بایدها و نبایدهای کنکوری دوران طلایی نوروز

 

در این ویدیو دکتر پدرام با پرداختن به مسئله مهم تعطیلات نوروزی و اهمیت این دوره برای داوطلبانی که میخواهند با توجه به تعطیلی مدارس و داشتن زمان کافی برای مطالعه بهترین استفاده را داشته باشند نکات و راهکارهایی را ارائه کرده اند که میتواند کمک زیادی به داوطلبان کنکوری داشته باشد.

 

دوران نوروز برای مخاطبان کنکوری به دو دسته زیر تقسیم میشوند :
* فارغ التحصیلان
* سال چهارمی ها یا پیش دانشگاهیان

 

 

مخاطبان کنکوری فارغ التحصیل در ایام نوروز:

 

فارغ التحصیلان با توجه به این که در طول ایام آماده شدن برای کنکور منزل هستند و نسبت به سایر مخاطبان به مدرسه نمیروند ، ایام نوروز نیز همانند سایر روزهای معمولی باید با همان ریتم مطالعاتی بر اساس برنامه ریزی که داشتند پیش بروند.شما می توانید چند روز از این ایام را به استراحت بپردازید به گونه ای که لطمه ای به برنامه تان وارد نشود تا میزان شادی  و استراحتی که میبایست را برای شما ایجاد کند.زمانی که اقوام و خانواده شما در حال عید دیدنی هستند و شما مشغول به درس هستید باعث فشار های روانی خواهد شد و در ماه های آتی گریبان گیریتان خواهد شد و در دوران جمع بندی نهایی فشار مضاعف به شما خواهد آمد پس این چند روز اول عید بهترین زمان برای استراحت و آماده شدن برای دوران جمع بندی و روز کنکور خواهد بود.
معمولا در خانواده های مختلف، زمان هایی که به عید دیدنی پرداخته میشود مختلف هست(چند ساعت در روز ، اط صبح تا شب و …) اما زمانی که معقول هست تا در این ایام در کنار خانواده باشید در حد دو یا سه روز میباشد.

 

 

مخاطبان کنکوری سال چهارم در ایام نوروز:

 

 

اما ایام نوروز برای سال چهارمی با فارغ التحصیلان متفاوت هست ، این ایام که نزدیک به ۱۵ روز میباشد میتوانید به دور از هیچ استرسی به درس خواندن بپردازید البته با فرض این که دانش آموز به مدرسه میرود و دروس هنوز تمام نشده باشند.(برخی مدارس تا قبل از ایام نوروز درس ها را تمام خواند کرد)

پیشنهاد میشود که همانند دوستان فارغ التحصیل در این ایام استراحتتان را داشته باشید اگر چه شاید کمتر باشد اما توصیه میشود این استراحت را حتما داشت ه باشید چرا که همانند دوستان فارغ التحصیل در ایام جمع بندی  و روز کنکور به مشکل برخورد میکنید.

و این که شما در روز عید ۲۴ ساعت پای درس باشید اشتباه است.

اما بعد از دو روز استراحت سایر روز ها چه باید کرد ؟

در این ایام اگر دروس پایه تان را جمع نکرده اید یا یک بخشی از دروس پایه مانده باشد ایام عید نوروز بهترین زمان برای جمع بندی دروس پایه میباشد.

اما اگر قبلا دروس پایه مطالعه شده و در برخی از مباحث مشکل دارید به رفع اشکالات خود بپردازید ، در بحث رفع اشکالات برخی از دوستان خودشان به تنهایی این کار را انجام خواهند داد و برخی دیگر به اردو های مطالعاتی نوروزی می روند و یا با دیگر دوستانشان به رفع اشکالات درسی خود میپردازند.

دروس پیش ۱ و پیش ۲  در بعد از ایام نوروز وقت برای دوره کردن و خواندن آن ها می باشد البته برای امتحانات نهایی شما باید آماده شده باشید اما بهتر است در ایام نوروز الویت با خواندن دروس پایه باشد.

 

*** نکته مهم  در مطالعات نوروزی ***

 

 

اگر که شما یکسری از درس ها یا مباحثی از پایه را کلا نخوانده اید یا کلا بلد نیستید، دیگر برای آن وقت نگذارید چرا که بهتر است وقتتان را برای مباحثی که از قبل با آنها آشناییت دارید بگذارید.

مهم اینجاست که شما بتوانید این مباحث را به صورت کامل مسلط شوید و بتوانید تمام یا حداکثر تست هایش را بزنید

اگر مطلبی را بلد نیستید امروز به هیچ عنوان برای آموزشتان وقت نگذارید و بخواهید آن مبحث را از اول یاد بگیرید پس در این ایام بهترین فرصت برای جمع بندی، تسلط بر مبحث و رفع اشکال می باشد.

عید به ما ۱۰ الی ۱۵ روز زمان خواهد داد ، که چند روز آن برای استراحت و مابقی زمان را برای جمع بندی پایه و تست زنی می گذاریم.توجه داشته باشید که به هیچ عنوان فقط به سمت درس ها نروید بدون این که تست زنی کنید

اگر یک روز به جمع بندی یا رفع اشکال پرداختید حتما در آن روز یا پایان شب ، یک روز در میان و …(بدون انداختن فاصله زیاد )  تست زنی دروس پایه و پیش را داشته باشید

در ایام نوروز از بهترین اتفاقاتی می تواند رخ بدهد میتوانید ۳ یا ۴ بار آزمون های قوی و جوندار از خودتان بگیرید که جاهایی را که بلد نیستید را پیدا کنید که در دوران جمع بندی تمرکز بیشتری را بر آنها داشته باشید

 

پس برای جمع بندی : در ایام نوروز حتما تفریح و استراحت داشته باشید / دروس پایه را جمع بندی و رفع اشکال کنید / تست زنی را فراموش نکنید

 

اگر فیلم بالا را به صورت آنلاین نمی توانید نگاه کنید نرم افزار adobe flash را از اینجا دانلود و بر روی کامپیوترتان نصب نمایید تا از این به بعد فیلم ها را به صورت آنلاین تماشا کنید

و یا اگر می خواهید این فیلم آموزشی را دانلود کنید و همیشه آن را بر روی کامپیوترتان داشته باشید اینجا کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *