کافی است بخواهی….

محمد علی با نام قبلی کاسیوس مارسلوس کِلِی، جونیور Cassius Marcellus Clay, Jrدر ایران مشهور به محمد علی کلِی ،زاده ۱۷ ژانویه ۱۹۴۲ کنتاکی – درگذشته ۳ ژوئن ۲۰۱۶ لویی ویل، کنتاکی، ایالات متحده) بوکسور حرفه‌ای سنگین‌وزن آمریکایی بود که به عنوان برترین مشت‌زن تاریخ بوکس در این وزن شناخته می‌شود. او به عنوان یک فعال مدنی و چهره‌ای الهام بخش، جنجالی و چالش‌برانگیز در داخل و خارج رینگ بوکس شناخته شده‌است.

محمد علی پس از گرویدن به اسلام در فعالیت‌های سیاسی نیز نقش داشت و امتناعش از شرکت در جنگ ویتنام نامش را بیش از پیش بر سر زبان‌ها انداخت. او در حالی از خدمت در ارتش آمریکا سر باز زد که سه سال پیش از آن عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کرده بود. او علاوه بر مخالفت علنی با جنگ ویتنام، اعلام کرد باورهای مذهبی‌اش به او اجازه حضور در ارتش را نمی‌دهد. پلیس آمریکا به همین علت محمد علی را بازداشت‌کرد و عناوین قهرمانی‌اش هم از او سلب شد.

محمد علی که به اتهام « فرار از خدمت» گناهکار شناخته شده بود، چند سالی از رینگ بوکس دور ماند تا این که بالاخره اعتراض او به حکم قاضی، در آغاز دهه ۷۰ میلادی به دادگاه عالی آمریکا ارجاع داده شد و این دادگاه که عالی‌ترین مرجع قضایی در آمریکاست، محکومیت محمد علی را لغو کرد. افزون بر مسابقات بوکس سنگین‌وزن، کاسیوس کلی به دلایل دیگری نیز مطرح و معروف شد او در سال ۱۹۶۲ میلادی بعد از آشنایی با الیجا محمد، اسلام آورد و نام خود را به «محمد» و نام خانوادگی‌اش را به «علی» تغییر داد. او همیشه تأکید داشت که تغییر نامش به «محمد علی»، یکی از مهم‌ترین اتفاقات در زندگی‌اش محسوب می‌شود و «کاسیوس کلی» را نام بردگی‌اش عنوان می‌کرد و برنمی‌تابید کسی به آن نام قبلی صدایش کند(معتقد بود اسم سفیدپوست‌هاست و نباید او رابا این نام صدا بزنند.) محمد علی، در دوران اوجش، مشهورترین آدم دنیا بود.

نابغه‌ای در رینگ بوکس، که اعتمادبه‌نفسش از مهارتش‌کم نداشت. اما جایگاهش در قلب میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا نه فقط به خاطر قهرمانی‌اش، بلکه بخاطر حمایت بی‌دریغ‌اش از حقوق مدنی انسان‌ها بود.

پیش از این در مقاله ای مختص به خود محمد علی کلی مطلب  مفصلی ارائه گردیده ولی در این مبحث جهت پاسداشت نام و یاد او، گروه کارآفرینان جوان تصمیم گرفت پاره ای از سخنان امیدبخش این اسطوره را با هدف ایجاد انگیزه در شما مخاطبین گرامی را بیاورد.

زمانی که  به دلیل سکوت نکردن در نبرد با ویتنام از کلیه حق و حقوق به عنوان یک اقامت کننده در آمریکا محروم شد هرگز کوتاه نیامد و به مبارزه ادامه داد و زبان گویای خود و هم نوعانش که سقفی بالای سر و بستری برای خواب نداشتند شد.

شاید اصلاً از بوکس خوشتان نمی‌آید شاید اصلاً ورزشکار نباشید اهمیتی ندارید نام محمد علی کلی به گوشتان خورده یا نه..تنها داشتن انگیزه برای مشاهده این کلیپ انگیزشی کافی است..زمانی که او ادعا کرد جهان را تحت تأثیر قرار میدهم شاید کمتر کسی او را جدی گرفت… ولی به راستی موفق به این کار گشت و همگان براین امر اذعان دارند….

اگر هدفی دارید این کلیپ شما را برای رسیدن به آن ترغیب می‌کند و نیروی شگرفی به شما میدهد تا بتوانید هر چه سریعتر به آن دست یابید.

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *