رشته های مختلف مراکز و واحدهای آموزشی دانشگاه پیام نور

پیام نور | شرایط تحصیل در دانشگاه پیام نور | شرایط و ضوابط دانشگاه پیام نور |  آموزش در دانشگاه پیام نور


 

 

رشته ­های مختلف مراکز و واحدهای آموزشی دانشگاه پیام نور

 

 

شرایط تحصیل در دانشگاه پیام نور بر اساس دفترچه کنکور سراسری۱۳۹۷

 

 

علاوه بر شرایط و ضوابط مندرج در صفحه ۴۰ دفترچه شماره یک آزمون سراسری (شرایط و ضوابط دانشگاه پیام نور) شرایط و ضوابط زیر نیز به اطلاع داوطلبان ذیربط می­رسد.

 

 

 

– حداکثر طول مدت تحصیل مجاز در مقطع کارشناسی برای دانشجویانی که از معافیت تحصیلی استفاده می­کنند ۶ سال و برای سایرین ۱۰ سال خواهد بود.

 

 

– پذیرش دانشجو در کلیه رشته­ های تحصیلی برای مقطع کارشناسی و از میان کلیه داوطلبان (زن و مرد) انجام می­پذیرد.

 

 

– حضور دانشجو در کلاس­های دروس نظری دانشگاه پیام نور اختیاری بوده و امکان اشتغال دانشجو همزمان با تحصیل میسر می­باشد.

 

 

– نظام ارزشیابی و امتحانات دانشگاه متمرکز بوده و اوراق امتحانی، عمدتاً توسط دستگاه ­های قرائتگر نوری، تصحیح و ارزشیابی می­شود.

 

 

– پذیرفته شدن در این دانشگاه به عنوان یک نوبت از حداکثر دو نوبت قبولی در آزمون سراسری محسوب نمی­شود.

 

 

– از دانشجویان «دانشگاه پیام نور»، بر اساس مقررات مربوط شهریه اخذ می­گردد.

 

 

– بر اساس مصوبات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری میزان شهریه دانشگاه پیام نور، بر اساس مصوبات هیأت امنای دانشگاه مربوط تعیین و از پذیرفتـه شدگان دریافـت خواهد شد.

لذا داوطلبان برای کسب اطلاع از میزان شهریه­های این دانشگاه به پایگاه اینترنتی دانشگاه پیام نور مراجعه نمایند.

 

 

– پذیرفته­ شدگان ملزم به رعایت تعهدات مالی در قبال دانشگاه مربوطه خواهند بود.

در اغلب مراکز و واحدهای آموزشی دانشگاه پیام نور، بیشتر دروس نظری به صورت کلاس نیمه ­حضوری برای مرور درس و رفع اشکال گروهی و کلاس حضوری برای دروس عملی در تعدادی از روزهای مختلف هفته برگزار می­شود.

 

 

 

اما نظام آموزشی دانشگاه پیام نور «دانشجو محور» بوده و فراگیری دروس بعضاً به صورت الکترونیکی و رفع اشکال گروهی می­باشد.

در شرایطی که امکان تشکیل جلسه­های رفع اشکال گروهی یا کلاس­های درس حضوری وجود نداشته باشد و یـا تعداد پذیرفتـه­شدگان در یک رشـته تحصیلی به حد نصاب لازم تشکیل کلاس نرسد، دانشگاه واحدهای درسی را به صورت کاملاً غیرحضوری (خودخوان و یا الکترونیکی) ارائـه می­نماید.

 

 

همچنـین دانشـگاه می­تواند در صورت ضرورت، محل تحصیل دانشجویان مربوط را در یکی از مراکز یا واحدهای همجوار یا مرکز استانی که دارای رشته تحصیلی مورد نظر باشد، تعیین نماید.

 

 

 

– دروس عملی در دانشگاه به صورت کلاس حضوری و در تعدادی از روزهای هفته برگزار می­شود و اجرای برخـی از درس­های عملـی (آزمایشگاهی، کارگاهی و سایر) در آزمایشگاه منطقه­ ای، استانی یا سایر آزمایشگاه­ ها در مراکز دیگر دانشگاه و بنا به تشخیص دانشگاه صورت خواهد گرفت.

 

 

 

اجرای آزمایشگاه ­ها، کارگـاه­ ها و دیگـر درس­های عملی ممکن است در چند هفته متوالی و به صورت استقرار دائم در محل تعیین شده انجام شود و دانشجو موظف است در محل تشکیل جلسات آزمایشگاه، کارگـاه و آتلیه­ای که دانشگاه تعیین می­نماید، حضور یابد.

 

 

 

آموزش در دانشگاه پیام نور مبتنی بر نظام آموزش از راه دور (نیمه حضوری، الکترونیکی و …) است و دانشگاه با به ره­گیری از فناوری­های آموزشی و تجهیز کلاس­های دروس نظری به تجهیزات نوین ویدئو پروژکتور و نمایشگر اسلاید، پاورپوینت و یا سیستم تلویزیون و DVD توانسته است کلاس­های آموزشی خود را در قالب ساعات محدودتری نسبت به ساعات کلاس­های درس سنتی سایر دانشگاه­ها برنامه ­ریزی و ارائه نماید.

 

 

 

البته طبق ضوابط آموزشی دانشگاه، حضور دانشجویان در کلاس­های درس اختیاری بوده و فقط شرکت در کلاس­های عملی الزامی می­باشد.

 

 

 

– با توجه به مصوبه هشتمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مورخ ۲۱/۱۲/۹۵ گزینش دانشجو در کلیه کدرشته محل­های دانشگاه پیام نور، بصورت «بـومی ناحیه­ای» صورت می­پذیرد.

لذا داوطلبان باید با توجه امکان ادامه تحصیل و علاقه­مندی خود به تحصیل در هر یک از واحدها و مراکز آموزشی این دانشگاه، نسبت به انتخاب رشته از مراکز یا واحدهای دانشگاهی ذیربط اقدام و آنها را به ترتیب اولویت در فرم انتخاب رشته اینترنتی درج نمایند.

 

 

 

– کارمندان مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور با هر وضعیت استخدامی، مجاز به انتخاب رشته از مرکز یا واحد محل اشتغال خود نمی­باشند و در صورت تمایل می­توانند سایر مراکز و واحدها را انتخاب نمایند. علاوه بر این در صورت دانشجو شدن، تقاضای انتقال و یا مهمان شدن به مرکز یا واحد محل اشتغال آن­ها قابل بررسی نمی­باشد.

 

 

 

همچنین می توانید اطلاعات دیگری از رشته و دانشگاه ها بر اساس دفترچه کنکور سراسری ۹۷ کسب کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *