هر آن چیز که درباره آزمون تافل TOEFL باید بدانیم (شماره ۲)

تجربه آزمون تافل از آقای امیرحسین

 

خلاصه وضعیت:

نمره ریدینگ: ۲۸             نمره لیسنینگ:۲۵          نمره اسپیکینگ: ۲۶      نمره رایتینگ: ۲۶    نمره کل: ۱۰۵

سنتر: صنعتی اصفهانی        تعداد لغات تسک ۱رایتینگ: ۲۶۰                تعداد لغات تسک ۲رایتینگ: ۳۶۱

تجربه سنتر:

به نظرم سنتر خوبی بود چون بهمون حقوقمونو گفتن و اینکه چه کارهایی مجاز هست و چه کارهایی نیست. واسه من که دانشجوی همونجا هستم یه خوبی دیگه داشت که استرس یه جای جدید رو نداشتم چون بارها از اونجا رد شده بودم.

 

پیشینه زبان:

یکسالی هست که تدریس میکنم اما بیشتر توی سطوح ابتدایی

 

مقدار ساعت و الگوی مطالعه هفتگی:

یک ماه به صورت پاره وقت (روزی یکی دو ساعت) و هفته آخر روزی چهار الی پنج ساعت

 

تجربه شرکت در کلاس های زبان:

من از اول راهنمایی دنبال زبان رفتم و اون موقع کتابای let’s go رو خوندیم بعدش رفتم کانون زبان و از pre intermediate 2 تا آخر advanced هم رفتم. طول این مدت واقعاً به زبان اهمیت می دادم و سعی می کردم تمرینارو انجام بدم و سی دی های کتابارو همه گوش کنم و قسمتی از زندگی روتینم شده بود.

 

تجربه شرکت در آزمون های آزمایشی:

شرکت نکردم.

 

منابع مورد مطالعه و شیوه مطالعه برای لغت:

 

Essential words for TOEFL BARRONS

منابع مور مطالعه و شیوه مطالعه برای گرامر:

برای گرامر آزمون مطالعه نکردم.

 

شما می توانید برای انتخاب آزمون مناسب و پیشرفت در آزمون های جامع با ما در ارتباط باشید

برای دریافت خدمات مشاوره  در حوزه های مختلف همچون: کاهش استرس، بهبود عملکرد آزمون، افزایش توان پاسخگویی، بالابردن بهره وری زمان مطالعاتی، افزایش انگیزه و …. می توانید همه روزه با شماره ۰۲۱-۲۲۶۹۱۰۱۰ تماس و زمان مشاوره رزرو نمایید.

 

منابع مورد مطالعه و شیوه مطالعه برای ریدینگ:

Strategies and tips barrons رو خوندم ولی به نظرم کتابای بهتری باید باشه چون من چیز زیادی ازش یاد نگرفتم.

 

منابع مورد مطالعه و شیوه مطالعه برای لیسنینگ:

نداشتم

 

منابع مورد مطالعه و شیوه مطالعه برای اسپیکینگ:

نداشتم ولی سعی میکردم تا میتونم طبیعی و روان صحبت کنم و از تمپلیت استفاده نکنم بلکه ازشون ایده بگیرم.

 

منابع مورد مطالعه و شیوه مطالعه برای رایتینگ:

کتابای advanced کانون به نظرم خیلی خوبن اگه می خواین از پایه یاد بگیرین من اون کتابارو مرور کردم.

 

سایر موارد:

اوایل سال تحصیلی امسال بود که تصمیم گرفتم تافل بدم و میخواستم قبل از تابستون باشه که فرصت باشه اگه یه وقت خراب کردم یا می خواستم جی آر ای بدم. تا اینکه دوستی توی گروه اواخر پاییز دو تا ووچر برای فروش گذاشتن و من و دوستم گفتیم شاید با تعیین تاریخ امتحان مجبور بشیم یه کم بخونیم. بعد رفتیم دنبال کتاب و یکی یه کتاب essential words barrons گرفتیم.

علاوه بر اون من tips and strategies for toefl ibt رو گرفتم و دوستم همون کتابی که مال خود ets هست. راستش من کتاب استراتژی بارونز رو نپسندیدم ولی کتاب دوستم که آفیشال گاید بود خوب بود و اینکه ۴ سری tpo به همراه جواب داره که می تونه معیار خوبه باشه حداقل برا اسپیکینگ

متأسفانه چون من فقط دو سه هفته برای امتحان وقت بذارم نشد tpo ها رو بزنم و بعد از اینکه یکی دو تاشو زدم دیدک essential words رو تموم کردم و تونستم یه دور مرورشون کنم.

 

به نظرم لغاتش لازمه و ارتباط جالبی بین کلماتش هست

همچنین چند تا ویدیوی نوتفول و تافل ریسورسیز هم دیدم ولی فقط سعی می کردم استراتژیشونو یاد بگیرم و اصلاً به فکر کپی و تمپلیت نبودم.

یه جمله نوتفول هست که به نظرم همون اول روی برگتون بنویسیدش Stay calm, cool and natural و واقعاً هم همینه خیلی این المان ها کمک کننده‌ن، سه روز قبل امتحان tpo 53 رو کامل زدم و نمره ریدینگ و لیسنینگم افتضاح شد (زیر ۲۰) ولی از اسپیکینگ و رایتینگ راضی بودم.

همچنین چند تا اسپیک از ۴۰ تا ۵۰ (دقیق یادم نیست) تمرین کردم و سوالا برام آسون‌تر شد.

 

روز امتحان سنتر تقریباً نیمه پر بود و همون اول کار کیبورد و وسایلو گذاشتم کنار که ریدینگ بزنم

ریدینگ من لانگ بود و خیلی استانداردتر از tpoهای آخر! ولی آخراش استرس زمان داشتم و خیلی سریع جواب دادم که به نظرم شما سعی کنید کاری کنید اون آخر وقت اضافه بیارید حتماً واسه چک کردم مجدد

لیسینینگ هم اوکی بود ولی یکی دوتاش خوب نفهمیدم چی شد و نوت برنداشتم!

قسمت اسپیکینگ هم جالب بود چون من فک می کردم سر امتحان مثل tpo باشه که خودت بزنی سوال بعدی ولی خودش پشت سرهم میاد پس آماده باشین واسه این مسئله و همیشه سعی کنید یاد بگیرید اگه یه سوال رو خراب کردین توی سوال بعدی دیگه بهش فکر نکنید و تمرکزتونو بذارین رو همون تسک…. بی خیال تسک قبلی شین

 

اینجا هم من توی یکیشون ۲۰ثانیه وقت اضافه آوردم و اون ۴۰ ثانیه هم یه حالت ایمپرووایز بود حرف زدنم بیشتر توی رایتینگ اول من ۲۶۰ و دومی ۳۶۰ کلمه نوشتم

نسبت به چندتایی که قبلاً تمرین کرده بودم کمتر بود و اینکه میدیدم جلوییم چقد سریع تایپ میکنه و از من خیلی جلوتره هی استرسمو بیشتر میکرد.

پس باید عادت کرد توی اون تق و تق کیبوردا هم تمرکزتونو از دست ندین و کاری نداشته باشین  این و اون چند تا نوشتن حتی به نظرم نگین حتماً اینقد بنویسم چون بعضی وقتا موضوعات جوریه نمیشه زیاد نوشت! پس به جای اینکه خیلی زیاد بنویسید و آخر سر وقت نکنید روایز کنید، به اندازه بنویسید و حتماً ادیت نهایی رو انجام بدین

موقع رایتینگ هم صدای اذان میومد چون توی دانشگاه صنعتی مسجد و کتابخونه نزدیک هم اند… من که کل آزمون هدست تو گوشم بود به شمام این کارو پیشنهاد میدم.

 

جمع بندی:

امیدوارم نتیجتون از تجربه من این باشه که تافل به اون سختی که فکر میکنیم نیست ولی با تلاش میشه یه نمره خوب گرفت… به شخصه اگه tpo بیشتر میزدم سرآزمون آرامش بیشتری داشتم و نمره بهتری میشد گرفت.

منبع: پرگار

 

شما می توانید برای انتخاب آزمون مناسب و پیشرفت در آزمون های جامع با ما در ارتباط باشید

برای دریافت خدمات مشاوره  در حوزه های مختلف همچون: کاهش استرس، بهبود عملکرد آزمون، افزایش توان پاسخگویی، بالابردن بهره وری زمان مطالعاتی، افزایش انگیزه و …. می توانید همه روزه با شماره ۰۲۱-۲۲۶۹۱۰۱۰ تماس و زمان مشاوره رزرو نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *