نقد و بررسی فیلم Inglourious Basterds

جنگ /  تخیلی

نقد و بررسی فیلم Inglourious Basterds

 

حرومزاده های لعنتی | لعنتی های بی آبرو

 

فیلم “حرومزاده های لعنتی” و یا ” لعنتی های بی آبرو” و به انگلیسی Inglourious Basterds هم در دسته بندی جنگ قرار می‌گیرد و روایتی زیباست که در سال ۲۰۰۹ از جنگ جهانی و اتفاقات حاشیه ای آن توسط کوئنتین تارانتینو ساخته شده است.

 

با ساخت «لعنتی های بی آبرو» کوئنتین تارانتینو Quentin Tarantino بار دیگر به اوج رسید.این بهترین اثر وی پس از فیلم «داستان های عامیانه» pulp fiction است. او در این اثر جدید تصویری بی باکانه و بی پروا از دوران جنگ جهانی دوم را به تصویر کشیده است. در واقع این فیلم را باید معجونی از سبک های مختلف وسترن دانست که «تارانتینو» بامهارت آنها را در هم آمیخته است. سرتاسر فیلم از اول تا آخر به گونه ای طرح ریزی شده است تا تماشاگر چیزی را حدس نزد و پیوسته حوادث غیر قابل پیش بینی رخ دهد.

این فیلم، تلاش کارگردان در جهت کامل کردن آثار قبلی و پیروی از سبک های پیشین وی در ساخت آثار این چنینی است.دانش و اطلاعات «تارانتینو» درباره حوادث و رویدادهای استفاده شده در فیلم چندان کامل و قابل توجه نیست.و فیلم سرشار از مرجع های مختلف است و زمان آن به سال ۱۹۷۸ می رسد اما این باعث نمی شود تا از سبک کاری «تارانتینو» دور مانده باشد. این فیلم یک اثر صددرصد تارانتینویی است که همه بروی این موضوع اتفاق نظر دارند.

 

Inglourious Basterds

 

خلاصه ای از داستان فیلم:

داستان فیلم روایتگر دو جریان مختلف است که در پایان فیلم به یکدیگر می رسند. در فصل نخست ما با دختری به نام «شوسانا دریف » با بازی «ملانی لارنت» آشنا می شویم. یک یهودی فرانسوی که با خانواده اش در زیر زمین خانه یک لبنیات فروش پنهان شده است. خانه توسط یک افسر جذاب و در عین حال خشن اس اس به نام کلنل «هانس لاندا» کریستوف والتز، مورد بازرسی قرار می گیرد. افسری که اسم مستعار وی «شکارچی یهودیان » است.

 

مهمترین چهره و شاخص فیلم ۱۵۳ دقیقه ای «تارانتینو» حضور «براد پیت» است.

از زمانی که او لب به حرف می گشاید و ماموریت را توضیح می دهد تا پایان فیلم، تماشاگر محو تک گویی های او می شود. «پیت» به راستی یک شخصیت جالب و دوست داشتنی است.

 

اتفاقات فیلم در زمان جنگ جهانی دوم و رایش سوم در یک ماجرای کاملا خیالی به تصویر کشیده شده است و تمام و کمال فیلم نامه ی آن زاده ی ذهن خلاق تارانتینو میباشد که بیننده از ابتدا سعی در فهمیدن و کشف روابط فیلم دارد و پله پله با داستان جلو میرود و نویسنده هر لحظه حرف تازه ای برای گفتن دارد.

 

اتفاقاتی که در پی انتقام جویی می افند، دیالوگ ها و رفتارهایی که هر کدام منظری از دنیای ساخته شده کارگردان را روایت می‌کند و دو داستانی که در ابتدای فیلم مطرح می شوند و در ادامه به هم می آمیزند.

 

فیلم های پیشنهادی دیگر…

نقد و بررسی فیلم Limit Less

نقد و بررسی فیلم Fury

نقد و بررسی فیلم Legends of the Fall

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *