حس درس خوندن ندارم

 

اگر شما هم دچار این مشکل هستید و تنها بهونتون برای درس خوندن اینه که همیشه میگید حس درس خوندن ندارم حتما این مطلب رو بخونید و سعی کنید روش فکر کنید.

اول از اینجا شروع می کنیم که هرکسی یک رویایی داره توی زندگیش و میخواد یه چیزی رو بدست بیاره. بعضی ها شهرت ، بعضی ها ثروت ، بعضی ها علم و بعضی هم هر سه با هم. متاسفانه برای ما این ذهنیت پیش اومده همیشه که خواستن توانستن است در صورتی که اصلا به این شکل نیست شما برای این که چیزی رو بدست بیارید باید حتما برنامه ریزی داشته باشید و راه رسیدن بهش رو خیلی دقیق طی کنید. آدم ها برای هر عملشون یه هدفی دارند شما حتی وقتی جای نشستنتون رو هم عوض می کنید بخاطر این هستش که فکر می کنید در اون حالت راحت تر هستید.

یکی از نیاز های آدم اینه که بقیه نسبت بهش چه دیدی دارند و این که چه سودی برای جامعه داره. افرادی که چنین دیدی دارند و به علم هم علاقه دارند اکثرا سراغ درس و کنکور میرن تا به این هدف برسن. اما خیلی ها هم که این هدف رو دارند با یک جمله حس درس خوندن ندارم خودشونو از رسیدن به هدف دور می کنند. هر سال تعداد زیادی از بچه ها توی کنکور شرکت می کنن و فقط کسایی که حال درس خوندن رو داشتند موفق میشن! درس خوندن واقعا کار سختی نیست شما فقط کافیه یه جا بشینید و کتاب بخونید! کاری که خیلی ها عاشقشن و اصلا حس داشتن یا نداشتن براشون معنی نداره چون براشون حتی تفریح حساب میشه مطالعه کردن.

حالا یک مشکلی که هست اینه که خیلی از بچه ها دنبال علاقشون نرفتند و رشته ای رو انتخاب کردند که نه استعدادی در اون دارند و نه علاقه ای. چنین اشخاصی مطمئنا نمیتونن خوب درس بخونن و اگر هم بخونن براشون شکنجس! این دسته از بچه ها حتما باید خیلی سریع دنبال علاقشون برن و از این که دیر شده یا مسائل این چنینی هیچ ترسی نداشته باشند.

عادت کردن به مطالعه

دسته ای دیگه کسایی هستند که تا حالا اصلا مطالعه ی جدی نداشتند و واقعا هیچ ایده ای از درس خوندن ندارند! جالبه بدونید که درس خوندن یک عادته و وقتی که شما این عادت رو داشته باشید حتی وقتی که نیازی هم نداشته باشید که آزمونی شرکت کنید باز مطالعه می کنید. بدی این قضیه اینه که عادت مطالعه یک شبه به وجود نمیاد. کسایی که عادت به مطالعه ندارند مسلما سخته براشون شروع کردن و به دلیل مشاوره های غلط برخی از مشاورین از ساعت های درسی بالا شروع میکنن. در صورتی که کسی که عادت به مطالعه نداره باید از ساعت مطالعه ی کم شروع کنه و کم کم این ساعت مطالعه رو ببره بالا تا به سطح مطلوب برسونه.

نکته ی بعدی این هستش که شما میتونید رابطتون را با مطالعه توسط کتاب های غیر درسی شروع کنید. رمان یا داستان کوتاه یا شعر یا هر چیز دیگه ای که علاقه دارید رو بردارید و چند صفحه ای ازش بخونید وقتی که گرم شدید میتونید برید سراغ کتاب های درسی و اون ها رو مطالعه کنید.

 

شرایط مناسب برای مطالعه و انگیزه گرفتن

یک مشکل دیگه هم که هست مکان مطالعه هستش که بعضی ها در جاهای اشتباه درس میخونن. شما باید جایی و به شکلی درس بخونید که احساس راحتی می کنید حالا میتونه پشت میز باشه یا روی زمین باشه. سعی کنید در نهایت آرامش شروع به مطالعه بکنید و هدفتون رو همیشه یادآوری کنید. میتونید حتی رشته ای که دوست دارید قبول بشید رو با اسم دانشگاه و اسم خودتون پرینت بگیرید و توی محل مطالعتون بذارید و هر وقت خسته شدید یا با خودتون فکر کردید که حس درس خوندن ندارم یه نگاهی به اون بندازید و انرژی بگیرید.

این رو در نظر بگیرید که همین یک سال کنکور خیلی توی بقیه سال هایی که در پیش رو دارید تاثیر گذار خواهد بود. به ده سال دیگتون فکر کنید مطمئن باشید اون موقع حتما ترجیح میدادید که توی این یک سال کنکور مطالعه می کردید همون طور که خیلی ها رو همین الان توی جامعه میتونید ببینید که بزرگ ترین حسرتشون این بوده که کاش درس خونده بودن!

درس خوندن حس قشنگی داره!

طرز فکر شما به درس خوندن هم خیلی مهمه. درس خوندن خیلی کار جالب و هیجان انگیزیه. شما هر رشته ای که باشید کلی اطلاعات جالب بدست میارید و لذت آموختن و داشتن دانش رو حس می کنید. مطمئنا اگر در زمینه ای که علاقه دارید درس بخونید حتما مطالعه کردن براتون تبدیل به بزرگترین اولویت زندگیتون خواهد شد. کسایی که ساعت مطالعشون پایینه مسلما کار های زیادی هم انجام نمیدن و اکثر وقتشون رو هدر میدن. شما اگر درس بخونید باز هم وقت برای فیلم دیدن و بیرون رفتن و غیره خواهید داشت منتها یکم با برنامه ریزی و کنترل شده تر.

پس وقتی که خواستید بگید حس درس خوندن ندارم یه لحظه یادآوری کنید به خودتون که توی این برهه زمانی چه کار واجب دیگه ای هست که الان میشه انجام داد ولی سال دیگه نمیشه انجام داد؟ مسلما هیچ کاری نیست. این درس خوندن برای کنکوره که فقط امسال فرصتشو دارید مگر نه همه کار های دیگه رو یک روز بعد از کنکور هم میشه انجام داد.

مساله دیگه هم کمبود انرژی هست که میتونه بر اثر افسردگی یا سو تغذیه باشه که حتما باید هر کدوم از این دو که باشه جدی بگیرید و به دنبال راه حلش باشید و در پایان این که هر کسی لازم نیست درس بخونه شاید بعضی ها استعداد و علاقشون اصلا آکادمیک نباشه و خیلی هم توی زمینه های دیگه بتونن موفق بشن. کنکور تنها راه موفقیت نیست بلکه میشه گفت آسون ترینشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *