مهارت های زندگی و مدیریت ارتباطات بین فردی

مهارت های زندگی و مدیریت ارتباطات بین فردی

 

 

 

مهارت های زندگی و مدیریت ارتباطات بین فردی

 

 

 

مهارت های زندگی و مدیریت ارتباطات بین فردی – انسان موجودی است اجتماعی و از اولین نیازهای هر انسانی در اجتماع برقراری ارتباط موثر با دیگر همنوعان خود می‌باشد و چه بسیار اتفاقات خوشایندی که می‌توانسته برای ما سرنوشتی متفاوت رقم بزند ولی به دلیل عدم توانایی در برقراری ارتباط موثر از آن موهبت و موقعیت بازمانده‌ایم و آن را از دست داده‌ایم.

 

نقش ارتباطات در زندگی

 

 

 

با توجه با این موضوع مهم که ارتباط موثر در تمامی قسمت‌های زندگی خانوادگی، شغلی، عاطفی و اجتماعی برایمان نقش تعیین کننده‌ای دارد و در کنار آن داشتن مهارت‌های مختلف زندگی می‌تواند برایمان زندگی بهتر با آرامش بیشتر و دغدغه‌های کمتر روحی و روانی فراهم سازد آموزش این مهارتها از الزامات مهم در زندگی هر شخصی می‌باشد که اگر به هر دلیلی اجتماعی شدن آنها را نیاموزیم، کمک حرفه‌ای در این حوزه مفید و مهم می‌باشد.
بسیاری از افراد این آموزه‌ها را در فرآیند طبیعی رشد و یا دوران اجتماعی شدن خود فرا گرفته و پس از آن به صورت ناخودآگاه به تمرین و بهبود و تقویت آنها می‌پردازند ولی گاهی به دلایل مختلف این امکان برای برخی افراد از همان دوران کودکی و یا سنین بالاتر فراهم نمی‌شود که در این حالت کمک گرفتن از یک مشاور و یا مشاور روانشناس بسیار موثر و حائز اهمیت می‌باشد و می‌تواند کیفیت روابط شما را دگرگون نماید.

 

 

تا به حال موقعیتی پیش آمده که نتوانید حرف خود را به خوبی بیان نمایید؟

زمانی بوده که مطلبی را بدانید و یا جواب سوالی را به خوبی به یاد داشته باشید ولی نتوانید آن را بیان کنید؟

مسلما این تجربه را داشته‌اید که موقعیتی را به خاطر ترس یا نداشتن اعتماد به نفس از دست داده‌اید…

آیا می دانید با هر موقعیت استرس زا باید چه رفتاری داشت؟

آیا با دوستان خود در مدرسه، دانشگاه و یا محیط کار روابط دو سویه و بر پایه ی منفعت مشترک دارید و یا در بسیاری مواقع احساس نادرست و ناخوشایند از ارتباط با دوستان و اطرافیانتان دارید؟

 

 

بسیاری از این دست موارد و مسائل مشابه در حوزه توانمندی فردی هستند و دکتر پدرام می‌تواند با شناخت و تجربه‌ای که در زمینه ی ارتباط و مهارت‌های بین فردی دارند، می‌توانند آموزگار و راهنمای مناسبی برای دغدغه‌های مهم شما در این زمینه باشند.

 

 

شما می‌توانید برای خواندن و اطلاع از مقالات مشاوره‌ تحصیلی بر روی اینجا کلیک نمایید.