نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی

داوطلبان گرامی توجه داشته باشند که سوابق تحصیلی (یا معدل‌کتبی دیپلم و پیش دانشگاهی ) دارای تأثیر بالایی در کنکور سراسری است؛ به همین سبب قرار دادن دقیق نمرات امتحان نهایی دیپلم و پیش دانشگاهی داوطلب در اختیار سازمان سنجش، امری الزامی است.

سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور سراسری به این منظور به وجود آمده تا هر داوطلب با واردکردن اطلاعات شخصی خود بتواند به یک کد که بیانگر سوابق تحصیلی خود می‌باشد دست یابد و دیگر نیازی به واردکردن نمرات و معدل خود در فرم ثبت نام آزمون ۹۷ نداشته باشد.

البته لازم به ذکر است فقط برای افرادی‌که دیپلم خود را از سال ۸۴ به بعد در یکی از رشته‌های نظری (انسانی،تجربی، ریاضی) گرفته‌اند، کد سوابق تحصیلی دیپلم و برای دانش آموزانی که بعد از سال ۹۱ پیش دانشگاهی گرفته‌اند، کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی مورد نیاز است. با توجه به این موارد، چنانچه قبل از سال ۸۴ دیپلم گرفته اید یا دیپلم نظام قدیم یا فنی حرفه ای یا کارو دانش دارید به گرفتن کد سوابق تحصیلی دیپلم  احتیاجی نخواهید داشت؛ نیز درصورتی که می‌خواهید از مدرک کاردانی خود به جای پیش دانشگاهی استفاده نمایید یا اینکه قبل از سال ۹۱ پیش دانشگاهی خود را دریافت کرده اید، از گرفتن کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی بی نیاز خواهید بود.

 

برای سهولت کار دانش آموزان، راهنمای دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی قرار داده شده تا بتوانید به آسانی کد سوابق تحصیلی خود را مشاهده نمایید.

 

 

 

واردکردن کد دانش آموزی،کد منطقه ،کد مقطع و تاریخ  دقیق تولد گام بعدی به شمار می‌رود. اطلاعات شخصی به اضافه‌ی نمرات امتحان نهایی شما پس از انتخاب گزینه‌ی ورود در مرحله بعدی نمایش داده می‌شود. با انتخاب مقطع دیپلم، نمرات امتحان نهایی دیپلم در مراحل بعدی نمایان شده و کد سوابق تحصیلی دیپلم قابل دریافت است.برای دریافت کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی لازم است دوباره به سامانه وارد شده تا بتوانید با انتخاب مقطع تحصیلی پیش دانشگاهی، نمرات امتحان نهایی پیش دانشگاهی خود را تأییدکرده و در نهایت موفق به دریافت کد‌ سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی شوید.

 

 

 

 

نحوه دسترسی آسان به کد دانش آموزی جهت دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی

برای دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی، دارا بودن‌کد دانش‌آموزی الزامی است.کد دانش آموزی، اطلاعات شخصی هر دانش آموز در آموزش و پرورش‌را در برمی‌گیرد که در کارنامه‌ی آنها مندرج است. برای اطلاع از این کد و مشاهده‌ی آن تنها کافی است به قسمت بالای یکی از کارنامه های زمان دبیرستان خود نگاه کنید. برای نمونه، محل کد دانش آموزی در کارنامه زیر نشان داده شده است:

 

 

 

 

نکته:

در صورتی موفق به دریافت کد سوابق تحصیلی پیش‌دانشگاهی خود نمی‌شویدکه دانش آموز مقطع پیش‌دانشگاهی در سال تحصیلی ۹۶-۹۷ باشید؛ بدیهی است که به علت شرکت نکردن در امتحانات نهایی پیش دانشگاهی، نمره‌ای نیز ندارید.

بنابراین باید در خرداد و تیر ۹۷ با مراجعه به سایت، کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی خود را تأیید کرده و دریافت نمایید.

دسترسی به کد منطقه( جهت گرفتن کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی)

منطقه ای که مدرک خود را از آن دریافت کرده اید بیانگر کد منطقه شماست. با این حساب کد منطقه‌ای که در آنجا دو سال اول دوره متوسطه دوم و کد منطقه‌ای که سال پیش دانشگاهی خود را در آن سپری کرده اید، به ترتیب کد منطقه دیپلم و کد منطقه پیش دانشگاهی محسوب می‌شود( در سایت سازمان سنجش این کدها قابل دسترسی هستند.)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *