معرفی دانشگاه آزاد اسلامی تهران پزشکی

آشنایی با واحد پزشکی تهران

تاریخچه : دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهران در ۲۷ خرداد ماه ۱۳۶۴ تاسیس گردید . دانشگاه فعالیت خود را با ریاست دکتر سید حسن یحیوی و راه اندازی چهار رشته تحصیلی ٬ پزشکی در مقطع دکترای حرفه ای ٬ پرستاری و مامایی و علوم آزمایشگاهی در مقطع کارشناسی با جذب ۳۷۶ دانشجو آغاز کرد و در حال حاضر با بیش از ۶۰۰۰ دانشجو دارای ۳ دانشکده مصوب ٬ ۱۷ رشته در مقاطع تحصیلی دکترای حرفه ای ٬ کارشناسی ارشد ٬ کارشناسی پیوسته ٬ کارشناسی نا پیوسته و کاردانی میباشد .
از فروردین ماه ۱۳۸۶ واحد پزشکی تهران با ریاست دکتر احمد فیروزان همچنان با هدف توسعه کمی و کیفی به فعالیت خود ادامه میدهد . کوشش در جذب بیشتر هیات علمی ٬فعال سازی مرکز توسعه آموزش (EDC) ٬ تاسیس و راه اندازی رشته های جدید ٬ تجهیز بیمارستان ها ٬ احداث بیمارستان های فوق تخصصی مدرن بوعلی با ۲۴۰ تخت در محوطه و زمین فعلی بیمارستان ٬ راه اندازی مراکز پژوهشی و پیگیری و تعمیق مسائل فرهنگی در راس اموری است که در حال حاضر در واحد پزشکی تهران مورد توجه میباشد .

اعضای هیات علمی : در این دانشگاه ۲۲۵ نفر عضو هیات علمی تمام وقت رسمی همکاری دارند که نزدیک به ۸۰% آنان دارای مدرک دکترای تخصصی و فوق تخصصی با مرتبه علمی استاد ٬ دانشیار و استادیار می باشند .

تعداد فارغ التحصیلان : واحد پزشکی تهران تا شهریور ماه ۸۶ ٬ تعدادی حدود یازده هزار نفر فارغ التحصیل داشته است که از این تعداد ۳۷۰۰ نفر در مقطع کاردانی ٬تعدادی ۳۲۱۰ نفر در مقطع کارشناسی ٬ تعداد ۳۷۰ نفر در مقطع کارشناسی ناپیوسته ٬ تعداد ۲۰۰ نفر در مقطع کارشناسی ارشد و ۳۵۰۰ نفر در مقطع دکترای حرفه ای میباشند .

 

 

فعالیت آموزشی و پژوهشی : دانشگاه آزاد واحد پزشکی تهران نه تنها در پیشبرد اهداف خود در زمینه آموز شی بسیار موفق عمل کرده است بلکه در ایجاد زمینه تحقیق و پژوهش برای دانشجویان و اعضای هیات علمی نیز امتیازات زیادی کسب کرده است .
ثبت اختراعات متعدد توسط هیات علمی و دانشجویان ٬ انتشار ده ها مقاله در مجلات علمی و معتبر داخلی و بین المللی ISI و تجهیز و راه اندازی کتابخانه اینترنتی که دسترسی به آخرین ژورنال ها و مجلات علوم پزشکی را میسر می سازد از جمله این اقدامات است .
در حال حاضر در این واحد دانشگاهی ۴ کتابخانه ٬ با بیش از ۳۹ هزار جلد کتب مرجع و غیر مرجع فارسی و لاتین وجود دارد .

فعالیت های ورزشی : از دیگر ویژگی واحد پزشکی تهران درخشش ورزشکاران و کسب امتیازات برتر در المپیاد های مختلف است .
دانشجویان ورزشکار این واحد در هفتمین المپیاد فرهنگی و ورزشی علوم پزشکی کشور با کسب مقام های اول در رشته های بدمینتون و تنیس و تکواندو افتخار آفریدند .
ریاست تربیت بدنی واحد پزشکی تهران به عهده نایب رئیس و عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال بانوان جمهوری اسلامی ایران می باشد .

مساحت کل فضای عمرانی : واحد پزشکی تهران بالغ بر ۱۱۶ هزار متر مربع است که حدود ۶۵۰۰ متر مربع آن به مراکز رفاهی دانشجویان از جمله سالن ورزش به مساحت ۶۰۰ متر رمبع ٬ کتابخانه به مساحت ۸۰۰ متر مربع و فضایسبز و پارکینگ به مساحتی قریب به ۵۰۰۰ متر مربع اختصاص دارد .

جدول تعداد دانشجویان شاغل به تحصیل

ردیف

رشته پزشکی

مقاطع تحصیلی

تعداد دانشجو

۱

پزشکی

دکترای حرفه ای

۱۷۶۷

۲

پرستاری

کارشناسی ارشد

۱۶۲

۳

پرستاری

کارشناسی

۸۴۷

۴

مامایی

کارشناسی

۵۳۸

۵

میکروبیولوژی

کارشناسی

۲۲۶

۶

زیست شناسی سلولی مولکولی

کارشناسی

۸۸

۷

روانشناسی بالینی

کارشناسی

۲۴۶

۸

ژنتیک

کارشناسی

۲۱۷

۹

بهداشت محیط

کارشناسی ناپیوسته

۲۸۳

۱۰

بهداشت محیط

کاردانی

۴۶۳

۱۱

علوم آزمایشگاهی

کاردانی

۷۱۷

۱۲

بهداشت خانواده

کاردانی

۱۳۰

۱۳

بهداشت مبارزه با بیماری ها

کاردانی

۱۶۳

۱۴

بهداشت حرفه ای

کاردانی

۱۳۳

۱۵

تکنسین اتاق عمل

کاردانی

۹۱

۱۶

هوشبری

کاردانی

۸۳

۱۷

هوشبری

کارشناسی

          جمع                                                          ۶۱۵۳

بیمارستان جواهری
واحد پزشکی تهران در شمال شهر تهران

بیمارستان ۱۰۰ تخت خوابی جواهری به مساحت ۳۰۰۰ متر مربع و ۳۶۰۰ متر مربع بنای مفید دارای بخش های قلب ٬ سی سی یو ٬ زنان و زلیمان ٬ جراحی ٬ پوست ٬ آزمایشگاه ٬ رادیولوژی ٬ سونوگرافی ٬ داروخانه و اورژانس مجهز و اتاق های خصوصی و عمومی بوده که در خدمت مردم منطقه و کلیه بیمه شدگان میباشد . بیمارستان جواهری ٬ بیمارستان تخصصی آموزشی درمانی میباشد .

آدرس : خیابان دکتر شریعتی ٬ بالاتر از قلهک ٬ خیابان شهید محمد خاقانی ( زرگنده )
تلفن : ۲۲۶۱۸۵۲۴

 

 

بیمارستان بوعلی
واحد پزشکی تهران در شرق شهر تهران

بیمارستان بوعلی با ۲۴۰ تخت مصوب و ۶۷ هزار متر مربع وسعت ٬ بزرگترین بیمارستان شرق تهران محسوب میشود . این بیمارستان یکی از مراگز دانشگاهی کشور است که تمامی خدمات درمانی مستقیما زیر نظر پزشکان متخصص ٬ برای بیماران انجام میشود و با تمامی بیمه های جاری شامل تامین اجتماعی خدمات درمانی ارتش و بیمه بستری شهری قرارداد دارد . در این بیمارستان تمامی اعمال جراحی عمومی و تخصصبی از جمله : اعمال لاپاراسکوپی ٬ جراحی های آندوسکوپی سینوس ٬ ستون مهره ها ٬ دیسک ٬ تومور های مغزی ٬ چشم ( کاتاراکت ) ٬ ارتوپدی و تصحیح شکستگی ها ٬ سنگ کلیه ٬ فک و صورت ٬ زیبایی بینی ٬ سزارین ٬ ترک اعتیاد زیر بیهوشی انجام میشود . اورژانس بیمارتان بوعلی به طور شبانه روزی با حضور متخصصان مقیم ٬ آماده ارائه خدمات هستند . اداره بیمارستان بوعلی از مهر ماه ۱۳۸۳ رسما به عهده واحد پزشکی تهران قرار گرفته است .
در حال حاضر اداره این بیمارستان ٬ توسط هیات امنایی متشکل از چهار واحد دانشگاهی ٬ تهران پزشکی ٬ تهران مرکزی ٬ تهران شمال ٬ تهران جنوب انجام می پذیرد .

آدرس : میدان امام حسین ٬ ابتدای خیابان دماوند
تلفن : ۳۳۳۴۸۰۳۶

بیمارستان حضرت امیر المونین ( ع )
واحد پزشکی تهران در جنوب شهر تهران

بیمارستان ۲۲۰ تخت خوابی حضرت امیر المونین ( ع ) از قدیمی ترین بیمارستان های دانشگاه آزاد اسلامی است . این بیمارستان در سال ۱۳۵۹ تاسیس گردیده و یکی از فعال ترین بیمارستان های منطقه جنوب تهران به مساحت ۵۸۵۴ متر مربع و ۷۴۷۰ متر مربع بنای مفید است .
بیمارستان امیر المومنین دارای بخش های تخصصی سی سی یو ٬ داخلی ٬ ارتوپدی ٬ ارولوژی ٬ زنان و زایمان ٬ گوش و حلق و بینی ٬ چشم پزشکی ٬ عفونی و پوست است که با بیش از ۴۰ پزشک متخصص و فوق تخصص در خدمت آموزش دانشجویان و ارائه خدمات به مردم منطقه است .
از آبان ماه سال ۸۶ و با موفقیت دکتر جاسبی اداره بیمارستان امیر المونین توسط هیات امنایی متشکل از سه واحد دانشگاهی ٬ تهران پزشکی ٬ شهر ری و اسلامشهر انجام می پذیرد . هدف از اجرای این طرح ارتقاء سطح کیفی خدمات آموزشی ٬ پژوهشی و درمانی در بیمارستان امیر المومنین است . با تجهیز بیمارستان های تابعه واحد پزشکی تهران امکان بهره مندی پرسنل دانشگاه از خدمات فوق تخصصی پزشکی در سطحی مطلوب و با تسهیلاتی ویژه میسر می گردد .

آدرس : نازی آباد ٬ انتهای خیابان شیر محمدی ٬ مقابل پارک سردار جنگل
تلفن : ۵۵۳۴۶۰۶۱

                     

درمانگاه قدس
واحد پزشکی تهران در غرب شهر تهران
درمانگاه تخصصی قدس به مساحت ۴۱۲۹ متر مربع زمین و ۱۰۷۷ متر مربع بنای مفید ٬ دارای درمانگاه های تخصصی اطفال ٬ زنان ٬ داخلی ٬ جراحی ٬ قلب و عروق ٬ گوش و حلق و بینی ٬ چشم پزشکی ٬ ارولوژی و آزمایشگاه میباشد و در نوع خود در منطقه بی نظیر است . پایگاه بهداشت درمانگاه قدس ارائه دخنده خدمات بهداشتی و تنظیم خانواده ٬ مراقبت های مادران باردار ٬ پایش رشد کودک ٬ و واکسیناسیون به صورت رایگان بوده و در سطح دانشگاه آزاد اسلامی منحصر به فرد است .
این پایگاه همچنین عرصه و فیلد دانشجویان پزشکی ٬ بهداشت محیط ٬ بهداشت حرفه ای ٬ پرستاری و تغذیه دانشگاه آزاد اسلامی است و سالیانه مسئولیت آموزش حدود ۱۰۰۰ دانشجو را بر عهده دارد .

آدرس : شهرک قدس ٬ فاز ۶ ٬ انتهای بلوار ایوانکی غربی
تلفن : ۸۸۰۷۸۳۸۸

                 

 

اعتبار جهانی مدرک پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در سازمان بهداشت جهانی WHO

در کتاب راهنمای جهانی مدارس پزشکی وابسته به سازمان بهداشت جهانی WHO از دانشگاه آزاد اسلامی علوم پزشکی تهران با مشخصات مربوطه به عنوان یک دانشگاه معتبر جهانی نام برده است و دانش آموختگان رشته پزشکی در ارتباط با تایید و ارائه مدارک خود به دانشگاه های خارج از کشور هیچ مشکلی ندارد و تا کنون بسیاری از دانش آموختگان مستعد این واحد دانشگاهی در معتبر ترین دانشگاه های کشور های آمریکا ٬ کانادا ٬ استرالیا و به ادامه تحصیل پرداخته و با کسب عالی ترین مدارج تحصیلی برای میهن اسلامیمان ٬ایران افتخار آفریده اند .
سالیانه بیش از ۱۰% از فارغ التحصیلان رشته پزشکی این واحد در آزمون امتحانات جامع علوم پایه ٬ پیش کارورزی و دستیاری (رزیدنتی) در رقابت با سایر دانشجویان رشته های علوم پزشکی پذیرفته میشوند و بیش از ۳۰% فارغ التحصیلان سایر رشته های تحصیلی این واحد در مقاطع بالاتر کاردانی و کارشناسی به تحصیلات تکمیلی خود ادامه میدهند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *