قرص آرام بخش نخورید/ آرام‌بخش‌ها شما را چاق می‌کنند

قرص آرام ‌بخش: استرس دارید؟ به سراغ قرص آرام‌بخش می‌روید. هیچ‌چیز آنطور که دل‌تان می‌خواهد، پیش نمی‌رود و اعصابتان حسابی بهم ریخته است؟ قرص آرام ‌بخش می‌خورید. برنامه خواب‌تان بهم خورده است؟ قرص آرام‌بخش… دست نگه دارید. از همه عوارض مصرف خودسرانه داروها که بگذریم، اگر نگران جوانی‌تان هستید باید بدانید که مصرف اکثر قرص‌های آرام‌ بخش با افزایش وزن همراه است.

قرص آرام بخش

چرا چاق می‌شوید؟

اکثر قرص‌های آرام‌بخش اشتهاآور هستند و از این رو مصرف بی‌رویه آن‌ها سبب افزایش وزن در فرد می‌شود.

البته اگر این داروها را پزشک برای شما تجویز کرده‌است، اجازه قطع خودسرانه داروها را ندارید. اول باید مشکلی که باعث مصرف داروی آرام‌بخش شده، رفع شود. تا زمانی که این داروها مصرف شود این اشتهای کاذب نیز وجود خواهد داشت. بنابراین پیشنهاد می‌شود فرد تحت‌نظر متخصص مربوطه، ابتدا تمام انرژی‌‌اش را درصدد رفع مشکل اصلی متمرکز کند و سپس بعد از رفع این مشکل به مشکل افزایش وزن بپردازد.

چاره چیست؟

اگر ناچار به مصرف قرص آرام ‌بخش هستید و کم‌خونی ندارید، می‌توانید برای مدتی در میان‌وعده‌ها رژیم گیاه‌خواری را جایگزین مواد خوراکی گوشتی کنید؛ چون  هم آرام‌بخش هستند و هم کالری کم‌تری دارند.

اما اگر کم‌خون هستید، حتما با نظر پزشک از قرص آهن و مکمل‌های ب‌کمپلکس استفاده کند. البته در صورت تایید پزشک، بهتر است مکمل ب‌کمپلکس را آخر شب بخورد چون اشتهاآور است و در طول روز باعث افزایش اشتها خواهد شد.

پیشنهاد دکتر پدرام: قرص افسردگی را دور بریزید/ این خوراکی‌ها از داروهای ضد افسردگی موثرترند

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *