بهترین آزمون آزمایشی برای کنکور سراسری

یکی از سوالات متداول بچه ها در مورد اینه که بهترین آزمون آزمایشی برای کنکور سراسری کدوم آزمون هستش. امروز تصمیم گرفتیم که در این مورد باهاتون صحبتی داشته باشیم. هر کدوم از آزمون‌های آزمایشی ویژگی‌های مثبت و منفی خاص خودشونو دارند که امروز برای شما میگیم و تصمیم نهایی رو به عهده‌ی خودتون قرار میدیم.

آزمون های کانون قلم چی

 

گزینه‌ی انتخابی اکثر داوطلبین کنکور برای آزمون‌های آزمایشی ، قلم چی هستش که سابقه‌ی طولانی تری نسبت به بقیه آزمون ها هم داره و از نظر خیلی از مشاورین و دانش آموزها بهترین آزمون آزمایشی برای کنکور ۹۷ هستش. برنامه‌ی آزمون‌های قلم چی چند سالی هست که تغییر خاصی نکرده و یه جورایی جواب خودشم داده. جامعه‌ی آماری این آزمون هم همون طور که گفتیم نسبت به دیگر آزمون های خیلی بیشتره و میتونه گزینه‌ی خوبی برای سنجش وضیعیت کلی درس خوندنتون باشه (گرچه خیلی از بچه‌ها توی قلم چی موفقن و بعد توی کنکور رتبه‌ی کمتری نسبت به کسایی که قلم چیشون خوب نبوده بدست میارن ولی خب این دسته استثنا هستند)

کیفیت سوالات قلم چی معمولا قابل تایید هستش. گرچه بعضی وقتا در بعضی آزمون‌ها و بعضی از درس‌ها واقعا سوالات بی‌کیفیت طرح میشن. ولی در کل میشه گفت قابل قبول هست کیفیت سوالات. نحوه‌ی تالیف سوالات هم به این شکل هستش که تعداد زیادی طراح داره هر درس و هر کدوم تست‌های زیادی رو ارائه میدن و یک تیم گزینشگر سوالات رو گلچین میکنن و نهایی میکنن میذارن توی آزمون. به طور کلی میشه گفت سوالات کانون از سطح کنکور کمی سطحشون بالاتره. هزینه آزمون‌های قلم چی هم البته بیشتر از بقیه آزمون‌ها هستش و علاوه بر هزینه‌ی آزمون شما رو مجبور می‌کنن کتاب‌های زیادی تهیه کنید که سطح بالایی هم ندارند اکثرشون.

آزمون های گزینه ۲

 

گزینه‌ی۲ جامعه‌ی آماری پایین‌تری نسبت به قلم چی داره و هزینه‌ی کمتری هم برای آزمون‌ها میگیره. ایرادی که نسبت به گزینه ۲ میشه گرفت بحث برنامه‌ی آزمون هاست که کمی غیراستاندارد به نظر میرسه. برنامه گزینه۲ به طوری تهیه شده که سرعت بالایی داره و تمرکز اصلی روی مرور گذاشته شده. ازین جهت شاید برای داوطلبینی که فارغ التحصیل هستند بهتر باشه چنین برنامه‌ای ولی برای دانش‌آموزان پیش دانشگاهی وقت زیادی میگیره و منطقی نیست. کیفیت سوالات گزینه‌ی ۲ قابل قبول هستش و تلاش زیادی میشه که منطبق با کنکورهای سال‌های قبل سوالات طرح بشن البته این توجه زیاد به سبک سوالات سال های قبل ، جلوی نوآوری و خلاقیت طراح ها رو کمی گرفته و دانش آموز شانس برخورد با سوالات با سبک جدید رو نداره. این که سوالات با سبک جدید توی آزمون باشن این امتیاز رو داره که دانش‌آموز بتونه روز کنکور هم اگر نوع جدیدی از سوال اومده بود استرس خودشو کنترل کنه و بتونه راحت راه حل رو پیدا کنه و وقت زیادی برای درک سوال نگذاره.

آزمون‌های گاج

 

آزمون‌های گاج که جامعه‌ی آماری بسیار پایینی هم داره یکی دیگر از گزینه‌های پیش روی بچه ها هستش. طراحی سوالات آزمون‌های گاج کمی با دقت و وقت بیشتری انجام میشه و برای این که سوالات استانداردی به دست دانش‌آموز برسه تلاش زیادی میشه. برنامه‌ی این آزمون‌ها هم تا حدی منطبق با آزمون های قلم چی دراومده و شباهت های زیادی با برنامه ی آزمون های قلم چی داره. در دروس عمومی و درس زیست مخصوصا سوالات آزمون‌های گاج خیلی مورد استقبال دانش‌آموزان قرار گرفته و حتی کسایی که این آزمون رو شرکت نمی‌کنن سعی می‌کنن سوالات عمومی و زیست این آزمون رو پیدا کنن و بررسی کنن و جواب بدن.

آزمون های سنجش

 

آزمون‌های سنجش رو آخری نوشتیم و یه جورایی توی مقایسه نیوردیم چون شرکت توش واجبه. البته ممکنه برادر یا خواهری داشته باشید که چند سال پیش کنکوری بوده و به شما بگه آزمون‌های سنجش کیفیت بالایی ندارند. این حرف برای زمان کنکور اون‌ها درست بوده ولی میشه گفت از سال ۹۲ به بعد ورق برگشت و سوالات آزمون‌های سنجش دچار دگرگونی خاصی شدند و علاوه بر اون یه جورایی یه منبعی شدند برای پیش‌بینی کنکور. برای مثال اولین بار توی آزمون‌های سنجش دو تا ریدینگ دادند و کنکور همون سال هم همین کار رو کردند. این فقط یه مثال ساده هستش ولی به طور کلی میشه گفت تطابق زیادی با کنکور خواهد داشت و شرکت توی این آزمون ضروری هستش در ضمن جامعه‌ی آماری بالایی هم داره. اما شرکت در آزمون‌های سنجش به تنهایی کافی نیست بلکه باید مکمل یکی از آزمون‌های بالا باشه. چرا که تعداد آزمون‌هاش زیاد نیست و فاصله‌ی زیادی بین آزمون‌ها هستش که این خودش باعث میشه برنامه‌ی آزمون‌ها اونقدر دقیق و قابل اطلاق به درس خوندن شما در طولانی مدت نباشه ولی خب همون طور که گفتیم حتما باید توی این آزمون شرکت کنید و اگر هم امکان شرکت توی این آزمون‌ها رو ندارید حتما سوالاتش رو بگیرید و کار کنید چون خیلی خیلی مهم هستند و میتونن تاثیر زیادی داشته باشن توی کنکور شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *