شرایط تحصیل مجدد فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی (رشته‌های گروه پزشکی)

شرایط مهم برای تحصیل مجدد فارغ التحصیلان مقطع کارسناسی رشته های گروه پزشکی عبارت است از اینکه این افراد حتماً دوره طرح خود  را در صورت اجباری بودن سپری کرده باشند، به نهاد یا سازمان بخصوصی تعهد نداشته و برای آقایان از نظر نظام وظیفه مشکلی نباشد.واجدین شرایط مذکور مانعی برای شرکت در کنکور ندارند و اگر در رشته های  علوم پزشکی ( اعم از پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی ) و چه رشته های پیراپزشکی در هر دانشگاهی که پذیرفته شوند می‌توانند به دور از هر محدودیتی تحصیل خود را ادامه دهند. ولی چنانچه این افراد در دانشگاه های دولتی درس خوانده باشند و از تحصیل رایگان بهره‌مند شده باشند طبق قوانین و مقررات دانشگاه در صورتی که برای بار دوم هم در دانشگاه دولتی روزانه پذیرفته شوند موظف به پرداخت شهریه بوده و از حق تحصیل مجدد رایگان محروم هستند.

این مصوبه برای تحصیل دوباره فارغ التحصیلان‌ رشته های دکتری پزشکی در مقطع کارشناسی، خلاف قانون اساسی بوده به همین دلیل، بنا به شکایت داوطلبان کنکور سراسری در این مورد، دیوان عدالت اداری در این موضوع وارد گشته و به داوری پرداخته است؛ در صورتی که هدف داوطلبان از شرکت مجدد در کنکور سراسری این باشد که به طور رایگان به تحصیل در رشته‌های دکتری پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی بپردازند، رأی ۷۳۴ دیوان عدالت اداری شامل حال آنها می‌شود. (در جلسه هیئت عمومی دیوان عدالت اداری مورخه ۲ خرداد ۹۶ مقرر گشت ، تحصیل مجدد در مقطع جدید یا مقطع قبلی درصورت قبولی در دانشگاه روزانه، درهرصورت رایگان باشد.)

۸ دیدگاه

  • غزل گفت:

    سلام من خرداد امسال فارغ التحصیل شدم از رشته علوم آزمایشگاهی و روزانه
    اگر کنکور ۹۹ پزشکی یا دندان روزانه بیارم باید شهریه بدم؟
    و باید طرح رو تموم کنم بعد حق شرکت در کنکور را دارم؟

    • Admin گفت:

      سلام دوست عزیزم
      اگر فقط مقطع کارشناسی رو روزانه خوندین، خیر ، نیاز به شهریه نیست برای دوره های پزشکی ( مقطع دکترای حرفه ای)
      و طرحتون رو تمام کنین حق شرکت در کنکور رو دارین، قوانین جزئیترش هم در دفترچه ثبت نام کنکور هست

  • شمیم گفت:

    سلام
    من فرغ التحصیل کارشناسی ارشد شیمی دارویی هستم می خواستم برای کنکور سراسری ۹۹ شرکت کنم خواستم بپرسم که برای رشته های پزشکی و پیرا پزشکی می توانم اقدام کنم.

    • Admin گفت:

      بله دوست عزیز
      مسلما میتونین
      اگر هم منظورتون اینه که روزانه خوندین و میخواین مجدد روزانه بخونین که هر سال این قانون تغییر میکنه و متاسفانه بنده هم مثل شما نمی دونم

  • مریم گفت:

    سلام وقتتون بخیر، کارشناسی و ارشدم هردو روزانه بوده، باتوجه به اینکه برای کارشناسیا تحصیل مجدد در پزشکی رایگانه، امکانش هس با پرداخت هزینه و آزاد کردن مدرک تحصیلی ارشد و یا سابقه کار و بیمه، بتونم پزشکی روزانه بخونم؟ یا حداقل پول شبانه بدم؟؟؟ 🙁

  • سپیده گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من دانشجوی ترم آخر کارشناسی اتاق عمل هستم
    بهمن ماه امسال فارغ التحصیل میشم
    برای کنکور ۹۸ شروع کردم به درس خوندن
    هدفم پزشکی دانشگاه سراسری هستش

    سوالی که ازتون داشتم اینه که رشته ی من مشمول طرح اجباری هستش، آیا من میتونم قبل از گذروندن طرح اجباری، در دانشگاه روزانه رشته ی پزشکی تحصیل کنم؟

    • Admin گفت:

      سلام دوست عزیزم

      خیر . در مورد ادامه تحصیل و یا تحصیل مجدد شما میبایست حتما دوره ی طرح اجباریتون رو گذرونده باشین و یا در حال اتمام باشه و در واقع، در زمان ثبت نام نمیبایست مشمول طرح باشین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *