تغییر رشته درون شاخه‌ای در پایه دهم

تغییر رشته پایه دهم بسیار دیده شده که دانش آموزان در پایان سال اول تحصیل در رشته تخصصی، تحت تأثیر خانواده یا نظرات دوستان و خویشاوندان، بدون در نظرگرفتن توانایی­ها و علایق و نیز  شناخت صحیحی از خود و روحیاتشان، اقدام به انتخاب رشته نه چندان دقیق کرده ­اند.

آموزش و پرورش فرصت­هایی را برای تغییر رشته دانش آموزانی که به این واقعیت پی برده که نمی­توانند در رشته کنونی خود موفق باشند و به هر علتی نیاز به تغییر رشته دارند، ایجاد کرده تا بتوانند بدون نگرانی و دغدغه به تحصیل در رشته جدید بپردازند.

در مطالب ذکر شده ذیل که با استناد به بخشنامه شماره ۲۲۲۱۳۲  تاریخ ۱۳۹۵/۱۲/۱۴  با موضوع مصوبه جلسه ۹۳۲ شورای عالی آموزش و پرورش مورخ ۱۳۹۵/۰۳/۱۷ و  در اجرای تبصره ۳ ماده ۸۸ آیین نامه آموزشی دوره دوم متوسطه روزانه آورده شده ، شرایط و ضوابط تغییر شاخه و رشته تحصیلی دانش آموزان در پایه دهم شرح داده شده اند.

با رعایت موارد ذیل، دانش آموزی که در پایه دهم مشغول به تحصیل است و بر اساس اطلاع رسانی و راهنمایی­های مشاور در پایان پایه دهم ، متقاضی تغییر شاخه یا رشته می باشد( بدون لحاظ نمودن شرایط مندرج در نمون برگ شماره ۱ هدایت تحصیلی)، با نظر کتبی مشاور و پس از تأیید اداره آموزش و پرورش منطقه/ ناحیه/ شهرستان، می­تواند در پایه یازدهم به شاخه یا رشته دلخواه هدایت شود:

 

شرایط و ضوابط تغییر رشته درون شاخه‌ای در پایه دهم

الف) تکمیل نمون برگ الف تقاضای تغییر شاخه / رشته

۱- این نمون برگ باید تا دو هفته قبل از شروع امتحانات خرداد یا شهریورماه، توسط دانش‌آموز تکمیل و به تأیید (امضا و اثرانگشت) ولی وی برسد و جهت اقدام لازم به مدیر واحد آموزشی تحویل داده شود.

۲- این نمون برگ تغییر شاخه/ رشته در دو نسخه تکمیل و یک نسخه آن تحویل دانش‌آموز و نسخه دیگر در پرونده تحصیلی وی نگهداری می‌شود.

۳- چناچه دانش‌آموز در دو مرحله خرداد و شهریور در امتحان تغییر شاخه / رشته شرکت کند باید نمونه برگ تغییر شاخه/ رشته را برای هر مرحله جداگانه تکمیل کند.

۴- به منظور آمادگی دانش‌آموزان متقاضی شرکت در امتحان تغییر شاخه / رشته ضرورت دارد اطلاع‌رسانی و راهنمایی لازم توسط مشاور در واحد آموزشی در طول سال تحصیلی پایه دهم صورت گیرد.

راهنمایی لازم توسط مشاور واحد آموزشی در طول سال تحصیلی پایه دهم صورت گیرد.

*در صورت عدم حضور مشاور در واحد آموزشی و یا در ایام  تابستان، مسئولیت‌ پیگیری (اخذ نظر کتبی مشاور) و انجام مراحل تغییر شاخه / رشته دانش‌آموز به عهده مدیر واحد آموزشی است.

 

ب) معرفی دانش‌آموزان متقاضی شرکت در امتحان تغییر شاخه / رشته:

پس از تأیید اداره آموزش و پرورش منطقه/ ناحیه/ شهرستان به منظور شرکت دانش‌آموزان در امتحان تغییر شاخه / رشته باید محل برگزاری امتحان وی متناسب با رشته‌ای که تقاضا نموده است مشخص شود چنانچه رشته مورد تقاضا در واحدآموزشی محل تحصیل وی موجود باشد در همان واحدآموزشی در امتحان تغییر شاخه / رشته شرکت می‌کند.

چنان‌چه رشته مورد تقاضا در آن واحدآموزشی موجود نباشد با هماهنگی اداره آموزش و پرورش دبیرستان یا هنرستان موردنظر تعیین و دانش‌آموز جهت امتحان به آن واحد آموزشی تا یک هفته قبل از شروع امتحانات براساس نمون برگ ب معرفی می‌شود. شایان ذکر است واحد آموزشی مقصد موظف به اخذ امتحان از دانش‌آموزان معرفی شده می‌باشد و پس از انجام امتحان تغییر شاخه / رشته باید بخش ب نمونه برگ مذکور را تکمیل و به واحد آموزشی مبدأ ارسال کند.

 

 

ج) شرکت دانش‌آموزان در امتحان تغییر شاخه / رشته:

با توجه به اینکه تغییر شاخه / رشته دانش‌آموزان در هر یک از شاخه یا رشته‌های فنی‌و حرفه‌ای، نظری و کاردانش مستلزم شرکت آنان در امتحان تغییر شاخه / رشته دروس اختصاصی پایه دهم و کسب نمره قبولی در دروس مربوط می‌باشد، جدول دروس تغییر شاخه/ رشته به شرح زیر اعلام می‌گردد:

 

 

جدول دروس تغییر شاخه / رشته دانش‌آموزان از پایه دهم به پایه یازدهم در دوره دوم متوسطه

 

رشته /شاخهرشته ریاضی فیزیکرشته تجربیرشته ادبیات و علوم انسانیرشته علوم و معارف اسلامیرشته‌های شاخه فنی‌وحرفه‌ایرشته مهارت‌های شاخه کاردانش
نام درس تغییررشتهریاضی۱
هندسه۱
فیزیک۱شیمی۱
ریاضی۱

فیزیک۱

شیمی۱

زیست‌شناسی۱

علوم و فنون ادبی۱

جامعه‌شناسی۱

اقتصاد

منطق

تاریخ۱(تخصصی رشته)

عربی (زبان تخصصی رشته)۱

اصول عقاید۱

علوم و معارف قرآنی ۱

شرکت در آزمون تمامی دروس اختصاصی

(دروس شایستگی‌های فنی و غیرفنی)رشته موردنظر و کسب نمره قبولی

شرکت در تمامی آزمون‌های دروس اختصاصی (قبولی در دروس شایستگی‌های غیرفنی) و گذراندن شایستگی فنی «استاندارد مهارت» و قبولی برابر با نمرات دستگاه متولی تا پایان پایه یازدهم

 

 

 

 

* چنانچه برخی از دروس تغییر شاخه / رشته مندرج در جدول فوق با رشته قبلی دانش‌آموز مشترک باشد و دانش‌آموز از آن درس یا دروس در خرداد یا شهریور پایه دهم نمره قبولی کسب باشد، نمره آن درس یا دروس در تغییر شاخه / رشته پذیرفته می‌شودو نیاز به شرکت مجدد در امتحان تغییر شاخه / رشته برای آن درس یا دروس نیست.

 

 

** دروس اختصاصی رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش شامل کلیه دروس پایه دهم به استثنای شایستگی‌های پایه و دروس عمومی آن رشته است.

 

 

 

*** اگر دانش‌آموز متقاضی تغییر شاخه / رشته از سایر شاخه‌ها و رشته‌ها به یکی از رشته‌های مهارتی شاخه کاردانش باشد و پس از شرکت در آزمون تغییر شاخه/ رشته، موفق به اخذ حد نصاب قبولی در دروس اختصاصی پایه دهم در رشته جدید شود، ولی حدنصاب قبولی در استاندارد مهارت پایه دهم را تا پایان پایه یازدهم در رشته جدید کسب ننماید، نمرات مأخوذه وی در دروس اختصاصی در شاخه/ رشته جدید معتبر است و ادامه تحصیل دانش‌آموز مطابق با ضوابط و مقررات در واحدهای آموزشی بزرگسالان کاردانش در رشته جدید بلامانع خواهد بود.

 

 

– در صورتی که استانداردهای مهارت رشته مورد تقاضا در پایه دهم ارائه شده باشد و امکان ارائه آن در پایه یازدهم به دانش‌آموزی که تغییر رشته داده است، فراهم نباشد، گذراندن استاندارد مهارت بر عهده خود دانش‌آموز است. معرفی این قبیل دانش‌آموزان جهت مهارت‌آموزی به مراکزی که مورد تأیید اداره آموزش و پرورش می‌باشد، بلامانع است.

 

 

د) تطبیق دروس رشته قبلی با رشته جدید:

پس از کسب شرایط لازم برای تغییر شاخه / رشته و بر اساس موارد زیر دروس مربوط از دانش‌آموز پذیرفته می‌شود و باقی‌مانده دروس پایه دهم رشته جدید را، دانش‌آموز باید در دوره تابستانی پایه یازدهم و یا دوره تابستانی پایه دوازدهم یا به صورت غیرحضوری در دی‌ماه پایه دوازدهم را انتخاب کند و بگذراند.

 

دانستنی۱

نمره قبولی کلیه دروس در رشته قبلی که با دروس رشته جدید دارای کد درسی یکسان هستند به عنوان دروس گذرانده شده در رشته جدید پذیرفته می‌شود.

شایان ذکر است چنانچه دانش‌آموز برخی از دروس پایه یازدهم رشته جدید را در رشته قبلی گذرانده باشد نیاز به انتخاب و گذراندن آن دروس در پایه یازدهم رشته جدید را ندارد.

دانستنی ۲

آن تعداد دروس گذرانده شده که کد یا عنوان آن مشابه با دروس رشته جدید نمی‌باشد ولی از نظر محتوا مشابهت دارند بر اساس جدول زیر قابل تطبیق می‌باشد و نمره درس گذرانده شده از دانش‌آموز پذیرفته می‌شود و جایگزین نمره آن درس، در رشته جدید می‌شود.

دانستنی۳

چنانچه تعداد واحدهای گذرانده شده با تعداد واحدهای دروس تطبیقی موضوع جدول تطبیق زیر یکسان نباشد، تعداد واحدهای درسی رشته جدید ملاک محاسبه خواهد بود. به عنوان مثال درس ریاضی ۱ ویژه رشته‌های ریاضی فیزیک و علوم تجربی که درس ۴ واحدی است به جای درس ریاضی و آمار ۱ رشته‌های علوم و معارف اسلامی و ادبیات وعلوم انسانی به ارزش ۳ واحد تطبیق داده می‌شود.

دانستنی ۴

پس از ثبت‌نام دانش‌آموز در رشته جدید، تطبیق دروس از طریق سیستم رایانه‌ای انجام می‌شود و دروسی که دانش‌آموز جهت فارغ‌التحصیلی ملزم به گذراندن آن‌ها می‌باشد با درج کلمه کمبود در کارنامه مشخص خواهد شد. دروسی که از پایه دهم رشته قبلی دانش‌آموز در رشته جدید پذیرفته نمی‌شود (علی‌رغم کسب حدنصاب قبولی) با درج کلمه مازاد در کارنامه تحصیلی وی مشخص خواهد شد. (با رعایت تبصره ماده ۸۳ آیین‌نامه آموزش دوره دوم متوسطه روزانه مصوب ۹۳۲ جلسه شورای عالی آموزش و پرورش مورخ ۱۷/۰۳/۱۳۹۵)

 

 

جدول دروس قابل تطبیق در تغییر شاخه/ رشته که دارای کد یا عنوان یکسان نیستند.

 

تغییر رشته پایه دهم

 

 

و) چگونگی ثبت نمرات امتحان تغییر شاخه / رشته

۱- با توجه به اینکه امتحان تغییر رشته پایه دهم همزمان با امتحانات خرداد یا شهریور ماه پایه دهم انجام می‌شود، پس ازانجام امتحان، سیاهه نمرات به تفکیک دروس، تنظیم و نمرات دروس تغییر شاخه/ رشته در کارنامه دانش‌آموز ثبت می‌شود (در خرداد ماه در ستون نمره سالانه در شهریور ماه در ستون نمره شهریور) و در صورت کسب نمره قبولی در کلیه دروس مربوط، با تغییر شاخه/ رشته موی موافقت می‌شود.

در این صورت ضمن تکمیل نمون برگ تقاضای تتغییر رشته پایه دهم و تأیید آن توسط مشاور و مدیر واحد آموزشی این نمون برگ به نمون برگ شماره یک هدایت تحصیلی شغلی دانش‌آموز الصاق و در پرونده تحصیلی وی نگهداری می‌شود و دانش‌آموز به استناد این نمون برگ و نمرات مندرج در کارنامه تحصیلی می‌تواند در پایه یازدهم رشته جدید ثبت‌نام کند.

۲- چنانچه دانش‌آموز پس از شرکت در امتحان تغییر رشته پایه دهم و کسب نمره قبولی در دروس مربوط، ترک تحصیل نماید و در همان سال یا سال‌های بعد مراجعه نماید یا به واحدهای آموزشی بزرگسالان منتقل شود یا به صورت داوطلب آزاد ادامه تحصیل دهد، نمرات قبولی دروس امتحان تغییر شاخه/ رشته معتبر بوده  از وی پذیرفته می‌شود.

 

تذکرات

تذکر ۱

– امتحان تغییر رشته پایه دهم در خرداد یا شهریور ماه پایه دهم به عمل می‌آید و دانش‌آموز می‌تواند برخی از دروس را در خرداد و برخی را در شهریور ماه یا کل دروس را در خرداد یا شهریور ماه امتحان دهد و چنانچه در خرداد ماه در امتحان تغییر شاخه/ رشته درسی شرکت کند و موفق به کسب نمره قبولی نشود می‌تواند آن درس را مجدداً در شهریور ماه امتحان دهد.

 

بدیهی است دروسی را که دانش‌آموز جهت تغییر شاخه / رشته انتخاب می‌نماید جزء سقف واحدهای درسی آن سال تحصیلی منظور نمی‌شود.

 

تذکر۲

– دانش‌آموز متقاضی تغییر شاخه / رشته همزمان با شرکت در امتحان دروس رشته اصلی خود می‌تواند در آزمون دروس تغییر شاخه رشته شرکت نماید و چنانچه زمان برگزاری امتحان دروس تغییر شاخه / رشته دانش‌آموز در خرداد و یا شهریور ماه با امتحانات سایر دروس وی تداخل داشه باشد دانش‌آموز باید دروس تغییر شاخه / رشته را همراه با سایر دانش‌آموزان در امتحانات غایبین موجه مطابق با مقررات موجود امتحان دهد.

 

تذکر۳

– نمرات دروس امتحان تغییر شاخه / رشته همانند نمره دروس غیرحضوری محاسبه می‌شود و نمرات مأخوذه صرفاً در معدل کل دانش‌آموز در رشته جدید تأثیر خواهد داشت.

 

تذکر۴

– هزینه طرح سؤال و تصحیح اوراق و برگزاری امتحانات دروس تغییر شاخه / رشته مطابق با تعرفه امتحانات داوطلبان آزاد از دانش‌آموز دریافت و هزینه می‌شود.

 

تذکر۵

– چنانچه دانش‌آموزان پایه دهم هریک از شاخه‌های دوره دوم متوسطه، بخواهند پایه دهم را در یکی دیگر از شاخه‌های دوره دوم متوسطه تکرار کنند، مشروط بر آن‌که ضوابط ورود به آن شاخه را در پایه نهم کسب کرده باشند، می‌توانند در مدارس روزانه در پایه دهم در شاخه جدید ثبت‌نام کرده و با رعایت سایر شرایط ادامه تحصیل دهند.

در این صورت همه دروس گذرانده پایه دهم در شاخه قبلی حذف و آن سال تحصیلی به سقف سال‌های تحصیل آنان، با رعایت سقف سنی مقررات نظام‌وظیفه افزوده می‌شود.

 

تذکر ۶

– تغییر رشته درون شاخه‌ای در پایان پایه یازدهم در شرایط خاص مطابق با بند ۱۷ از ماده ۴ وظایف و اختیارات کمیسیون خاص مناطق و نواحی موضوع بخشنامه شماره ۷۶۶۲۸ مورخ ۱۲/۰۵/۱۳۹۵ آیین‌نامه ساماندهی وظایق و اختیارات کمیسیون‌های خاص، مصوب سومین جلسه کمیسیون‌های معین شورای عالی آموزش و پرورش تاریخ ۰۷/۱۱/۱۳۹۷۴ انجام می‌شود.

 

 

مقتضی است موضوع در اسرع وقت به تمامی مناطق آموزشی تابع و واحدهای آموزشی دوره دوم متوسطه جهت اجرا ابلاغ گردد.

نظارت کامل بر اجرای این شیوه‌نامه به عهده مدیرکل آموزش و پرورش استان می‌باشد.

 

تغییر رشته پایه دهم

تغییر رشته پایه دهم

 

در مورد مراحل انجام تغییر شاخه / رشته در پایان پایه یازدهم بیشتر بدانید.

 

سوالات خود را در زمینه مشاوره تحصیلی می توانید با دکترپدرام در میان بگذارید.

۳۸۶ دیدگاه

  • علی گفت:

    سلام من امسال وارد یازدهم میشم برای تغییر رشته از تجربی به ریاضی باید چه کتابهایی رو امتحان بدم

    • Admin گفت:

      سلام
      اگر وارد یازدهم میشین باید زودتر اقدام میکردین ولی برای تغییر از تجربی به ریاضی میبایست هندسه و فیزیک ( برای سال یازدهم ) و یا هتندسه، فیزیک، شیمی، حسابان رو ( برای سال دوازدهم) پاس کنین

      • فاطمه گفت:

        سلام من کلاس دهم از رشته تصویر سازی میخام تغییر بدم ب حسابداری یازدهم اما تو هدایت تحصیلیم شاخه خدمات رو کسب نکردم و همچنان معدلم ١٩ ب بالا هستش میشه راهنماییم کنید یعنی امکانش هست تغییر بدم🙁!!

        • دکتر پدرام گفت:

          سلام . میتونین . به آموزش و پرورش منطقه مراجعه کنین تا راهنمایتون کنن

  • Arian گفت:

    سلام من دهم رشته تجربی هستم الان میتونم به انسانی تغییر رشته بدم ؟

    • Admin گفت:

      سلام دوست عزیزم ؛
      بله،‌ میتونین
      البته الان که تاریخ امتحانات گذشته ( شهریور ماه هست) و باید زودتر اقدام میکردین
      ولی برای پیگیری میتونین به آموزش و پرورش منطقه مراجعه نمایید.

  • فاطمه ماتی گفت:

    سلام یه سوال دارم
    من دخترم کاردانش پایه دهم کامپیوتر
    میخواد تغییر رشته بده
    الان باید چکار کنم کا یازدهم بتونه تجربی بخونه .

    • Admin گفت:

      باید زودتر اقدام میکردین
      الان( شهریورماه) همراه با امتحانات تجدیدی ها باید امتحانات تغییر رشته رو میدادن که بتونن یازدهم رو تجربی بخونن
      به آموزش و پرورش منطقه مراجعه کنین، تا راهنمایی بیشتر رو بگیرین
      همچنین دوست داشتین برای تهیه منابع تغییر رشته در خدمت هستیم، با ما تماس بگیرین.

  • Negar گفت:

    سلام عذر میخوام آیا امکان تغییر رشته از رشته هایی به طور مثال گرافیک یا عکاسی یا بقیه رشته های هنر به رشته هایی مثل بازیگری یا تربیت بدنی وجود داره ؟ چون قبلا فقط بچه های ریاضی و تجربی میتونستند در دوره دبیرستان تغییر رشته بدهند یعنی از دوره جدید امکان تغییر رشته برای بچه های فنی حرفه ایی و کار و دانش هم وجود داره ؟

  • محمد علی گفت:

    من کتاب های یازدهم تجربی گرفتم و امتحانای تغییر رشته به ریاضی شهریوره آیا امکان اصلاح سفارش بعد امتحان ها ممکن است بعد اینکه من چه دروسی رو باید امتحان بدم

  • شادی گفت:

    سلام ببخشید من امسال دهم تجربی بودم ولی میخولم تغییر رشته بدم ب انسانی،ولی مشاورمون گفته ک لازم نیس دروس تخصصی تجربی رو حتما قبول بشم بشرطی ک مطمعن باشم ک دروس تخصصی انسانی رو ک شهریور میخوام بدم قبول میشم،ولی چرا شما میگین حتما باید همه ی دروس رشته قبلی رو پاس شد ک بشه تغییر رشته داد؟،حتی تو ی سایت درسی دیگه هم خوندم ک قبول شدن دروس قبلی اختیاریه،یه سوال دیگه هم ک داشتم این بود ک من ورقه های دروس تخصصی تجربی رو سفید دادم چون اجباری نبودو نمیخواستم قبول بشم توشون،ولی درس ریاضی و امار جزو امتحانایی گ باید شهریور بدم نیست،پس چطوری میتونم برم رشته انسانی وقتی نمیشه ریاضی و امار انسانیاروامتحان بدمو ریاضی تجربیم هم صفر گرفتم؟

    • Admin گفت:

      دوست عزیزم؛
      پیشنهاد میدم به آموزش و پرورش منطقه تون مراجعه کنید تا صحت مطالب و شنیده های مختلفتون رو تایید کنید و بدونین دقیقا باید چه رفتاری در این حوزه داشته باشین
      پیروز باشید

  • علی گفت:

    سلام ببخشید امتحان تغییر از تجربی به ریاضی چندم شهریوره

    • Admin گفت:

      سلام علی عزیز؛
      از آموزش و پرورش منطقه باید بپرسین و یا مدرسه مربوطه محل امتحان

      • محمد گفت:

        سلام من دانش آموز پایه دهم ریاضی هستم میخوام به رشته گرافیک تغییر رشته بدم و دوباره از دهم شروع کنم باید همه درس ها رو پاس کنم یا نمیخواد؟

        • دکتر پدرام گفت:

          سلام محمد
          باید امتحان جامع فنی برای تغییر رشته رو شرکت کنین ، به آموزش و پرورش منطقه تون مراجعه کنین.

          • ملیکا گفت:

            سلام من میخوام از رشته ریاضی به تجربی برم نمره قبولی برای درس زیست چند هستش و اینکه اگه ۱تیر اقدام کنم دیره ؟؟؟؟اگه شهریور قبول نشم نمیتونم تغییر رشته بدم یا اینکه معدلم میتونه تاثیر بزاره روش و بتونم تغییر رشته بدم

          • دکتر پدرام گفت:

            سلام ملیکا جان
            بستگی به توان و اراده ی شما داره دیر یا مناسب بودن زمان
            قبل نشین دیگه امکان تلاش محدد در این حوزه نیست
            نمره قبولی زیست بالای ۱۶ هست اگ قانون تغییر نکرده باشه.

  • سبحان گفت:

    سلام ببخشید من رشته معارفم میخواستم تغییر رشته بدم و برم رشته ادبیات چه کتاب هایی رو باید امتحان بدم برای شهریور

    • Admin گفت:

      سلام دوست عزیز؛
      اصولا دروس علوم و فنون ادبی ، منطق ، جامعه شناسی و اقتصاد برای ورود به رشته انسانی هستن ، هر کدوم رو نداشتین، باید شهریور ماه پاس کنین

  • امیر گفت:

    از رشته انسانی میشه به ریاضی تغییر رشته داد لطفا زود جواب بدید .ممنون

    • Admin گفت:

      برای تغییر رشته باید درس های هندسه، فیزیک، شیمی (سال دهم) رو پاس کنید و به آموزش و پرورش مراجعه کنین و مراحل رو بهتون توضیح میدن که باید امتحان تغییر رشته رو بگذرونین .
      و در صورت نیاز به منابع آموزشی مناسب و یا راهبردهای مطالعاتی با دفتر تماس بگیرین

      • zahra گفت:

        خسته نباشید من رشته تحصیلیم درپایه دهم فنیه تغییررشته دادم ب انسانی میخواستم بدونم میشه دوباره پایه دهم رشته انسانی روبخونم

        • Admin گفت:

          سلام دوست عزیزم
          در صورتی که اموزش و پرورش قبول کنه، بله میتونین
          ولی ؛ شرایط نغییر رشته در پایه دهم به یازدهم به اینصورته که دروس تخصصی پایه دهم رشته مقصد رو پاس میکنین و دیگه مجبور به خوندن اوون مقطع نیستین و به مقطه یازدهم رشته ی جدید وارد میشین.

        • اسماعیل گفت:

          سلام . ازمون تغییر رشته کجا برگزار میشود و نمره ای روی ورقه باید چند بشویم از فنی به ریاضی

  • امیر گفت:

    مطالبتون مفید بودند ولی یه چیزی رو متوجه نشدم . من متقاضی تغییر رشته از تجربی به ریاضی هستم چیزی که متوجه نشدم اینکه امتحان تغییر رشته از رشته ریاضی میاد یا همون امتحان های تجربی رو بدیم قبولیم

    • Admin گفت:

      سلام امیرعزیز؛
      باید شهریور دروس حسابان و هندسه و … که مربوط به اختصاصی رشته ریاضی بوده رو پاس کنیم که بتونیم تغییر رشته بدیم.

  • Raziye گفت:

    سلامن من امسال دهم تجربی بودم و با نمرات خوبی قبول شدم اما قصد تغییر رشته و ادامه تحصیل در رشته انیمیشن دادم آیا باید سال دهم رو دوباره در رشته جدید بگذرونم یا میشه شهریورامتحان بدم و در پایه یازدهم ادامه تحصیل بدم

    • Admin گفت:

      سلام
      اولا که این کار حیف و اشتبا هستش و میتونین در دانشگاه این رشته رو از زیر مجموعه کنکور هنر شرکت کنین
      ولی میتونین با پاس کردن امتحانات تغییر رشته در شهریور ماه سال سازدهم رو در رشته انیمیشن درس بخونین، نیازی به مجدد دهم رو خوندن به صورت کامل نیست

  • Ya ali گفت:

    باسلام و تشکر. ببخشید برای تغیر رشته از ریاضی به تجربی در پایه دهم دقیقا کدام دروس را باید امتحان داد؟
    ممنون

  • حمیده گفت:

    سلام اول مرسی از مطلب خوبتون
    بعد اینکه دانش دهم تجربی هستم و الان درخواست تغییر رشته به ریاضی فیزیک دادم بعد اینکه مثلا یه درس مثل فیزیک که فقط کتاب رشته ی ریاضی یه فصله ترمودینامیک اضاف داره من بخاطر این فصل باید کل کتابو امتحان بدم ?
    یه چیز دیگه هم هست اینکه حتما باید شهریورهمین تابستون باید امتحان بدم , تابستونه سالایه بعد نمیشه ?!
    ممنون میشم کمکم کنید

    • Admin گفت:

      سلام دوست عزیزم
      بله . میبایست کل کتاب رو با امتحانات تجدیدی شهریور ماه همین امسال امتحان بدین و نمره حد نصاب رو کسب کنین تا بتونین مجوز تغییر رشته رو بگیرین
      خیر . سال دیگه نمیشه گذاشت

      • محمد گفت:

        سلام.من دهم تجربی هستم و هنوز سه ماه ازسال تحصیلی رو رد کردم و امتحان میان ترم ندادم میتونم به رشته مکانیک همین وسط سال تغییر رشته بدم یا نه؟

        • Admin گفت:

          سلام محمد عزیز
          خیر . تغییر رشته اطلاعات کاملش در سایت هست و در تابستان انجام میشه ، گاهی اوقات با هماهنگی و پیگیری قبل از نیمه اول مهرماه ( فقط در سال دهم ) میتونین تغییر رشته داشته باشین ولی الان خیر راهی نداره.
          البته پیشنهاد میدم حتما قبل از این اقدام از یک جلسه مشاوره انتخاب رشته حرفه ای استفاده کنین تا تصمیمتون تابع هیجان و شتاب زدگی نباشه و تغییر رشته ی صحیحی داشته باشین.

          • محمد گفت:

            سلام
            من از رشته معماری داخلی دهم می خوام برم رشته کامپیوتر یازدهم در پایه دهم چه کتاب هایی باید امتحان بدم نامش رو هم بگین و ایا کتاب های تخصصی رشته معماری داخلی رو هم باید قبولی بگیرم یا نیازی نیست ممنون میشم پاسخ بدید

          • دکتر پدرام گفت:

            از مدرسه تون باید کسب اطلاع کنین کتاب هایی که باید امتحان بدین . در مورد دروس معماری قبولی کامل نیاز هست.

  • محمد جوا گفت:

    سلام
    من میخوام از تجربی برم ریاضی
    زیست افتادم ایا باید امتحان بدم شهریور؟
    برا تغییر رشته باید فیزیکم امتحان بدم؟ اگه اره ایا کلشو یا فقط همون یک فصل اخرو؟

    • Admin گفت:

      سلام محمدجواد عزیز؛
      بله باید تمام درس ها رو پاس کرده باشین
      برای تغییر رشته هم بنا به اعلام آموزش و پرورش هست و اصولاً باید با امتحانات تجدیدی شهریور ماه فیزیک رشته ریاضی ( کلش رو ) پاس کنین

  • سعيد گفت:

    با سلام و خسته نباشید
    دانش آموز پایه دهم برای تغییر رشته و رفتن به پایه یازدهم در رشته دیگه باید دروس رشته ایی که الان داره تحصیل میکنه را خردادو یا شهریور قبول بشه؟

  • علیرضا گفت:

    سلام من از رشته معارف میخوام برم ریاضی درخواست تغییر رشته دادم و قبول شد و لی من ب دلیل این که مطالعه هر دو رشته برام سخت بود از دادن امتحان در خرداد منصرف و ب فکر امتحان دادن تو شهریور افتادم حال با اینکه ی سری امتحاناتمو ندادم و ممکنه در دروس رشته معارف هم تژدید بیارم ممکنه به رشته ریاضی فیزیک درخواست بدم و همراه با دروس تژدیدیم امتحان بدم خیلی مهمه برام لطفا جواب بدین

    • Admin گفت:

      سلام علیرضا عزیز؛
      باید از آموزش و پرورش بپرسین
      ممکنه نذارن امتحانات تغییر رشته رو بدین
      به آموزش و پرورش منطقه و تصمیم اونا مربوط میشه…

      • Dina گفت:

        سلام خسته نباشد من الان دهم هستم و دارم در شاخه کاردانش رشته حسابداری می خونم و میخوام به رشته ی انسانی تغییرش بدم و تو هدایت تحصیلیم هم این رشته رو اوردم برای نهم ایا میتونم امتحان بدم

  • haji گفت:

    سلام من میخوام از رشته ریاضی به فنی تغییر رشته بدم اگه دروس تخصصی فنی رو امتحان بدم و قبول بشم ولی دری فیزیک رشته قبلی رو تجدید بشم موردی نداره؟

    • Admin گفت:

      سلام دوست عزیز؛

      باید پاس کنین
      تمام دروس رشته قبلی رو باید پاس کرده باشین تا حق تغییر رشته بدن
      جزئیاتش رو میتونین از آموزش و پرورش منطقه تون بپرسین.

  • Fatemeh گفت:

    سلام من فنی ام و میخام برم رشتع انسانی ساله دهمم باید چع درس هایی و خرداد امتحان بدم؟؟؟

    • Admin گفت:

      میتونین با مراجعه به آموزش و پرورش منطقه و پیگیری، دروس تغییر رشته رو بگیرین و شهریور با امتحانات جبرانی اون درس ها رو پاس کنین و در صورت گرفتن نمره حدنصاب میتونین سال بعد در رشته ی دلخواه تحصیل کنین.
      دوست داشتین برای موفقیت در مسیر کنکور میتونین با همکاران هماهنگی در مرکز با شماره ۲۲۶۹۱۰۱۰-۰۲۱ تماس بگیرید و از خدمات مشاوره و برنامه ریزی و منابع آموزشی با قیمت و کیفیت مطلوب بهره ی لازم رو ببرید.
      خواندن مقاله تغییر رشته از فنی به نظری رو به شما پیشنهاد می‌کنم.

  • امیر علی گفت:

    سلام خسته نباشید
    بنده کلاس دهم رشته معارف هستم میخواهم که تغییر رشته بدم به ادبیات اما سال نهم در برگه هدایت تحصیلی ادبیات رو نیاوردم ایا میتونم امسال به ادبیات تغییر رشته بدم ؟ باتشکر

    • Admin گفت:

      میتونین با مراجعه به آموزش و پرورش منطقه و پیگیری، دروس تغییر رشته رو بگیرین و شهریور با امتحانات جبرانی اون درس ها رو پاس کنین و در صورت گرفتن نمره حدنصاب میتونین سال بعد در رشته ی دلخواه تحصیل کنین.
      دوست داشتین برای موفقیت در مسیر کنکور میتونین با همکاران هماهنگی در مرکز با شماره ۲۲۶۹۱۰۱۰-۰۲۱ تماس بگیرید و از خدمات مشاوره و برنامه ریزی و منابع آموزشی با قیمت و کیفیت مطلوب بهره ی لازم رو ببرید.
      خواندن مقاله تغییر رشته از فنی به نظری رو به شما پیشنهاد می‌کنم.

    • Tina گفت:

      سلام من کلاس دهم رشته انسانی هستم میخوام به تجربی تغییر رشته بدم و در سال نهم به علت یک اشتباه نمره قبولی ریاضیو نگرفتم نتونستم برم تجربی آیا میتونم امتحان تغییر رشته بدم؟ و اینکه منظور تذکر۳ رو متوجه نشدم یعنی من اگر امتحان بدم و قبول شم چون تو کلاس دهم تجربی نبودم و امتحان مستمر و کلاسی ندادم جزو معدل به حساب میاد؟ نمیشه ی کاری کرد؟ مثلا همه ی کتابارو در تابستون یازدهم امتحان بدم و معدل دهم تجربیو بگیرم؟

  • Amir گفت:

    سلام ، ممنون از اطلاعات مفیدتون بنده متقاضی تغییر رشته از رشته انسانی به ریاضی فیزیک هستم ، میخواستم بدونم منظور از کسب نمره قبولی نمره چنده؟؟ چون در هیج جا اشاره ای به این نکته مهم نشده اگر لطف کنید و پاسخ بدید خیلی ممنون میشم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *