حواس پرتی سرجلسه آزمون و کنکور

حواس پرتی سرجلسه آزمون و کنکور

یکی از مشکلات بچه ها که خیلی هم فراگیر هست حواس پرتی سرجلسه آزمون و کنکور هستش که امروز میخوایم در موردش صحبت کنیم. ذهن ما آدم ها خیلی پیچیدست و میتونه در آن واحد به هزاران چیز به صورت خودآگاه و ناخودآگاه فکر کنه! این مزیت گاهی اوقات البته جلوی پیشرفتمون رو هم میگیره مثالش همین حواس پرتی سرجلسه آزمون و کنکور که بعضی از بچه ها دچارش هستند.
عادت به راحتی!

یکی از علت هایی که میتونه باعث حواس پرتی سرجلسه آزمون و کنکور این هستش که شما در خونه همیشه مطالعه کردید و عادت به وضعیتی که در اون آزمون میدید ندارید. مثلا توی خونه زیر باد کولر یا کنار شوفاژ با لباس راحتی هستید و هر وقت هم تشنه یا گشنه شدید سریع میرید سر یخچال ولی سر جلسه ی آزمون اون راحتی رو ندارید! کسایی که این مشکل رو دارند میتونند در ابتدا سعی کنند توی خونه یکمی بیشتر به خودشون سخت بگیرند مثلا لباس بیرونی بپوشند و درس بخونند یا مدام از سر جاشون بلند نشن و وقتی مطالعه می کنن گوشیشونو برندارند. مشابه سازی شرایط توی خونه باعث میشه شما ذهنتون هنگام درس خوندن شرطی بشه و حواس پرتی سرجلسه آزمون و کنکور رو به حداقل برسونید.
ذهن مشوش و پریشون

گاهی اوقات هم کلا ذهن بعضی از بچه ها واقعا پریشون و مشوش هست و ربطی به عادتشون نداره. این بچه ها میتونن یه سری مدیتیشن هایی انجام بدن که به صورت معجزه آسایی تمرکزشون رو افزایش میده. اگر زبان انگلیسیتون خوب باشه میتونید خیلی راحت این مدیتیشن ها رو پیدا کنید از توی اینترنت و انجام بدید.
عوامل بیرونی مزاحم

اما گاهی اوقات عوامل مزاحمت درونی نیستند و بیرونی هستند مثلا مراقب با تلفنش صحبت میکنه یا رفت و آمد توی جلسه زیاد هستش. این اتفاقات اکثرا توی جلسه آزمون های آزمایشی اتفاق میفته و توی جلسه های کنکور خیلی به ندرت شما دچار چنین مشکلاتی خواهید شد. اما به هر حال شما باید خودتون رو برای چنین شرایطی هم آماذه کنید که اگر خدای نکرده سر جلسه ی کنکور این مشکلات پیش اومد بتونید راحت کنترلشون کنید. راه حلی که برای این قضیه میشه گفت تقریبا شبیه مورد اوله سعی کنید زیاد برای مطالعتون جای ایدئال پیدا نکنید. اگر کسی صحبت کرد با تلفن یا مهمون اومد خونتون سعی کنید با وجود اون ها هم به مطالعتون ادامه بدید مسلما سخت تر میشه ولی این که بتونید در شرایط بد هم تمرین تمرکز کنید میتونه شما رو برای یک جلسه ی کنکور که مزاحمت های بیرونی درش باشه آماده کنه.

سعی کنید از آزمون های آزمایشی هم برای تمرین تمرکز کمک بگیرید. فلسفه ی آزمون های آزمایشی این هستش که شما قبل کنکور چند بار شرایط کنکور رو تجربه کنید. پس سعی کنید توی جلسات آزمون ها بدون توجه به افکار یا صداهای مزاحم به تست زنی ادامه بدید و اصلا به روی خودتون نیارید!

 

نویسنده : دکتر مهرداد | مشاور و برنامه ریز آموزشی

منبع : سایت دکتر پدرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *