دانشگاه پیام نور – اردستان

درباره دانشگاه پیام نور مرکزاردستان
تاریخچه دانشگاه
گسترش آموزش در کشور یکی از ارکان توسعه علمی،رشد اجتماعی،شکوفایی استعدادها و زمینه ساز خلاقیت های انسانی است. دانشگاه پیام نور طبق اساسنامه مصوب جلسات ۹۹ و ۱۰۰ مورخه ۱/۹/۱۳۶۷ و ۸/۹/۱۳۶۷ شورای مشترک کمسیون های ۱ و ۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی تاسیس شده است. در حال حاضر این دانشگاه با دارا بودن بیش از ۳۵۰ واحد و مرکز در سراسر ایران نقش چشمگیری در تحقق اهداف بلند آموزش عالی کشور دارد.
دانشگاه پیام نور مرکز اردستان نیز یکی از مراکز نسبتاً قدیمی دانشگاه پیام نور است که در مهر ماه ۱۳۷۴با جذب ۱۲۰ نفر دانشجو در رشته علوم تربیتی که از طریق دوره های آزاد و کنکور سراسری پذیرفته شده بودند فعالیت آموزشی خود را آغاز نموده است. در سال ۱۳۷۵ رشته های مدیریت بازرگانی و ادبیات فارسی و در سال ۱۳۷۶ رشته علوم اجتماعی و نهایتاً از سال ۱۳۸۰ تا کنون تعداد ۱۹ رشته تحصیلی بر رشته های دایر در آن افزوده شده است.اکنون پس از قریب به ۱۶ سال از عمر این دانشگاه ، شاهد پیشرفت های قابل توجهی در حوزه های آموزشی، عمرانی ، فرهنگی و پژ.وهشی می باشیم.
در حال حاضر این دانشگاه جمعاً با ۲۳ رشته تحصیلی و ۲۵۰۰ نفر دانشجو مشغول به ادامه فعالیت می باشد. به منظور توسعه فضای آموزشی و اداری فاز اول دانشگاه با مساحت ۲۰۰۰ متر در سال ۱۳۸۰به بهره برداری رسید و در سال های اخیر با تسریع بخشیدن به فعالیت های عمرانی فاز دوم دانشگاه به مساحت ۲۰۰۰ متر مربع در بهمن ماه سال ۱۳۸۷ افتتاح گردید و در حال حاضر نیز مجتمع فرهنگی و نمازخانه و نیز دانشکده فنی و مهندسی آن در حال ساخت می باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *