تغییر رشته از فنی حرفه‌ای به شاخه نظری

همه چیز در مورد تغییر رشته از فنی حرفه‌ای به شاخه نظری را در این مقاله مطالعه کنید. 

 

 

شرایط تغییر رشته تحصیـلی دانش‌آموزان در پایه دهـم

 

 

یکی از مشکلاتی که دانش آموزان بعد از انتخاب رشته پیدا می­کنند، این است که در سال دهم حس می­کنند، رشته ای که از طریق هدایت تحصیلی انتخاب کردند،  مطابق میل آنها نیست؛

یعنی فکر می­کنند که انتخابشان، خیلی با علاقه آن­ها همخوانی ندارد.

به قول معروف جلوی ضرر را هروقت بگیرید منفعت است؛ از این رو باید در سال دهم، اقدامات لازم را برای تغییر رشته انجام داده شود.

در این مقاله تلاش کرده­ ایم مراحل انجام این امر را توضیح دهیم تا بدون نگرانی بتوانید رشته جدید خود را انتخاب نمایید.

پیش از این دانش آموزان در پایان سال اول دبیرستان رشته تحصیلی خود را انتخاب می­کردند ولی با استقرار ساختار ۶٫۳٫۳ در نظام آموزشی کشور، در پایان پایه نهم فرایند هدایت تحصیلی دانش آموزان صورت می­پذیرد؛

بر این اساس دانش آموزی که در پایه دهم به تحصیل مشغول است با توجه به ماده ۷ آیین نامه هدایت تحصیلی، چنانچه متقاضی تغییر شاخه یا رشته باشد با نظر کتبی مشاور و تأیید کمیته هدایت تحصیلی ناحیه، منطقه یا شهرستان و رعایت شرایط ذیل می‌تواند در پایه یازدهم به شاخه یا رشته دلخواه هدایت شود.

 

 

از شرایط و ضوابط دقیق و کامل تغییر رشته پایه دهم مطلع باشید.

 

 

شرایط تغییر رشته از فنی حرفه‌­ای به شاخه نظری

در صورت تغییر رشته از فنی حرفه‌ای به شاخه نظری دانش آموزی که با تغییر رشته­ اش موافقت شده، باید در در امتحان تغییر رشته درس‌های تخصصی پایه دهم رشته جدید (صرفاً درس‌هایی که پیش‌نیاز درس‌های پایه یازدهم رشته جدید هستند) در خرداد یا شهریور ماه پایه دهم شرکت نماید و در صورت دستیابی به نمرات قبولی در کلیه دروس مذکور با تغییر رشته وی موافقت می‌شود.

 

 

مراحل انجام تغییر رشته از فنی حرفه‌ای به شاخه نظری

– درخواست اولیای دانش آموز (دریافت نمون برگ از مشاور مدرسه)

– نظر کتبی مشاور مدرسه و تأیید اداره آموزش و پرورش منطقه

– شرکت در آزمون دروس اختصاصی رشته جدید در نوبت امتحانی خرداد یا شهریور پایه دهم و کسب نمره قبولی در همه دروس اختصاصی مذکور

– نمرات دروس گذرانده از رشته قبلی با کد و عنوان یکسان در رشته جدید پذیرفته می­شود.

 

 

نمون برگ الف را مشاهده نمایید.

 

توجه

۱ – باید تا دو هفته قبل از شروع امتحانات خرداد یا شهریورماه– نمون برگ تقاضای تغییر شاخه / رشته را  تکمیل کرده و به تأیید ( امضاء و اثر انگشت) والدین خود رسانده و سپس به مدیر واحد آموزشی(مدرسه) تحویل بدهید.

۲-  با مشاور مدرسه در طول سال تحصیلی پایه دهم، به منظور آمادگی شما برای شرکت در امتحان تغییر شاخه / رشته لازمه  مشورت کنید  و راهنمایی لازم را از او بگیرید.

 

نکات

بعد از تأیید اداره آموزش پرورش منطقه به منظور شرکت شما در امتحان تغییر شاخه/ رشته، باید محل برگزاری امتحان متناسب با رشته ای که تقاضا کردید، مشخص شود؛ اگر رشته مورد تقاضا در واحد آموزشی محل تحصیلتان وجود داشته باشد، در همان واحد آموزشی در امتحان تغییر شاخه / رشته شرکت خواهید کرد.

در صورتی­که رشته مورد تقاضای شما در واحد آموزشی کنونی موجود نباشد با هماهنگی اداره آموزش و پرورش، دبیرستان یا هنرستان مورد نظر تعیین شده و شما را جهت امتحان به آن واحد آموزشی تا یک هفته قبل از شروع امتحانات براساس نمون برگ ب معرفی می نمایند.

 

برای انجام تغییر رشته از فنی حرفه‌ای به شاخه نظری،کاردانش ، شما باید در امتحان یک سری از درس های مربوط به آن رشته (در پایه دهم آن رشته) شرکت کنید و نمره قبولی درس­های مذکور را بگیرید.

 

 

جدول دروس تغییر شاخه /رشته را مطالعه و بررسی نمایید.

 

 

زمان تغییر شاخه یا رشته

زمان تغییر شاخه یا رشته در دوره روزانه حداکثر تا پایان امتحانات شهریور ماه پایه دهم می­باشد.

حداکثر تا دو هفته قبل از آغاز امتحانات خرداد یا شهریور، باید تقاضای کتبی توسط دانش آموز به مدیر مدرسه تحویل داده شود.

دانش آموزان متقاضی تغییر رشته می­توانند حداکثر در دو مرحله خرداد و شهریور در امتحان دروس تغییر رشته پایه دهم شرکت کنند.

 

 

توجه: دانش آموزان می­توانند به طور هم­زمان در آزمون دروس تغییر رشته قبلی خود شرکت نمایند.

 

 

 

تطبیق درس های رشته قبلی با رشته جدید

نمره قبولی همه درس­ها در رشته قبلی که با درس­های تغییر رشته از فنی حرفه‌ای به شاخه نظری که در رشته جدید که  دارای کد درسی یکسانی هستند به عنوان دروس گذرانده شده در رشته جدید از شما پذیرفته می­شوند.

براساس جدول دروس قابل تطبیق با رشته جدید، بعضی از دروسی که شما گذرانده و کد یا عنوان آن مشابه با درس­های رشته­ ی جدید نیست ولی از نظر محتوا شباهت دارند، قابل تطبیق بوده و نمره درس گذرانده شده از شما پذیرفته شده و جایگزین نمره آن درس، در رشته جدید می­شود.

چنانچه تعداد واحدهای گذرانده شده با تعداد واحدهای دروس تطبیقی موضوع جدول تطبیق یکسان نباشد، تعداد واحدهای درسی رشته جدید ملاک محاسبه خواهد بود.

 

 

جدول تطبیق درس های رشته قبلی با رشته جدید را مشاهده نمایید.

 

 

 

پس از ثبت نام دانش آموز در رشته جدید، تطبیق دروس از طریق سیستم رایانه ای انجام می­شود و دروسی که شما برای فارغ التحصیلی ملزم به گذراندن آن­ها هستید، با درج کلمه کمبود در کارنامه مشخص خواهد شد.

پس از کسب شرایط لازم برای تغییر رشته از فنی حرفه‌ای به شاخه نظری (مربوط) از شما مورد قبول قرار گرفته و بقیه درس­های پایه دهم رشته جدید را باید در دوره تابستانی پایه یازدهم یا دوره تابستانی پایه دوازدهم یا به صورت غیر حضوری در دی ماه پایه دوازدهم را انتخاب کرده و بگذرانید.

 

 

 

 نحوه­‌ی چگونگی ثبت نمرات امتحان تغییر رشته

 

 

با توجه به اینکه امتحان تغییر رشته/ شاخه همزمان با امتحانات خرداد یا شهریور ماه پایه دهم انجام می­شود؛

بعد از اتمام امتحانات، نمره های مربوط به درس­های تغییر رشته / شاخه در کارنامه شما ثبت شده و در صورتی­که بتوانید در همه درسهای مربوط به تغییر رشته از فنی حرفه‌ای به شاخه نظری موفق شوید؛

مرکز آموزشی که در آن امتحانات تغییر رشته را داده اید، یک نمون برگ تهیه  با این مضمون که شما با موفقیت درس­های تغییر رشته را گذرانده­ اید را تهیه می­کند؛

این نمون برگ به پرونده هدایت تحصیلی شما اضافه و در پرونده تحصیلی شما نگهداری می­شود و با توجه به این نمون برگ و نمره­ هایی که در کارنامه تحصیلی درج شده­اند، می­توانید در پایه­ی یازدهم رشته جدید ثبت نام نمایید.

 نکته مهم:  در صورتی که موفق به گذراندن بعضی از دروس در خرداد ماه نشده اید، می­توانید دوباره در امتحان شهریور ماه آن دروس شرکت نمایید.

 

در صورتی که در زمینه تغییر رشته اطلاعات کاملی ندارید میتوانیداز دکتر پدرام، مشاور تحصیلی کمک و راهنمایی بگیرید و در تماس باشید.

 

۲۰۶ دیدگاه

  • hln گفت:

    سلام من دوازدهم حسابداری هستم میخوام رشته مو تو دانشگاه تغییر بدم باید چیکار کنم

    • دکتر پدرام گفت:

      سلام دوست عزیز
      میتونین کنکور کارشناسی هر رشته ای رو که بخواهین شرکت کنین و پس از کسب رتبه لازم اوون رشته رو انتخاب کنین و ادامه تحصیل بدین.
      دوست داشتین برای موفقیت در مسیر کنکور میتونین با همکاران هماهنگی در مرکز با شماره ۲۲۶۹۱۰۱۰-۰۲۱ تماس بگیرید و از خدمات مشاوره و برنامه ریزی و منابع آموزشی بهره ی لازم رو ببرید

  • پارميس گفت:

    سلام من سال اول دبیرستانم رو تجربی خوندم بعد تغییر رشته دادم و رفتم هنرستان و رشته نمایش الان دانشجوی کارگردانی هستم میخواستم ببینم ایا امکانش هست که بتونم حقوق بخونم و چطوری باید این کار را بکنم ؟! ممنون

    • دکتر پدرام گفت:

      سلام پارمیس عزیز
      اگر مدرک کاردانی کارگردانی بگیرین، مدرک کاردانی شما به جای پیش دانشگاهی ملاک میشه و میتونین با اتفاده از اوون اقدام کنین برای کنکور کارشناسی انسانی و حقوق هم میتونین بخونین.
      دوست داشتین برای اطلاعات بیشتر و موفقیت در مسیرتون میتونین با همکاران هماهنگی در مرکز با شماره ۲۲۶۹۱۰۱۰-۰۲۱ تماس بگیرید و از خدمات مشاوره و برنامه ریزی و منابع آموزشی بهره ی لازم رو ببرید

  • سعید گفت:

    سلام من دیپلم شاخه فنی وحرفه ای دارم میتونم درکنکور سراسری رشته انسانی شرکت کنم

    • Admin گفت:

      سلام سعید عزیز
      در صورت داشتن مدرک کاردانی ( مثل فوق دیپلم حسابداری ) و یا داشتن مدرک پیش دانشگاهی نظری در هر رشته ای (مثل تجربی ، ریاضی و یا انسانی) می تونین هر کدوم از گروه های آزمایشی کنکور سراسری که علاقمند باشین از جمله انسانی رو کنکور بدین.

      و مسلما شما نیاز به دیپلم انسانی همینطوری ندارین و قصد ادامه تحصیل در دانشگاه در حوزه های علوم انسانی رو دارین.

      پس میبایست در وحله اول
      به آموزش و پرورش منطقه مراجعه و اقدام کنین برای اخذ مدرک پیش دانشگاهی انسانی و واحدهای درسی مربوطه رو به صورت غیر حضوری( فقط برای امتحانات سر جلسه میرین) در مدارس بزرگسالان میگذرونین
      و در وحله ی دوم با مطالعه موازی درس ها به صورت تستس و تمرین تست زنی با منابع آموزشی و تست زنی مناسب خودتون رو هم برای کنکور آماده میکنین.

      اگر به رشته های کم متقاضی و به دانشگاه های آزاد و غیرانتفاعی فکر میکنین که بدون کنکور هم جاهای مختلفی هست که پذیرش داشته باشن ولی اگر به فکر رشته و دانشگاه سراسری و خوب هستین که باید کنکور بدین و مطمئنا میدونین برای موفقیت در کنکور تجربی که مشتاقان زیادی داره الزاماتی هست مثل: یادگیری صحیح و کامل مفاهیم از منابع مناسب، برنامه ریزی مطالعاتی برای بالاترین بهره وری، عملکرد صحیح و تست زنی منظم و منسجم که تمام این موارد باید براساس وضعیت و نیازها و شخصیت مطالعاتیتون انتخاب و استفاده بشه.

      دوست داشتین برای موفقیت در مسیر کنکور میتونین با همکاران هماهنگی در مرکز با شماره ۲۲۶۹۱۰۱۰-۰۲۱ تماس بگیرید و از خدمات مشاوره و برنامه ریزی و منابع آموزشی بهره ی لازم رو ببرید.

      • محمد گفت:

        سلام من دهم هنرستان رشته برقم می‌خوان تغییر رشته بدم به تجربی ولی تو انتخاب رشته نیاوردم لطفاً راهنمایی کنید

      • محمد گفت:

        سلام من دهم فنی حرفه ای رشته برقم میخوام تغییر رشته بدم به تجربی ولی تو هدایت تحصیلی نیاوردم مراحلش چیه؟

    • محمد باقر لطفی گفت:

      سلام من رشته دهم برق دهم فنی حرفه ای میخوام تغییر رشته به تجربی بدم ولی تو هدایت تحصیلی نیاوردم لطفاً راهنمایی کنید

  • بهاره گفت:

    سلام ،من ١۴سال پیش دیپلم فنى گرفتم،الان میخوام تورشته تجربى ادامه تحصیل بدم ،میشه لطفا راهنمایى کنید که میتونم اینکارو انجام بدم ؟؟اگه میشه مراحلش چطور؟؟

    • Admin گفت:

      سلام
      مراحلش در سایت هست
      باید پیش دانشگاهی تجربی بگیرن و بعد از طریق کنکور و یا در رشه های بدون کنکور در دانشگاه میتونین ادامه بدین
      برای کسب اطلاعات دقیق میتونین با شماره ۲۲۶۹۱۰۱۰-۰۲۱ تماس بگیرین و از جلسات مشاوره استفاده کنین و همه مراحل رو به صورت دقیق بررسی کنین.

  • خواهر گفت:

    با سلام .خواهر بنده دیپلم نظام قدیم فنی حرفه ای داره و الان میخواد کنکور تجربی شرکت کنه ایا فقط باید درسهای پیش دانشگاهی تجربی رو بگذرونه یا باید از سال دوم تجربی رو پاس کنه ؟؟اخه امسال پیش مگه حذف نشده!

    • Admin گفت:

      سلام
      باید درس های تخصصی تجربی رو کامل پاس کنه و مدرک پیش دانشگاهی بگیره، که البته الان در بعضی مناطق مجبور همین رفتار رو برای نظام جدید انجام بده و مدرک نظام جدید بگیره که در اوون پیش دانشگاهی هم حذف شده، ولی به هر حال ایشون باید دروس تخصصی تجربی رو برای اخذ مدرک دیپلم تجربی بگذرونن

  • معین گفت:

    سلام . من هنرجوی سال دهم فنی حرفه ای رشته الکترونیک هستم. میخواستم بدونم اگر بخوام به رشته ریاضی برم چه موقعی باید اقدام کنم و چه دروسی رو باید برای سال یازدهم پاس کنم و امتحان بدم . لطفا من رو راهنمایی کنید . با تشکر

    • Admin گفت:

      سلام دوست عزیز

      تابستان برای امتحانات تغییر رشته باید اقدام کنین و دروس تخصصی رشته ریاضی مثل ریاضی، فیزیک و شیمی سال دهم رو پاس کنین که بتونین برای سال آینده در مقطع یازدهم رشته ریاضی وارد بشین

  • H.j گفت:

    سلام خسته نباشید
    من سال دهم هستم و رشته خیاطی توی مدارس بزرگسالان میخونم امکان داره بتونم رشتم عوض کنم

    • Admin گفت:

      سلام
      بله
      ولی خیلی پارامترها هست در این تغیییر
      میتونین برای کسب اطلاعات درست و تغییر رشته صحیح با موسسه تماس بگیرین و از مشاوره اختصاصی در این زمینه بهره مند بشین.

  • Omid گفت:

    با سلام
    من دهم، رشته کامپیوتر فنی هستم
    اگه بخوام دیپلمم رو بگیرم و در دانشگاه تغییر رشته به پزشکی بدهم امکان دارد یا خیر
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    • Admin گفت:

      سلام
      بله. امکانش هست
      در سیستم نظام جدید شما با مدرک فنی میتونین کنکور تجربی بدین و…

  • لیلا دانشور گفت:

    سلام وقتتون بخیر ، دیپلم و پیش تجربی نظام قدیم دارم میخواستم کنکور فنی حسابداری شرکت کنم میگن نمیشه ، یعنی راهی وجود نداره ؟ من خیلی به این رشته علاقه دارم لطفا اگه میدونید بهم اطلاع بدین

    • Admin گفت:

      سلام . ممنون

      میتونین بدون کنکور در دانشگاه آزاد ، لیسانس حسابداری بخونین
      یا در کنکور تجربی شرکت کنین و از همون طریق می تونین انتخاب رشته حسابداری هم انجام بدین

  • Amir گفت:

    سلام من سال دهم رشته فنی ترم اول رفتم دیگه نرفتم الان باید تجدید پایه کنم بعد امتحان تغییر رشته بدم خواستم بدونم در کدوم درسا باید نمراتم بالا باشه یا ربطی به نمره نداره؟

  • Maryam گفت:

    با سلام و خسته نباشید. من دوره متوسطه رو در سال ۸۱در رشته ادبیات و علوم انسانی پایان دادم و مدرک دیپلم گرفتم.آیا باید دوره پیش دانشگاهی رو هم بگذرونم یا جز نظام قدیم حساب میشه؟
    و آیا میتونم برای رفتن به دانشگاه حسابداری بخونم؟
    چه دروسی باید پاس کنم؟

    • Admin گفت:

      سلام
      ممنون
      نظام قدیم هستین و برای ورود به داشنگاه نیاز به گذراندن دوره پیش دانشگاهی دارین

      اگر بخواهید حسابداری بخونین بدون پیش دانشگاهی میتونین از دانشگاه های علمی کاربردی استفاده کنین، اگر همه هدفتون دانشگاه های حرفه ای تر باشه مثل سراسری و آزاد و غیرانتفاعی و … که باید پیش دانشگاهی رو بگیرین

  • Reyhane گفت:

    سلام من دهم رشته فنی رو دارم میخونم الان و میخوام به رشته فنی تغییر رشته بدم و به من گفته شده که تا پونزده مهر میتونم بدون آزمون تغییر رشته بدم، این درسته؟

    • Reyhane گفت:

      ببخشید میخوام به رشته نظری تغییر رشته بدم، اشتباه شد:)

    • Admin گفت:

      سلام

      خیر . نمیشه
      میبایست تا قبل از مهرماه ( شهریور ماه ) امتحانات تغییر رشته ( دروس تخصصی رشته مقصد ) رو با نمرات بالا پاس کرده باشین.

      در مورد اطلاعات تغییر رشته به شاخه نظری هم میتونین مقاله زیر رو مطالعه کنین:

      https://dr-pedram.com/?p=4906

  • احمد گفت:

    سلام من رشته کاردانش شاخه الکترونیک هستم.می خواستم بدونم به فنی حرفه ای تغییر رشته بدم؟؟؟؟
    راستی من پایه دهم هستم.

  • Amir گفت:

    سلام من دانش اموز رشته الکترنیک کارودانش هستم می خواستم بدونم میتونم به علوم انسانی تغیر رشته بدم من درهدایت تحصیلی سال نهم رشته علوم انسانی روقبول نشدم
    ممنون میشم جوابم روبدین

    • Admin گفت:

      سلام
      بله دوست عزیزم
      میتونین
      معدلتون بالا باشه ، تابستون درس های اختصاصی انسانی دهم رو پاس میکنین و میتونین تغییر رشته بدین
      البته اگر چنین نیتی دارین، میبایست از همین الان شروع کنین برای امتحانات تابستان هم آماده بشین که برای حرکت صحیح‌تون در مسیر، پیشنهاد میدم از خدمات مشاوره و برنامه ریزی و حمایتی مجموعه استفاده کنین.

      • علی گفت:

        سلام. من امسال دیپلم رشته حسابداری رو تو هنرستان فنی حرفه ای می گیرم اما میخوام توی دانشگاه رشته کشاورزی بخونم. میخوام بدونم چه راه هایی برای تغییر رشته وجود داره؟

  • سارا گفت:

    سلام من سال دوم تجربی هستم و میخوام معماری فنی حرفه ای بخونم و ب این رشته تغییر بدم ،چیکار باید بکنم،ممنون♥

  • میلاد گفت:

    سلام وقت بخیر من کاردانش صنایع فلزی خوندم کاردانی فناوری اطلاعات و کارشناسی هم فناوری اطلاعات الان برای شرکت در کنکور رشته تجربی آزمون بدم بایست چکار کنم؟

    • Admin گفت:

      شما در صورت داشتن مدرک کاردانی ( که شما دارین )
      و یا داشتن مدرک پیش دانشگاهی نظری در هر رشته ای می تونین هر کدوم از گروه های آزمایشی کنکور سراسری که علاقمند باشین از جمله تجربی رو آزمون بدین.

      پس تنها میبایست بهمن ماه برای کنکور تجربی ثبت نام کنین و البته با تلاش در جهت صحیح مطالعاتی و یادگیری میتونین در کنکور که تیرماه سال بعد هست در دانشگاه دلخواهتون قبول بشین و تحصیل کنین.

      مطمئنا میدونین برای موفقیت در کنکور تجربی که مشتاقان زیادی داره الزاماتی هست مثل: یادگیری صحیح و کامل مفاهیم از منابع مناسب، برنامه ریزی مطالعاتی برای بالاترین بهره وری، عملکرد صحیح و تست زنی منظم و منسجم که تمام این موارد باید براساس وضعیت و نیازها و شخصیت مطالعاتیتون انتخاب و استفاده بشه.

      دوست داشتین برای موفقیت در مسیر کنکور میتونین با همکاران هماهنگی در مرکز با شماره ۲۲۶۹۱۰۱۰-۰۲۱ تماس بگیرید و از خدمات مشاوره و برنامه ریزی و منابع آموزشی بهره ی لازم رو ببرید.

  • Amir گفت:

    سلام برای تغییر رشته از حسابداری به رشته انسانی چه کتاب های راباید امتحان داد

    • Admin گفت:

      سلام
      باید دروس تخصصی انسانی رو پاس کنین
      علوم و فنون ادبی ، عربی تخصصی، جامعه شناسی ، فلسفه

      • Esfandiyar گفت:

        سلام من دهم رشته مکانیک در فنی و حرفه ای هستم، میخواستم بدونم اگر خواسته باشم برم دانشگاه افسری
        از همین رشته خودم امکانش هست یا نه باید رشته های نظری رو انتخاب کنم؟

  • پوریا گفت:

    سلام،من رشته معماری شاخه فنی و حرفه ای دانشگاه قبول شدم ولی انصراف دادم میخوام کنکور زبان بدم،اگه میشه راهنماییم کنید،با تشکر

    • Admin گفت:

      سلام
      از چه نظر راهنمای میخواهید ؟
      پیشنهاد میدم تماس بگیرین با مجموعه و از خدمات مشاوره حضوری و یا تلفنی استفاده کنین.
      نظام تحصیلی شما، سن شما و … ملاک های مهمی در پاسخگویی به سوال شما هستن

      • امید گفت:

        سلام من کلاس ۱۱ رشتم ریاضی فیزیک خواستم ببینم میشه رستم رو به فنی حرفه ایی تغییر بدم بدون اینکه دوباره بخوام از سال دهم شروع کنم ممنون میشم جواب بدید

  • اسماعیل گفت:

    سلام من سال قبل چهارم دبیرستان رو گذروندم رشته انسانی و قبول شدم حالا واسه دانشگاه میخوام برم رشته فنی الان باید چیکار کنم دقیقا؟لطفا راهنمایی کنید

    • Admin گفت:

      سلام اسماعیل عزیز؛
      میتونین کنکور ریاضی بدین و در دانشگاه وارد رشته های فنی بشین
      میتونین در دانشکده های فنی آزاد و غیرانتفاعی بدون کنکور در مقطع کاردانی به تحصیل بپردازید.

    • علی اصغر گفت:

      با سلام خدمت مدریت سایت عزیز من میخوام رک حرف خودمو بزنم امیدوارم راهنمایی کنید پارسال نه پیدا و سال من نهم بودم ولی به دلیل داشتن تجدید نتونستم رشته خوب برم دوباره امسال نهم رو خوندم ولی بازم تجدید شدم 😁ولی این دفع بخاطر مادر مم که شده می درس بخونم اگه من رفتم رشته کارودانش و سال دهم رو همون جا خوندم میتونم خداوکیلی تغیر رشته بدم آخه من شنیدم میگن از کارودانش به نظری نمیشه میشه یا نه لطفا جواب منو بدین و این که برای این که رشته تجربی برم چه درس هایی باید بخونم تا بتونم تجربی قبول شم باتشکر

      • محمد گفت:

        سلام من دهم هنرستان رشته برق فنی حرفه ای هستم میخواهم تغییر رشته بدم به تجربی ولی تو انتخاب رشته نیاوردم لطفاً راهنمایی کنید

        • حمیدرضا گفت:

          سلام من تو رشته الکتروتکنیک پایه دوازدهم هستم و میخوام تغیر رشته بدم به انسانی
          باید چی کار کنم
          باید کنکور فنی رو ندم و کتاباهای انسانی روبخونم
          ودر کنکور سراری قبول شم برای ورود به دانشگاه های نظری یا نه؟
          باید چی کار کنم

          • دکتر پدرام گفت:

            سلام حمید رضا

            در این مقطع نمیشه تغییر رشته داد. میتونین فارغ التحصیل بشن و کنکور انسانی رو شرکت کنین. از نظر ورود به کنکور منعی برای شما نیست.

  • ... گفت:

    سلام من دوازدهم فنی هستم و میخام کنکور زبان ۹۸شرکت کنم و یکی از راهاش شنیدم تغییر رشته از فنی به نظریه ولی نمیدونم چجوری با توجه ب اینکه الان ترم دوم سال دوازدهم هم شروع شده میخام کنکور زبان شرکت کنم چیکار کنم لطفا کمک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *