چگونگی شروع مطالعه برای کنکور

شروع مطالعه برای کنکور

 

 

 برای مطالعه کنکور چجوری شروع کنیم؟

 

 

اتفاق خیلی مهمی که اینجا هست این است که کنکور یک مقوله‌ی عجیب نیست یک آزمون هست.

به کنکور به صورت ویژه نگاه کنیم اما اون رو بزرگش نکنیم. اینکه ما کنکور را به صورت یک غول بزرگ ببینیم مطمئناً با این غول درگیر می‌شویم و احتمال زیاد ازش شکست می‌خوریم برای موفقیت در کنکور اولین چیز یک برنامه‌ریزی درست هست که انشاءاله شما هم دارید با برنامه‌ریزی پیش می‌روید. در یک ویدئو جداگانه‌ای کاملاً در مورد برنامه‌ریزی صحبت کردم.

 

حالا ما برنامه‌ریزی داریم… نداریم، چطور شروع کنیم به مطالعه کردن؛ حواسمان باشد برای مطالعه کنکور سعی نکنید همه‌ی زندگیتان را تعطیل کنید، یعنی اولین اقدام این است که کنکور را یک اتفاق معمولی خوب و عادی ببینید زندگی‌تون رو کلاً بر پایه‌ی کنکور نچینید یعنی جوری نباشد که احتمالاً شما همه‌ی تفریحاتتون رو همه‌ی اتفاقات زندگیتون رو تعطیل کنید که فقط درس بخونید و درس بخونید و درس بخونید مطمئن باشید که این اتفاق به شکست شما منجر میشه، یعنی اگر دیدید که کسی همه‌ی زندگیش رو تعطیل کرد و در کنکور نتیجه گرفت بدونید که شانس آورده هر انسان عادی در هر زمانی نیاز به تعادل داره تعادل در جسم، روح همیشه تعادل باید وجود داشته باشه مثلاً اگر شما بیش از حد پرخوری کنید مسلماً دچار اضافه وزن می‌شوید و اگر تحرک زیاد داشته باشید، یا غذای مناسب نخورید دچار مشکل می‌شوید، پس حواستان باشد غذایی که می‌خورید روی جسمتون تأثیر داره ویتامین‌هایی که می‌خورید روی سلامتتون تأثیر داره و همین‌طور خوراکی که به روح‌تون می‌دهید کاملاً روی سلامتتون تأثیر داره اگر ما بخواهیم یک کنکور خوب رو پشت سر بگذاریم مطمئناً اولین چیز داشتن تفریحات لازم و به جا هست، البته نه هر نوع تفریحی، تفریحاتی مختص به یک کنکوری. یعنی اگر قرار از تلویزیون یا فیلم استفاده بکنیم مطمئناً سراغ سریال نرویم، سراغ فیلم‌های یک ساعته و دو ساعته که به زودی تموم می‌شوند و از ذهن ما پاک می‌شوند و یک تفریح رو در لحظه برای ما ایجاد می‌کند.

 

 

بریم سراغ گپ و گفت‌ با دوستانی که احتمالاً کنکوری هستند ولی نه با موضوع کنکور ولی با موضوعات مشترکی که با هم داریم یعنی تفریحاتمون تفریحاتی باشد در غالب زندگی روزمره و البته یک مقدار کنکوری و خارج از سیستم آموزشی و درس خواندن نباشه که اسم تفریح نشستیم خونه‌ی یکی از دوستامون یا دوستامون اومدن و همش داریم در مورد این صحبت می‌کنیم که تو چقدر خوندی چیکار میکنی! بیشتر داریم برای خودمون استرس ایجاد می‌کنیم.

 

 

دوستان عزیزم برای یک کنکور موفق حتماً به این نکته توجه کنید که تمام زندگی‌تون را برای کنکور معطوف کنید ولی نه به حالت بسته یعنی همه‌ی سیستم آموزشی، تفریحی و زندگی‌تون رو داشته باشید. این نباشه که مهمونی‌هاتون، همه‌ی تفریحات، ورزش و . . . تعطیل بشه و کلاس‌های فوق‌العاده و کارهای تفریحی‌تون رو بگذارید کنار و فقط و فقط به فکر درس باشید چرا که حتماً به زودی از پا در میاید و خسته می‌شوید و نمی‌تونید اون بهره‌وری و اون راندمان لازم رو داشته باشید پس ما برای کنکور موفق می‌بایست همه‌ی جوانب زندگی‌مون رو در نظر بگیریم برای اینکه بتونیم به خوبی در این مسیر حرکت کنیم.

 

 

مهم‌ترین نکته‌ای که برای کنکور موفق داریم همین‌ها هست برای شروع مطالعه نیاز به اقدامات عجیب و غریب نداریم فقط کافیه تفکر صحیح داشته باشیم که هنگام درس خواندن درس بخوانیم و هنگام تفریح کردن تفریح کنیم و تعادل بین این دو را برقرار کنیم مطمئناً داشتن برنامه‌ی آموزشی صحیح، منابع آموزشی خوب، روال درس خوندن مناسب روش‌های صحیح مطالعاتی به شدت به ما کمک می‌کند که ما بتوانیم از زمانمان بهره‌وری بیشتری داشته باشیم ولی اتفاق عجیبی برای کنکور لطفاً نیاندازید.

 

 

در مورد روش‌های صحیح مطالعه در ویدیوهای دیگه‌ای کامل گفتم که حتماً آنها را از زمان و موقعی که داریم برای کنکور می‌تونیم استفاده کنیم.

اگر فیلم بالا را به صورت آنلاین نمی توانید نگاه کنید نرم افزار adobe flash را از اینجا دانلود و بر روی کامپیوترتان نصب نمایید تا از این به بعد فیلم ها را به صورت آنلاین تماشا کنید

و یا اگر می خواهید این فیلم آموزشی را دانلود کنید و همیشه آن را بر روی کامپیوترتان داشته باشید اینجا کلیک نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *