مشاوره تحصیلی در زمینه مطالعه و حافظه

بسیاری اوقات نمی‌دانیم به واقع بهره­ وری فرزندمان از زمان مطالعه­ اش می­بایست چقدر باشد و یا برایمان مهم است که فرآیند یادگیری برای او باید چه میزان باشد و یا خود دانش‌آموز حس خوشایند و رضایتمندی از نتایج مطالعه­ ی خویش ندارد. برخی از دانش آموزان با وجود اینکه افت تحصیلی نشان نمی‌دهند، اما ممکن است نیاز به آموزش شیوه‌های صحیح مطالعه و روش­های بهسازی حافظه داشته باشند.

روشهای صحیح مطالعه بر اساس شرایط محیطی- خانوادگی و ویژگی های شخصیتی

اغلب دانش آموزان در هر مقطعی با موضوع تقویت حافظه در یادگیری مطالب درسی رو به رو هستند و بعضاً دنبال راه­کارهایی برای تقویت آن می­باشند. تقویت حافظه قوی برای درس­خواندن و یا به صورت کلی تقویت هوش بستگی به سلامت مغز دارد؛ پس چیزی به عنوان حافظه یا هوش بد وجود ندارد. دانش آموزان با وجود حجم زیاد مطلب و مدت زمان کافی برای به خاطر سپردن اطلاعات مورد نیاز به مشاوره صحیح و اصولی نیاز دارند.

راهکارهایی برای تقویت حافظه

برای آگاهی از دیگر راهکارهای تقویت حافظه می توانید از مشاوره تحصیلی دکتر پدرام استفاده کنید.

مرکز مشاوره دکتر پدرام در این زمینه به شما کمک می­کند و با ارائه راهکارهای اصولی در زمینه تقویت حافظه سعی می­کند مطالعه مفید شما را بهبود بخشد.

در سال­های گذشته شاید تنها با افزایش ساعت درس خواندن می­توانستیم نتایج خوبی بدست آوریم، اما امروزه با افزایش رقابت و مفهومی­ تر شدن دروس، برای رقابت مفید و موثر در زمینه ی تحصیل نیاز به مشاور کاملاً حس می شود.

دانش‌آموزان و دانشجویان بسیاری هستند که در جریان تحصیل با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند که مشاوره تحصیلی می‌تواند در رفع این مشکلات کمک­های مؤثری به آنها ارائه دهد.

از جمله ­ی این مشکلات ضعف در پایه‌ی تحصیلی و نبود انگیزه‌ی کافی در زمینه­ی تحصیلی است.

دکتر پدرام بعد از اطلاع از شرایط دانش آموز، سعی می­نمایند تا با آموزش مهارت‌های زندگی و با ارائه‌ی خدمات راهنمایی و اطلاع‌رسانی در زمینه‌های تربیتی، تحصیلی و شغلی پاسخگوی نیازهای اساسی دانش‌آموزان، از جمله شکوفایی استعدادها و توانمندی‌ها، احساس خودارزشمندی و اعتماد به نفس، خودشناسی و ارتقای سلامت روانی آنان نقش مؤثری را ایفا کنند.

در نظر داشته باشید هیج­گاه یک مشاور برای هیچ دانش‌آموزی تصمیم نمی‌گیرد و یا به او القای نظر نمی‌کند بلکه تصمیم‌گیری اختیار و انتخاب و مسئولیت تام برعهده دانش‌آموز است.

وظیفه یک مشاور این است که فقط و فقط به دانش آموز در تصمیم گیری کمک کند و در حل مشکل، فقط می‌تواند با همدلی و همفکری به بررسی راه‌حل‌ها بپردازد.

او هرگز به جای شما فکر نمی‌کند و تصمیم نمی‌گیرد. اما در نهایت تصمیم‌گیری مسئولیت فردی دانش آموز است.

رزرو آنلاین وقت مشاوره با دکتر پدرام


[bookly-form]