سهمیه ۵ درصدی ایثارگران یا سهمیه مناطق

سهمیه ۵ درصدی ایثارگران یا سهمیه مناطق

همون طور که میدونید از کنکور ۹۶ سهمیه ای به نام سهمیه ۵ درصدی ایثارگران اضافه شد به سهمیه ها که به خودی خود سوالات زیادی رو برای بچه هایی که میتونستند از این سهمیه استفاده کنند ایجاد کرد. در این مطلب سعی می کنیم به پاره ای از این سوالات پاسخ بدهیم.
سهمیه ۵ درصدی ایثارگران شامل چه کسانی می شود؟

این سهمیه مخصوص همسران و فرزندان جانبازان معزز با درجه ی جانبازی کمتر از ۲۵ درصد و فرزندان و همسران رزمندگانی که حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه داشته باشند هستش.
نحوه تاثیر سهمیه ۵ درصدی ایثارگران در کنکور به چه شکلی است؟

این سهمیه دقیقا مثل سهمیه ۲۵ درصدی هستش با این تفاوت که ظرفیتش یک پنجم ظرفیت سهمیه ۲۵ درصدی هست. نحوه تاثیرش توی کنکور هم به این شکله که اگر داوطلبی که این سهمیه رو داره بتونه هفتاد درصد نمره ی قبولی آخرین فردی که در اون رشته محل قبول شده رو کسب کنه درصورتی که ظرفیت باشه میتونه اون رشته رو قبول بشه. در ضمن ظرفیت مازاد سهمیه ۲۵ درصدی هم به سهمیه ۵ درصدی تعلق میگیره به این معنی که اگر ظرفیت یک رشته محل از کسایی که سهمیه ۲۵ درصدی داشتند پر نشد اون ظرفیت به دارندگان سهمیه ۵ درصدی تعلق میگیره.
از سهمیه ۵ درصدی ایثارگران یا سهمیه مناطق استفاده کنم؟

بنابه کارنامه های اولیه و نهایی کنکور سراسری و مقایسه ی اون ها با کارنامه ی کسانی که سهمیه ۵ درصدی نداشتند میشد به این نتیجه رسید که سهمیه ۵ درصدی ایثارگران حتی از سهمیه منطقه ۳ هم تاثیرش در کنکور بیشتر هست پس به کسایی که میتونن از این سهمیه استفاده کنند پیشنهاد می کنیم که این کار رو بکنن و از سهمیه مناطق استفاده نکنند.

 

چنان چه سوالی در مورد انواع سهمیه ها در کنکور داشتید میتونید در سیستم پرسش و پاسخ بپرسید سوالتون رو تا بهتون پاسخ بدیم در اسرع وقت.

۸ دیدگاه

  • لاله گفت:

    سلام ببخشید گفته صد۶ بود که حضور حداقل ۶ ماه در متطقه سهمیه ۵ درصد میباشد بعد یسوال داشتم ۱۱۰ ماه حضور در منطقه جزو ۲۵ درصد یا ۵ درصد محسوب میشه؟؟؟؟؟

    • دکتر پدرام گفت:

      سلام . مسلما جزو ۲۵درصد ولی این موضوع صرفا باید از طریق سازمان بنیاد ایثارگران و جانبازان پیگیری بشه.

  • فاطیما گفت:

    با سلام و عرض ادب.
    سؤالی داشتم از خدمتتون.
    فردی سال های ۹۶_۹۷_۹۸ با سهمیه ۵٪ ایثارگری در کنکور سراسری شرکت کرده اما تنها در سال ۹۷ یه رشته شبانه قبول شد!
    ثبت نام هم کرد اما بعد انصراف داد!
    حالا برای کنکور ۹۹ میتونه مجددا از سهمیه ۵٪ استفاده کنه یا خیر؟
    شدیدا به پاسخگوییتون نیازمندیم!
    ممنون میشم در اسرع وقت پاسخمو بدید.
    در پناه حق.

  • شقایق گفت:

    سلام..خسته نباشد.کنکور۹۶هم گفتن تاثیرمیدن اماندادن کسایی که سهمیه۵درصدی داشتن رتبه کشوری روواسشون درنظرگرفتن..یعنی حتی منطقه۳هم اینجوری رفت..

    • Admin گفت:

      اصولا میبایست تاثیر داشته باشه ولی این که بوده یا نبوده و یا چگونگی تاثیرش رو دیگه از سازمان سنجش که متولی امر هست باید پیگیر شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *