خواب آلودگی در حین مطالعه

✅ دوست عزیز در این بخش از سایت می‌توانید باطرح سوال خود، به طور رایگان از راهنمایی دکتر پدرام بهره‌مند شوید. لطفا قبل از طرح سوال، سوالات دیگر دوستان را ببینید تا سوالات تکراری به حداقل برسد،همچنین با قابلیت جست و جوی که برای سوالات و پاسخ ها برایتان گذاشته شده است می توانید به راحتی سوال مورد نظر خودتان را بیابید.

0
0
من وقتی میخوام درس بخوانم وقتی که صفحه کتاب را باز می کنم زود خسته میشم نمیدونم چرا زود خوابم میگیره
  • یوسف 5 سال قبل سوال کرد
  • آخرین ویرایش 5 سال قبل
  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
0
0

سلام یوسف جان

خستگی و خواب آلودگی در حین مطالعه مساله ی خیلی روتین و ساده ای هستش!

چند دلیل کلی در این زمینه وجود داره:
1. مکانیزم دفاعی ذهن: در این حالت ذهن برای جلوگیری از خستگی و یا مبارزه با یادگیری ( که فرآیندی انرژی بر هست) بدن را دعوات به خواب میکنه و ترشح هورمون های درون ریز ایجاد خواب آلودگی رو در بدن ایجاد و تجدید میکنه.

2. بی انگیزگی: خیلی مواقع ما انگیزه ی واقعی نداریم و به دلیل نداشتن انگیزهی لازم و واقعی از درس خسته میشیم و خواب آلودگی ایجاد میشه.

3. اضطراب و عدم اعتماد به نفس: ترس از آزمون و عدم گرفتن نمره ی خوب، مسخره شدن توسط همکلاسی ها، صحبت های معلم و … اینقدر فشار ما رو بالا میبره و که مغز خسته میشه و ترجیح میده بخوابه تا درس بخونه .

و…

پس میبایست حتما در جلسه ی اختصاصی وضعیت مطالعاتی و تحصیلی شما بررسی بشه تا بتونیم به نتیجه گیری مناسب در مورد شما و دلایل خواب آلودگیتون برسیم.

دوست داشتین برای موفقیت در مسیر تحصیلی و حل مساله ی خواب میتونین با همکاران هماهنگی در مرکز با شماره 22691010-021 تماس بگیرید و از خدمات مشاوره بهره ی لازم رو ببرید.

  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما
نام*
ایمیل*
پاسخ خودتان را اینجا بنویسید*