معرفی دانشگاه آزاد اسلامی – واحد رودهن

تاریخچه تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن

پس از تأسیس و راه اندازی واحدهای اولیه دانشگاه آزاد اسلامی در شهرهایی از جمله تهران، با فاصله زمانی تقریباً یک سال، در ۱۴ آبان ۱۳۶۲، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن فعالیت خود را آغاز کرد و با تاسیس این واحد دانشگاهی در شهر رودهن باب جدیدی در مسیر توسعه این شهر گشوده شد.

روند توسعه واحد رودهن از سال ۱۳۶۵ آنقدر سریع بود که به تغییر روند مهاجرت، افزایش جمعیت و ساخت و ساز و ایجاد تغییرات گسترده اقتصادی_اجتماعی در این شهر منجر شد و این اثرات مثبت در مسیر پیشرفت و آبادانی شهر رودهن همچنان سیر صعودی خود را طی می کند.

یکی از بانیان اصلی راه اندازی این مرکز آموزش عالی در شهر رودهن مرحوم آیت الله سید احمد میرخانی بود. ایشان از معدود افرادی بودند که در کنار امور مذهبی، تألیف و خلق آثار مذهبی، به فعالیت ها و امور فرهنگی و اجتماعی اشتیاق و شور فراوانی داشتند. از جمله فعالیت های فرهنگی و اجتماعی برجسته ایشان واگذاری اولین ساختمان و کسب موافقت سازمان مرکزی برای تأسیس دانشگاه در رودهن بود.

 امروز، به لطف خدای متعال و با سخاوت و کوشش پر ارزش آن عالم فقید، هزاران جوان جویای علم و دانش از سراسر کشور با حضور در این دانشگاه از خرمن علم و دانش بهره می جویند و در کنار آن، مردم رودهن و حتی شهرهای اطراف آن از جمله آبعلی، بومهن و مهرآباد از نعمت این مرکز علمی_فرهنگی شاهد رشد و شکوفایی شهر خود هستند.

پس از موافقت با تاسیس این واحد، آقای سید کاظم شریعت پناهی به ریاست این واحد منصوب شد و در ۱۴ آبان ۱۳۶۲ مراسم افتتاحیه با حضور مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی، مسئولان شهرستان و جمعی از معتمدان شهر در ساختمان جنب بانک ملی برگزار شد و این واحد دانشگاهی فعالیت رسمی خود را آغاز کرد و از نیمسال دوم ۶۲-۶۳ دانشجو پذیرفته شد. پس از چندی، آقای شریعت پناهی به دلیل داشتن مسئولیت در دفتر آزمون در سازمان مرکزی و به دلیل آن که این واحد نوپا نیاز به فعالیت  بیشتر و مسئول تمام وقت داشت، از سمت خود در واحد رودهن استعفا کرد و آقای سید مهدی حسینی به سمت ریاست واحد دانشگاهی نوپا در شهریور ۱۳۶۵ منصوب شد.

روسای دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن از بدو تاسیس عبارتند از:

_ از سال ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۵ چهار سال اول تاسیس این واحد دانشگاهی،آقای محمدکاظم شریعت‌پناهی

_ از سال ۱۳۶۵ تا ۱۳۸۶ به مدت ۲۱ سال آقای سیدمهدی حسینی

_ از  آبان ۱۳۸۶ تا شهریور ۱۳۹۱ به مدت ۵ سال آقای دکتر غلامحسین حیدری

_ از شهریور ۱۳۹۱ تا فروردین ۱۳۹۲ به مدت ۱۸ ماه آقای دکتر علیرضا ایرانبخش

_ از فروردین ۱۳۹۲ تاکنون آقای دکتر نقی شجاع

دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن پس از پیمودن راه‌های سخت و پرسنگلاخ، هم اکنون با تکیه بر الطاف الهی و پشتیبانی مردم فرزانه و فرهیخته میهن بزرگمان سرافراز و پیشتاز بر فراز قله‌های رفیع علم و فرهنگ ایستاده و خدمت به دانش پژوهان و حکمت اندوزان ایران زمین را بزرگ ترین افتخار خود می داند. با جامع شدن دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در اسفند ماه ۱۳۹۱، فعالیت‌ها و تلاش‌های علمی_پژوهشی این واحد دانشگاهی که بزرگترین دانشگاه در شرق استان تهران است، پررنگتر و موثرتر شده و شایسته است که این افتخار بزرگ (جامع شدن واحد رودهن) را به همه مردم علم پرور و فرهیخته شهر رودهن به ویژه دانشجویان عزیز، تبریک و تهنیت عرض کنیم.

به فضل خدای متعال، ارتقای کیفیت فرهنگی، آموزشی و پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، نویدبخش تحقق مرجعیت علمی و فرهنگی این واحد دانشگاهی در منطقه است و در این راستا، مدیریت این دانشگاه با یاری و همکاری استادان گرامی، دانشجویان عزیز و کارکنان خدمتگذار در مسیر تحقق آرمان‌های عالی جامعه علمی تلاش مضاعف نشان می‌دهد.

دانشکده ها:

روانشناسی و علوم اجتماعی

کشاورزی و علوم پایه

علوم تربیتی و مشاوره (مدیریت و حسابداری)

ادبیات فارسی و زبان های خارجه

هنر و معماری

فنی و مهندسی

گروه معارف اسلامی

 

ارتباط با دانشگاه:

آدرس پستی :رودهن – مجتمع دانشگاهی، صندوق پستی ۱۸۹

تلفن :۹-۷۶۵۰۵۸۹۱-۰۲۱  و ۲۴-۷۶۵۰۵۰۱۵-۰۲۱

آدرس پست الکترونیک :info@riau.ac.ir

نمابر:۷۶۵۰۷۶۶۵-۰۲۱
کد پستی :۳۹۷۳۱۸۸۹۸۱

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *