امنیت بین الملل

امنیت بین الملل

امنیت بین الملل

International security

 

 

امنیت بین المللی که امنیت جهانی نیز نامیده می شود، همبستگی اقداماتی است که دولت ها و سازمان های بین المللی مانند سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و دیگر کشورها ، به منظور حصول اطمینان از ماندن و ایمنی متقابل انجام می دهند. این اقدامات عبارتند از اقدام نظامی و توافقنامه های دیپلماتیک مانند معاهدات و کنوانسیون ها. امنیت بین المللی امنیت ملی یا امنیت ملی در عرصه جهانی است.

به طور واضح تر، امنیت بین‌ الملل مجموعه‌ ای از تدابیر و اقدامات دولت‌ ها و سازمان‌ های بین‌ المللی ، همچون سازمان ملل متحد است که برای اطمینان از بقا و امنیت متقابل صورت می‌ گیرد.

با پایان جنگ جهانی دوم، موضوع جدیدی از مطالعه دانشگاهی که بر امنیت بین المللی تمرکز دارد، ظاهر شد. این آغاز به عنوان یک حوزه مستقل مطالعه بود، اما به عنوان زیرمجموعه روابط بین المللی جذب شد.

 

رشته امنیت بین الملل یک از رشته های ارائه شده توسط دانشکده اطلاعات که وابسته به وزارت اطلاعات است ، می باشد . دانشجویان از میان آقایان واجد شرایط انتخاب می شوند و پس از پایان دوره تحصیلی کارشناسی ، در صورت احراز صلاحیت علمی و گزینشی ، به استخدام وزارت اطلاعات در خواهند آمد

 

طبق دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی ، مجموع ظرفیت رشته امنیت بین الملل در انتخاب رشته دانشگاه های سراسری در سال گذشته سال تحصیلی ۹۵ – ۹۶ ، ۵ نفر در دوره روزانه بوده است.

۱ دیدگاه

  • سلام خسته نباشین میخواستم بدونم که دانشگاه امنیت بین الملل که شاخه دانشگاه وزارت اطلاعات هست بدونم که دقیقا این دانشگاه چطوریه میشه توضیح بدین بعد چه تراز کنکوری میخواد لطفا من را راهنمایی کنید مرسی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *