خواب کافی و خوراک مناسب برای افزایش تمرکز در کنکور ضروری است

تمرکز در کنکور: هرچقدر هم که درس خوانده باشید و مطالعه کرده باشید، باید به خاطر داشته باشید که به یادآوردن همه چیزهایی که آموخته‌اید، کار ساده‌ای نیست اما با تقویت حافظه و افزایش تمرکز می‌توانید موفقیت خود در کنکور و امتحان‌های نهایی را تضمین کنید.

خوب بخوابید

در این راستا فراگیران باید توجه داشته باشند که خواب خوب باید حدود ساعت ۹ شب تا ۴ صبح باشد تا موجب رفع خستگی‌های جسمی و روحی و افزایش قدرت حافظه و تمرکز شود.

با انتقال مطالعه شبانه به مطالعه سحرگاهی، تأثیر شگرف آن را در میزان یادگیری و تمرکز و همچنین شادابی و توان جسمی و روحی خود خواهید دید.

بی‌خوابی‌های درازمدت باعث خشکی مزاج مغز، اختلال خواب، رؤیاهای ترسناک، کاهش حافظه و حتی مشکلات روحی و روانی جدی، اختلال گوارش، ضعف و بی‌حالی، کاهش انرژی و تمرکز و تیرگی رنگ پوست می‌شود.

مناسب بخورید

بین وعده شام و خواب افراد، دست‌کم ۳-۲ ساعت فاصله باشد تا موجب نفخ و ورم معده، ایجاد رؤیاهای ترسناک، کاهش تمرکز و ایجاد کسالت و خستگی در روز بعد نشود.

برای کاهش اضطراب و تشویش، افزایش تمرکز در زمان مطالعه و بهبود کیفیت خواب پرهیز از خوردنی‌های سودازا و غلیظ‌کننده‌های خون مانند گوشت گاو و گوساله، سوسیس و کالباس، عدس، بادنجان، قارچ، کنسروها و کمپوت‌ها، غذاهای خمیری و لزج مانند ماکارونی و لازانیا و پنیر پیتزا، غذاهای مانده و نان‌های بیات، خوردنی‌های خیلی‌ترش یا خیلی‌شور و همچنین پرهیز از خوردنی‌های محرک چون ادویه تند، انواع سس‌های قرمز و سفید توصیه می‌شود.

همچنین در این ایام پرهیز از حبوبات و غذاهای حاوی آنها، به خاطر ایجاد نفخ گوارشی و اختلال در تمرکز نیز توصیه می‌شود.

انرژی بگیرید

همچنین مصرف دو عدد خرما همراه هر وعده صبحانه، خوردن یک برش متوسط خربزه ۲۰ دقیقه پس از وعده‌های ناهار و شام، خوردن یک خوشه متوسط انگور شیرین ۴۵ دقیقه پس از وعده‌های صبحانه، ناهار و شام نیز در تغذیه فراگیران در نظر گرفته شود.

همچنین گنجاندن شیر با کیفیت همراه کمی عسل در رژیم غذایی روزانه، خوردن ۴۰ دانه مویز بی‌هسته صبح ناشتا برای تقویت حافظه و خوردن انگور دو ساعت بعد از غذا در تغذیه این ایام قرار گیرد.

دکتر پدرام به شما توصیه می‌کند پس از خواندن مطلب تمرکز در کنکور این مقاله را هم بخوانید:

چه عواملی در نتیجه آزمون کنکور تاثیرگذار است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *