفقیتشان کمک می‌کند، کشف کرده است.

توماس سی کُرلی در کتاب خود با عنوان «تغییر عادت‌ها؛ تغییر زندگی» نوشت: «نوعی رابطۀ علت و معلولی در خصوص عادت‌ها وجود دارد. عادات ما علت ثروت، فقر، خوشحالی، ناراحتی، استرس، روابط خوب، روابط بد، سلامت و بیماری ما هستند.»

در ادامه برخی از عادات میلیونر‌های خودساخته آورده شده است:

عادت اول: مطالعۀ مداوم

ثروتمندان ترجیح می‌دهند به‌جای تفریح، به مطالعه و یادگیری بپردازند. ۸۸ درصد ثروتمندان ۳۰ دقیقه در روز یا بیشتر صرف آموزش خود و مطالعه می‌کنند. آن‌ها برای تفریح کتاب نمی‌خوانند، بلکه می‌خوانند تا چیزی بیاموزند.

ثروتمندان به خواندن ۳ نوع کتاب علاقه دارند: زندگی‌نامۀ افراد موفق، رشد فردی و تاریخ تا از آن ترفندهای موفقیت را بیاموزند.

 

عادت دوم: ورزش منظم

به گفتۀ کُرلی ۶۷ درصد ثروتمندان روزانه ۳۰ دقیقه یا بیشتر ورزش‌های هوازی ازجمله پیاده‌روی، دویدن و دوچرخه‌سواری انجام می‌دهند.

او معتقد است ورزش نه‌تنها برای جسم بلکه برای ذهن بسیار مفید است.

 

عادت سوم: معاشرت با افراد موفق

کُرلی ارتباط با افراد موفق و مثبت و همچنین دوری کردن از افراد منفی‌باف را یکی از عادت‌های مهم ثروتمندان می‌داند.

 

عادت چهارم: دنبال کردن اهداف خود

این پژوهشگر می‌گوید دنبال کردن اهداف و آرزوها یکی از عوامل ایجاد خوشحالی مداوم و درنتیجه کسب ثروت است.

کُرلی به افراد هشدار می‌دهد که از دنبال کردن آرزوهای دیگران ازجمله والدین خود دست بردارند و مشتاقانه به دنبال رسیدن به رؤیاهای خود باشند. این یکی از ترفندهای موفقیت است.

 

عادت پنجم: سحرخیزی

حدود ۵۰ درصد از میلیونر‌هایی که در پژوهش کُرلی حضور داشتند، دست‌کم ۳ ساعت زودتر از آغاز روز کاری خود از خواب بیدار می‌شدند.

سحرخیز بودن راهکاری است برای مقابله با اتفاقات اجتناب‌ناپذیر در طول روز که وقت شما را می‌گیرند. مانند ترافیک، طول کشیدن بیش‌ازحد یک جلسۀ کاری و غیره.

 

عادت ششم: داشتن منابع متعدد درآمد

کُرلی می‌گوید ثروتمندانِ خودساخته به یک منبع درآمد خاص متکی نیستند. آن‌ها از منابع مختلف (حداقل ۳ منبع) به کسب درآمد می‌پردازند.

 

عادت هفتم: کمک گرفتن از مشاوران مجرب

به گفتۀ این پژوهشگر، کمک گرفتن از مشاوران مجرب و کارآزموده راهی است برای آنکه افراد به‌سرعت در مسیر ثروت‌اندوزی قرار بگیرند.

 

عادت هشتم: همرنگ جماعت نباش

در این پژوهش آمده است که انسان‌ها در بیشتر موارد علاقه دارند به‌عنوان جزئی از جامعه، با اکثریت افراد همخوان و هم‌راستا باشند و برخلاف جریان آب شنا نکنند. این در حالی است که علت عدم موفقیت بیشتر مردم همین است که حاضر نیستند خود را از عُرف جدا کنند.

کُرلی می‌گوید افراد موفق مسیر مخصوص خود را می‌سازند و دیگران را نیز به پیوستن به این راه تشویق می‌کنند.

 

عادت نهم: پایبندی به آداب معاشرت

میلیونرهای خودساخته به آداب معاشرت پایبند هستند و اصول آن را رعایت می‌کنند. این یکی از ترفندهای موفقیت است. برای مثال این افراد از دیگران قدردانی می‌کنند، مناسبت‌های خاص زندگی مثل سالگرد ازدواج یا تولد نزدیکان خود را فراموش نمی‌کنند، با آداب خاصی غذا می‌خورند و در نحوۀ لباس پوشیدن خود دقت می‌کنند.

 

عادت دهم: کمک کردن به دیگران

کُرلی معتقد است کمک کردن به افراد برای رسیدن به اهداف و آرزوهایشان، شما را نیز در مسیر موفقیت قرار می‌دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *