مهمترین عامل در پیشرفت تحصیلی را بشناسید

مهمترین عامل در پیشرفت تحصیلی را بشناسید

 

برنامه‌ریزی تعیین‌ کننده‌ترین عامل برای پیشرفت تحصیلی به‌ ویژه پیشرفت دراز مدت است.

اگر داوطلبان برای درس خواندن برنامه‌ریزی نداشته باشند، نخواهند توانست هدف و زمان رسیدن به هدف‌شان را مدیریت کنند و به نتیجۀ دلخواه برسند.

اگر برای رسیدن به نقطۀ دلخواه برنامه‌ریزی کنید و مطابق برنامه‌تان پیش بروید، بدون تردید بزرگترین قدم را برای موفقیت برداشته‌اید.

برنامه‌ریزی یکی از دشوارترین اقداماتی است که باید برای پیشرفت تحصیلی در نظر بگیرید، اما توجه کنید اگر به برنامه‌داشتن عادت کنید، سخت‌ترین عامل را به آسان‌ترین تبدیل خواهد کرد.

متخصصصان برنامه‌ریزی بر این باور هستند که اگر ۲۰ درصد از زمان خود را صرف برنامه‌ریزی کنید،۸۰ درصد باقی‌مانده را با اطمینان گام برخواهید داشت.

در واقع اگر برای مطالعه و استفاده صحیح از وقت، برنامه‌ریزی کنیم، حرکت سریع‌تر و امکان دست‌یابی به آن‌چه که می‌خواهیم، بیشتر خواهد شد.

مناسب‌ترین واحد زمانی در برنامه‌ریزی یک هفته است چرا که در طول یک هفته با بررسی رفتار خود بهتر می‌توانید به عدم تعادل‌ها در کار پی برد و افراط و تفریط را در برنامه شناسایی کرد.

می‌توان میانگین ساعت مطالعه خود را در روز مشخص، سپس برای یک هفته برنامه‌ریزی کرد و پس از اجرای کامل هفتگی، آن را ارزیابی نمود.

با توجه به تفاوت‌های فردی داوطلبان از نظر بهره‌ی هوشی، پایه درسی، نقاط ضعف و قوت، عادت‌های مطالعه برنامه هر داوطلب با دیگران متفاوت است البته اصول و قواعدی وجود دارند که بین همه داوطلبان یکسان است.

برای درک بهتر مطالب فوق، نمونه کارنامه یکی از داوطلبان را برای شما عزیزان در ذیل قرار داده ­ایم تا تأثیر برنامه­ریزی درست،که در فاصله زمانی کمتر از یکماه، باعث پیشرفتی محسوس شده را بتوانید ببینید و از هم برنامه­ ریزی هدفمند را دستور کار خود قرار دهید.

 

 

تراز کل داوطلب:

 

در آزمون ۲۰ بهمن ۹۶ : ۵۴۶۳

در آزمون ۰۴ اسفند ۹۶ : ۵۶۱۲

 

 

که به سادگی می‌توان پیشرفت را احساس کرد.

برای مشاهد دیگر کارنامه‌های پیشرفت در آزمون کلیک کنید.

 

 

 

پیشرفت تحصیلی

پیشرفت تحصیلی

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *